Dual optical muis werkt vaak niet bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:22

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Na wat zoekwerk kwam ik er achter dat dit probleem nog niet was gemeld, so here goes:

Ik heb dus die logitech dual optical muis. Die zit aangesloten op mijn USB-poort, omdat ik anders niet de volle 800 dpi :9 kan gebruiken van dat ding. Maar dan moet wel de mouseware software zijn geïnstalleerd enzo (ik weet het: :r ).
Alleen nou gebeurt het vaak dat bij het opstarten van Windows 98 SE mijn muis het niet doet. Lampjes branden wel en reageren ook, maar op het beeldscherm gebeurt er nix. Wat werkt is de muis-stekker er even uit te trekken en er daarna weer in te doen. Maar hier heb ik eigenlijk geen zin in. Weet iemand waar dit aan ligt en heeft er iemand een oplossing voor?

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

Verwijderd

Check je USB drivers ?

En zoek anders effe bij Microsoft op een Update. Voor Win2k is er ook een speciale logitech fix verkrijgbaar, dus misschien voor Win98 ook.

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Iemand anders nog met ideëen? :?

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:03
Dit probleem heb ik dus ook, ik heb dezelfde muis. Het is wel verholpen na een keer opnieuw opstarten, maar toch is het irri :(

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

• OfNoAvail
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25

OfNoAvail

Beter een half gezegde...

Tjek, hier is het probleem ook bekend... Ik had het iedere keer als ik de computer koud opstartte, gelukkig deed ik dat niet zo heel vaak :)
Ik heb destijds windows opnieuw geinstalleerd en toen was het probleem over. Het probleem was er trouwens ook van de een op de andere dag, ik weet niet of dat bij jullie ook zo is?

Het ligt denk ik niet aan de drivers, anders zou ik er nu ook last van moeten hebben, en ik heb alles exact hetzelfde als toe de muis het niet deed enzo.

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Hmmmz.
Dat windows opnieuw installeren heeft bij mij niet zo'n zin gehad. Heb ik al een paar keer gedaan (vanwege andere redenen overigens...), maar hij doet het nu nog, dus...

Ik ga zo ff nieuwe 4-in-1 drivers installeren, en ik had nog ergens usb-drivers gevonden voor via-chipset-mobo's.
Misschien dat ik er dan niet meer zo'n last van heb ofzo.

• Se7enth_son
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:11

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Ik begrijp dat je een VIA chipset hebt? Ik weet bij mijn bord (KT266) dat als de FSB boven de 135 MHz komt, mijn USB niet (goed) meer werkt. Ik heb hier met mijn Joystick veel last van gehad, misschien beinvloedt dit ook jouw muis wel. Volgens VIA is dit probleem hardwarematig, en dat zou balen zijn...

Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs

Verwijderd

Ik heb dus hetzelfde probleem |:( .

Het is iets met de drivurz, want toen ik eerst de oude drivers had, deed tie het wel. Maar nu ik de software van wat erbij zat had geinstalleerd doet tie zo stom. :?

Dus geen drivers intsaleren :P
Of natuurlijk Winnie XP installun >:)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31

Epsilon

yup
dat zijn je usb drivers

staan op de win98 cd

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
Op woensdag 20 maart 2002 13:11 schreef Bubbles het volgende:
Ik heb dus die logitech dual optical muis. Die zit aangesloten op mijn USB-poort, omdat ik anders niet de volle 800 dpi :9 kan gebruiken van dat ding.
correctie, 2*800 dpi= 1600 dpi

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Hmmmz...
wat ik in mijn vorige post had gemeld, heeft dus geen zin gehad.
Idd ik heb een via chipset (abit kr7a - kt266a chipset dus), maar die is (nog) niet overclocked. Dus daar kan het niet aan liggen.

Maar als ik die drivers van logitech niet installeer, hoe krijg ik dan mijn muis aan de praat, want win98se herkent standaard geen usb-muizen, of wel? Iemand een idee hiervan? Ik zal iig vandaag nog ff proberen om de usb drivers van de win98-cd te installeren...

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:02

scorpionv

This space for rent

Ik heb hetzelfde als ik hoger ga als 150 MHz FSB. Daaronder geen last, als iemand een oplossing heeft, graag!

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Ik denk dat dat met die hogere FSB vrij logisch is.
Je USB poort gaat bij die snelheid makkelijk op z'n bek.
Misschien dat je iets met dividers kan instellen voor de USB poort. Ik weet niet of dat kan, maar je kan het allicht proberen.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad bij een andere USB-muis. Dat ligt aan USB, dat wordt pas in Windows herkend. Mijn suggestie is om een USB-PS/2 convertortje er tussen te zetten, en je muis in je PS/2 poort te stoppen. Dan zou het moeten werken

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Dat klopt, dan werkt die ook, maar heb je ook gelezen _waarom_ ik hem in de USB heb zitten?

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:38

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Op zaterdag 23 maart 2002 17:46 schreef weareborg het volgende:

[..]

correctie, 2*800 dpi= 1600 dpi
Correctie:
2*2000 beeldjes per seconde, 800 cpi
Bron:
http://www4.tomshardware.com/consumer/01q4/011026/opticalmice-12.html#summary_table_conclusion

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Kan ook joh.
Ik wist wel dat het iets met 800 was en het eindigde op pi. Zat ik er toch nog dicht bij ;)

Pagina: 1