[CM] PC aanzetten met remote?

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goeimiddag,

Heb net een IR ontvanger gebouwd zoals hier reeds in een aantal topics werd uitgelegd, maar zit nu te denken aan een mp3/divx bakje voor in het salon. Nu is mijn bedoeling om het dan ook met de remote te kunnen aanzetten zoals een gewone hifi-keten.
Zelf heb'k geen idee van de te maken schakelingen of nodige software, dus alle hulp is welkom... links, ideëen ed.
Moest iemand natuurlijk een schema ter beschikking hebben zou'k al een hele stap verder staan :9

Heb de search gebruikt maar heb er niets zinnigs uit kunnen opmaken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:30

breinonline

Are you afraid to be known?

Moet kunnen. Ik heb geen schemaatje voor je, maar in principe sluit je de computer gewoon kort om hem te starten (d8 ik tenminste..). Dat moet vrij een voudig te realiseren zijn.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:51
in dit geval kun je het beste een relais gebruiken die je tussen je voeding en een aparte ontvanger

velleman verkoop die relais geloof ik wel en anders wel conrad

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 21:03

jwbagger

,.-~'`'~-.,

[topic=419265]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar goed, dan heb je je pc aangezet met een afstandsbediening, en dan? :?

Dan moet je toch nog naar je pc lopen om een/meerdere mp3'tjes/divX op te starten, of denk ik nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee er bestaat speciale software waarmee je winamp kan bedienen via een remote controller evenals software om andere applicaties te openen en te besturen. Dat is geen probleem :)

[/edit]
http://www.ramscan.com/irex/
http://www.irassistant.com/
http://winlirc.sourceforge.net/
[/edit]

Nu wat die relais betreft... Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe deze dan met de voeding moet verbonden worden en ook hoe zo'n ding werkt?
En een andere vraag, hoe kan ik dan via de remote mijn pc aanzetten? Op het moment van aanzetten is er trouwens geen software geladen die men remote ondersteund, dus hoe moet'k dan bijvoorbeeld mijn powen on/off knop op mijn remote definiëren? Hoop dat jullie de vraag begrijpen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt ook lampen die je aan kan zetten d.m.v. een afstandsbediening, misschien een oplossing. of natuurlijk dat systeem dat je in je handen klapt en het licht gaat aan of uit. wel lache natuurlijk ff in je handen klappen en je pc gaat aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-06 11:37
Hmm...Ik weet wel dat ieder moederbord een IR-controller aansluiting heeft. Je kan dus in je bios instellen 'power on by ir' oid. Maar jouw controller zal wel via de com port gaan, of niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja is via de com poort :)
Nog steeds niemand die mij zou kunne uitleggen hoe de relais dan geplaatst zou moeten worden en hoe 'k deze dan zou kunnen besturen via m'n remote op de com poort?

Heb net op de velleman website gekeken naar hun 'kits' maar daar 'k een electronica-noob ben weet'k niet of er misschien iets nuttigs tussenstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is hier echt niemand met een beetje electronica kennis die mij zou kunnen verderhelpen?

thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scalle--
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08-2020
nou ik had hier ook al aan gedacht maar zou dit dan willen doen met m'n audigy remote maar zal wel moeilijker zijn om een bestaande remote dit te laten doen of niet en dan liefst ook nog met de audigy drive receiver
probleem is dat die ontvanger software nodig heeft...
anybody got a clue?

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben al een beetje verder als gisteren.

Heb de manual van mijn moederbord nog eens doorgenomen (a7v266-E) en ben tot de conclusie gekomen dat het mogelijk is om een power/up te doen via keyb. of muis.
In windows is er dus verschillend esoftware voorhanden
om bepaalde toetsen of muisbewegingen toe te schrijven aan een knopje op de remote. Hoe zit dat wanneer mijn pc uitstaat. Werkt mijn Infrarood poort dan nog steeds?
HELP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 08:25

911GT2

en blazen maar!

Op woensdag 20 maart 2002 13:24 schreef SunStorm het volgende:
Ja, maar goed, dan heb je je pc aangezet met een afstandsbediening, en dan? :?

Dan moet je toch nog naar je pc lopen om een/meerdere mp3'tjes/divX op te starten, of denk ik nu verkeerd?
En hoe kun je dan inloggen bij XP? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je niet instellen dat je PC aangaat bij USB activiteit, en je IR via een Com->PS/2 converter en dan weer via PS/2->USB converter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 08:39
Op woensdag 20 maart 2002 13:58 schreef raoul het volgende:
Je hebt ook lampen die je aan kan zetten d.m.v. een afstandsbediening, misschien een oplossing. of natuurlijk dat systeem dat je in je handen klapt en het licht gaat aan of uit. wel lache natuurlijk ff in je handen klappen en je pc gaat aan
Ja, en dan valt er per ongeluk iets op de grond en dan staat je pc weer uit --> Alle downloads enzo weg, weer scandisk draaien >:):(

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan toch ook gewoon van die stopcontacten kopen die je aan en uit kan zetten met een afstandbediening ! Kosten geloof ik iets van 15 euro ofzo. Moet je denk ik alleen de powerknop op je systeem ff vastzetten of zo ? Is maar een simpel idee, weet niet of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 10:54 schreef 911GT2 het volgende:

[..]

En hoe kun je dan inloggen bij XP? :?
waarom zou je moeten inloggen bij XP :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 11:34 schreef pangodes het volgende:
Je kan toch ook gewoon van die stopcontacten kopen die je aan en uit kan zetten met een afstandbediening ! Kosten geloof ik iets van 15 euro ofzo. Moet je denk ik alleen de powerknop op je systeem ff vastzetten of zo ? Is maar een simpel idee, weet niet of het werkt.
gwoon power on on power failure (<- weet niet precies hoe het heet) instellen in je bios
Pagina: 1