Toon posts:

[Delphi] Mailadres inlezen in client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje:

Ik ben bezig met een programma voor ledenadministratie. Elk lid heeft een ledenkaart. De gebruiker kan in deze ledenkaarten bladeren enzo. Nu wil ik dat met een druk op de knop het actieve lid gemaild wordt. MAW: mailclient opstarten en het juiste mailadres inlezen.

Ik weet dat ik met ShellExecute(0,nil, PChar('Mailto:Test@test.com'), nil, nil,SW_NORMAL) een mail kan sturen.

Is het ook mogelijk om in plaats van test@test.com een string in te lezen ofzoiets?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
* Gomez12 ziet geen reden waarom het niet zou kunnen. Belangrijker vraag, waarom denk jij dat het niet zou kunnen.

Verwijderd

ShellExecute(0,nil, PChar('Mailto:[HIERHETADRESUITHETLEDENBESTANDZOUGEWOONMOETENWERKEN]'), nil, nil,SW_NORMAL)

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Tsjah inderdaad :?
code:
1
2
MailAdres := Register of wat dan ook uitlezen;
ShellExecute(0,nil, PChar('Mailto:' + MailAdres), nil, nil,SW_NORMAL)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 12:22 schreef Gomez12 het volgende:
* Gomez12 ziet geen reden waarom het niet zou kunnen. Belangrijker vraag, waarom denk jij dat het niet zou kunnen.
Da zijn echt zinnige antwoorden hor. Sjonge jonge.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:42

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op woensdag 20 maart 2002 13:12 schreef Destruction_Dimbo het volgende:

[..]

Da zijn echt zinnige antwoorden hor. Sjonge jonge.
Dan blijft nog wel steeds de vraag staan waarom jij denkt dat het niet kan....
pchar() wil zeggen dat alles tussen de () gecast wordt naar een pchar.. das alles.. dus je kan daarin alles wat je normaal gesproken met string kan doen, ook doen
code:
1
2
3
4
5
6
var pblaat: pchar;
    blaat: string;
begin
   blaat:='nounou';
   pblaat:=pchar('goh ' + blaat + inttostr(16)+' goh enzo'+copy('hallo',1,2));
end

is dus geen probleem.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde weten of het mogelijk was. Als die gomez-gast het antwoord nie weet, dan moet ie gewoon nie antwoorden.

Net of ie tech-posts nodig heeft ofzo. :P

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:42

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Maar waarom dacht je dat niet NIET kon??? Dat antwoordt vergeet je steeds te geven....

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

En is dit wel wat je bedoeld?
Lul nou niet over die andere, blijf ff ontopic eh :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

Topicstarter
Dit is wat ik bedoelde ja.
Pagina: 1