Netwerk(t niet) XP/win98

Pagina: 1
Acties:

• jll
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 12:58
hallo

ik ben bezig om met twee pc een netwerkje te bouwen maar het werkt niet helemaal dit zijn mijn configs

pc 1 amd 700 met 10/100 nic
tcp/ip: 192.168.1.1
subnet:255.255.255.0
ook nog een ipx/spx netbios

pc 2 p133 met een ne 2000 kaart esa
tcp/ip:192.168.1.2
subnet:255.255.255.0
ook ipx/spx en net beui

het probleem is nou dat mijn pc de ander wel ziet maar er niet op kan komen ik heb alle mappen gedeelt en pc2 kan pc 1niet zien rarara???

wie helpt mij

the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi

Verwijderd

Moet je een wachtwoord opgeven, of kan het netwerk niet geopent worden ? Gast account heb je wel aangezet op de WinXP machine ? Als je de computer via zoeken opzoekt wordt deze dan gevonden ? pingen naar elkaar gaat wel goed ?

Een hoop vragen zoals je ziet :)

Verwijderd

bij de win xp machine moet je de '98 machine toestemming geven om er op te kunnen kijken (netwerkbeheer)
hoe het presies moet weet ik niet omdat ik zelf met win 2000 werk.

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 13:01 schreef suikerklontje het volgende:
bij de win xp machine moet je de '98 machine toestemming geven om er op te kunnen kijken (netwerkbeheer)
hoe het presies moet weet ik niet omdat ik zelf met win 2000 werk.
Is bijna hetzelfde, je kun echter beter het gast acount activeren in WindowsXp.

• jll
als ik in xp de andere pc aan klik dan zeg i dat ik geen permission heb en kan ook het netwerk path niet vinden...ohja pingen hoe gaat daT OK AL WEER

• rtgo
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Aan de command prompt: ping ***.***.***.***

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 13:06 schreef jll het volgende:
als ik in xp de andere pc aan klik dan zeg i dat ik geen permission heb en kan ook het netwerk path niet vinden...ohja pingen hoe gaat daT OK AL WEER
heb je op die windows98 bak wel file en printersharing aanstaan, ook moet je dan eerst iets sharen voordat het werkt!

• jll
Ja ik heb effe gepingt pc1 pingt zich zelf goed
pc2 ook maar elkaar ping homaar dat doen ze dus niet
moet ik misschien nog netbeui installeren ofzo?????? :?

• rtgo
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Op woensdag 20 maart 2002 13:21 schreef jll het volgende:
Ja ik heb effe gepingt pc1 pingt zich zelf goed
pc2 ook maar elkaar ping homaar dat doen ze dus niet
moet ik misschien nog netbeui installeren ofzo?????? :?
netbeui zou niet nodig moeten zijn. Probeer eens de netwerkwizzard van XP die werkt best wel goed.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

• jll
bij lan properties op pc1 is enable acces control using ieee802.1x aangevinkt is dat ook belangrij of niet

• jll
Nou ik heb effe een nieuwe nic gehaald nu kan ik wel alles pingen maar ik zie alleen pc1 op bijde pc's???? :? wat moet ik doen?????? ik kan wel bestanden oversturen van PC2 naar pc1 |:(

• janniet
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 05:24

janniet

xp werkt op ntfs
w98 werkt op fat32

Vandaar dat ze elkaar niet "zien"?

Ik wil alleen maar zeggen, dat windows 98 geen ntfs (new technology file system) leest. Windows 2000 en xp "zien" wel Fat32.

Als je bijv. op pc1 een aparte partitie maakt/formateert (fdisk o.a.) met als formaat fat32 en die deelt, "ziet" pc2, waar je w98 op draait, die map/partitie wel.

Ik zelf heb op pc2 W2000 pro draaien, maar die staat op een fat32 partitie. Volgens mij is het een optie voor jou om op pc1 hetzelfde te doen, maar dan wel als server. Ik weet alleen niet of xp op formaat fat 32 geinstalleerd wil worden. Ik heb een dual boot server op w98 en W2000 op pc1.
Als ik Win 98 start "ziet" w98 dus w2000 pro op pc2.

Verwijderd

waarom:
code:
1
255.255.255.0

en niet?
code:
1
255.255.0.0

Ik zie heel veel mensen die gewoon maar wat invullen, maar dit scheelt weer effe wat tijd heh! :)
8-) Gettin jiggy with it! >:)

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 03:38 schreef janniet het volgende:
xp werkt op ntfs
w98 werkt op fat32

Vandaar dat ze elkaar niet "zien"?

Ik wil alleen maar zeggen, dat windows 98 geen ntfs (new technology file system) leest. Windows 2000 en xp "zien" wel Fat32.

Als je bijv. op pc1 een aparte partitie maakt/formateert (fdisk o.a.) met als formaat fat32 en die deelt, "ziet" pc2, waar je w98 op draait, die map/partitie wel.

Ik zelf heb op pc2 W2000 pro draaien, maar die staat op een fat32 partitie. Volgens mij is het een optie voor jou om op pc1 hetzelfde te doen, maar dan wel als server. Ik weet alleen niet of xp op formaat fat 32 geinstalleerd wil worden. Ik heb een dual boot server op w98 en W2000 op pc1.
Als ik Win 98 start "ziet" w98 dus w2000 pro op pc2.
Wat maakt het nu uit wat voor bestandssysteem het is? Je bekijkt die mappen toch over een netwerk. Je gaat toch niet met de harddisk van de XP-computer onder je arm naar de 98-computer om bestanden te delen, daar hebben we toch een hub voor?
En ja, XP kan op FAT(32) en NTFS geinstalleerd worden.
Het verhaal over die bestandssystemen is niet echt relevant.

• jll
oke ik heb het nu zo dat ik op pc1 alles bij de pc2 kan zien maar op de 98 bak kan ik alleen een map zien van shared documents terwijl ik alle beide partities heb ge shared op mijn pc 1?????????? hoe kan dit

BTW ik kan dus wel shared document's zien op de 98 bak dus dat verhaal met ntfs en fat32 klopt niet helemaal

Pagina: 1