Op woensdag 20 maart 2002 23:24 schreef TrailBlazer het volgende:
[..]
nee het komt eropneer dat je een laag 3 protocol (datgene wat je echt wil verplaatsen) in een laag 3 pakket stopt. namelijk IP (laag3) in X25 (Laag3)
[..]
Hier ga je ervan uit dat er laag3 pakketjes in laag 2 pakketjes zitten en dat is neit altijd het geval.
We hebben een oplossing waar we IP in X25 in IP In frame Relay verpakken dus laag3 in laag3 in laag3 in laag2
Ah zo

Dat kende ik nog niet

Ik ben er nu wat over aan het lezen. Heel interessant.
Maar gewone routing devices gaan toch enkel het packet maar uit de layer-2 gaan halen?
Ze hebben dan het eerste laatste ingekapselde) layer-3 voor hun neus en gaan dan routen op dat packet.
Bv In jouw voorbeeld (
IP in X25 in
IP In frame Relay) gaan een gewone IP router dan ook routen op het 2de ip packet (bold). Wat er daar nog inzit intereseert hem toch ook niet.
Als je hem volledig weer wilt ontmantelen heb je dan toch speciale routers nodig die dan het volledig ontmantelen tot eerste IP (italic). Of ben ik verkeerd ?
Kan je dan eigenlijk ook layer-2 in layer-2 steken ?
Ik heb nog enkel maar bridges of switches gezien die vertaling uitvoeren zoals bv die tokenring-ethernet bridge.
Nog even vraagje waarom heb je :
IP in X25 in IP In frame Relay gedaan ?
Omdat je over een tussenliggend X25 netwerk gaat ?
zodat je dan:
IP/X25/IP
zender (IP/X25/IP) <-IP-> IP/X25 strip IP <-X25-> IP/X25 plak IP <-IP-> ontvanger (IP/X25/IP)
Dat lijkt mij niet nodig ?
Of is het gewoon omdat X25 data intergriteit biedt ?