Toon posts:

LAN-vetraging onder WinME ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een kale installatie van WinME (alleen WinME en de benodigde drivers voor de hardware) draaien UT en Half-Life in singleplayer mode prima. Wanneer ik echter via een LAN deze games ga spelen, begint na 2-3 minuten het beeld te schokken en begint de AVG framerate te zakken. Op een gegeven moment is het niet meer te spelen. Daarna op exact dezelfde hardware Win98SE teruggezet en alles liep weer prima, ook in een LAN.
Kortom: het lijkt dus aan het netwerkverkeer te liggen. Iemand enig idee wat hier de oorzaak van is en hoe het op te lossen is ?
Configuratie:
AOpen AX64 Pro
Via Appollo drivers 4.24a
Celeron 566@893
ASUS AGP-V6800 Deluxe GeForce met ASUS drivers 5.33 (Detonator 6.18 gaf geen verschil !!)
Tekram DC-390 U2W SCSI
RealTek 10Mb LAN-adapter
Maxtor 20Gb UDMA 66
WD 9,1 Gb SCSI UW
... en nog meer spul, maar dat doet hier niet ter zake :)

• Evink
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:13
Ik krijg preccies hetzelfde op mijn Athlon systeem, en ook alleen met UT. en onder Windows ME
Tenmiste, op mijn Athlon 500 systeem, mijn Athlon 700 systeem geeft geen problemen....raar!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is interessant, wat zijn je configuraties (mobo,CPU,drivers e.d.) Mijn compu-maatje met z'n ASUS P3V-4X met PIII-600 heeft er namelijk ook geen last van. Hij gebruikt dezelfde netwerkkaart.

• Evink
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:13
1e:
Athlon 500 MHz
MSI 6167
driver: nieuwste (pas geupdate)
Asus GeForce 6800 DDR v3.75
HD: Maxtor 30GB
NO 1 netwerkkaart

2e
Athlon 700 MHz
Asus K7V
driver =nog standaard
Asus GeForce 6800 DDR de Luxe v5.22
HD: Maxtor 20 GB
NO 1 netwerkkaart en idem HUB

Alleen dit weet ik op dit moment (zit op m'n werk)

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt volgens mij niet aan de video drivers. Lijkt meer op een netwerk probleem. Loopt de 500 bij jouw ook goed als je stand-alone draait, bijv. een practise session.

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Stom misschien maar staat er iets van power saving aan ofzo ?
Pagina: 1