Nieuwe receiver + dvd-speler kopen na diefstal

Pagina: 1
Acties:

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-03 19:17

mymind*

A Beautiful Mind

Topicstarter
Na diefstal van onze oude stereo (Denon met weet ik even niet) willen we weer een nieuw audio systeem gaan kopen.De gestolen spullen waren een gewone stereo reciever en een cd speler.

Nu heb ik het plan opgevat om een surround systeem te gaan kopen i.c.m. een dvd speler. Het buget ligt rond de 1200 euro. Ik ben al een beetje rond aan het kijken en mijn oog is gevallen op een Onkyo receiver (type TX-DS595) en dvd-speler (DV-S555).

Nu is mijn vraag of er hier mensen zijn die ervaring hebben met Onkyo en met name met deze producten. Hoe is de kwaliteit? hoe is de combinatie van deze componenten? Welke alternatieven zijn er in deze prijsklassen?
Weet iemand misschien waar ik (het liefst nederlandse) reviews kan vinden over de genoemde apparatuur?

Het geheel wordt aangesloten op een setje KEF-Q35 speakers (die hebben ze laten staan). De eventuele surround speakers komen later er nog bij die zijn niet in het buget van 1200 euro inbegrepen.

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 16:57

Xanax959

relax...

Ik ben heel tevreden met mijn 2 de hands Onkyo TX-DS484. Mooi helder geluid, en, als ik de engelstalige reviews mag geloven, zeer stevig gebouwd. (goeie componenten)

Mist alleen iets in het laag, maar dat heb ik opgelost met een JBL subwoofer.

Als ik het volume met mijn antieke JVC versterker flink opendraaide, begon het geluid al snel te vervormen. Ik dacht dat dat aan mijn antieke wharfedales lag, maar nu kan het geluid trommelvlies perforerend hard, zonder dat ik vervorming hoor.

Van de dvd spelers had ik begrepen dat pioneer die maakte voor onkyo, maar dat zei een verkoper in een zaak, dus dat moet je misschien met een korreltje zout nemen...

Die nieuwere receiver heeft geloof ik o.a. zwaardere versterking, en waarschijnlijk meer opties dan de mijne. Ik zou zeggen, nemen dat ding. (in ieder geval effe naar luisteren)

Als ik er geld voor heb, vervang ik waarschijnlijk mijn 2 dehands revoy voor een onkyo dvd speler. (als het beeld mij bevalt.)

Atari portfolio Dos 2.11

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Ik heb wel redelijk ervaring met Onkyo, maar ik weet ook zeer goed dat de ene receiver de andere niet is. Er zit werkelijk waar een immens verschil tussen receivers, zelfs als ze van hetzelfde merk zijn.

Mijn broer heeft een TX-DS676 receiver en die klinkt erg mooi. We hebben 'm vergeleken met de TX-DS777 en de AVR2800 van Denon, maar deze kwam als helderste en overtuigendste uit de bus. Dat was mijn eerste ervaring met Onkyo.

Ondertussen heb ik zelf ook een Onkyo receiver op de kop weten te tikken (2e hands :)) en in de winkel heb ik 'm nog wel vergeleken met de TX-DS575 vergeleken, maar het was wel erg duidelijk dat mijn huidige receiver (TX-DS838) toch een tikje krachtiger en vooral (naar mijn smaak) mooier klonk.

Ik heb daarnet nog even naar de specificaties van je luidsprekers gekeken en het lijken me vrij goeie luidsprekers. Persoonlijk vind ik dat die sweeties wel een tikje duurder versterker verdienen. De nieuwe 8 serie van Onkyo is bijvoorbeeld wel erg :9~

Trouwens, ik zou ook eens kijken naar wat andere merken, bijvoorbeeld Denon (de AVR2802 als ik mij niet vergis) of Marantz SR6200.

Voor reviews e.d. zou ik even naar Audioreview gaan. Is weliswaar in het engels, maar daar heb je ook de meeste reviews. Kijk niet zozeer naar de sterren als wel naar het commentaar wat de meeste mensen erbij zetten en b.v. hun vorige opstellingen.

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

Topicstarter
Dank voor de heldere info...

Ik heb nog een vraagje. Is deze receiver (of vergelijkbare producten) ook goed met 2 speakers (om te beginnen). Het is de bedoeling om er later een set surround speakers, subwoofer en een center speaker bij te kopen.
Ik heb nu al een tweetal surround-speaker, maar die mogen eigenlijk geen naam hebben (een setje JVC speakertjes die bij de tv horen).

Hebben deze Onkyo producten ook de mogelijkheid tot een 'Phantom'-centerspeaker?

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
elke versterker werkt prima met 2 speakers. Dus idd gewoon doen. Je kunt eventueel ook een paar oude speakers gebruiken als rears en center, niet audiofiel verantwoordt maar bij films klinkt het wel een stuk beter

• dBA

dBA

Op woensdag 20 maart 2002 22:47 schreef mymind* het volgende:
Ik heb nog een vraagje. Is deze receiver (of vergelijkbare producten) ook goed met 2 speakers (om te beginnen). Het is de bedoeling om er later een set surround speakers, subwoofer en een center speaker bij te kopen.
Ik heb nu al een tweetal surround-speaker, maar die mogen eigenlijk geen naam hebben (een setje JVC speakertjes die bij de tv horen).
Ja, ze zijn zeer zeker ook erg goed met stereo. Ik gebruik m'n TX-DS838 al een jaar als stereo versterker en zal dat waarschijnlijk ook nog wel een jaar lang doen. Het is dus niet zo dat ze "alleen" maar goed zijn in Dolby Digital of DTS.

Ik vind het verstandig dat je eerst nog even met je "oude" opstelling wilt blijven spelen totdat je nieuwe center en surround luidsprekers koopt. Bedenk wel dat je voor Dolby Digital/DTS namelijk ook goeie luidsprekers nodig hebt om volledig van de surround kanalen te kunnen genieten en zeker de centerspeaker is erg belangrijk bij DTS en DD. Kijk tot die tijd dus nog maar even in stereo en bouw langzaam je hometheater op :)
Hebben deze Onkyo producten ook de mogelijkheid tot een 'Phantom'-centerspeaker?
Ik weet niet zeker wat je hiermee bedoelt, maar waarschijnlijk is het een DSP preset op je ouwe Denon geweest die min of meer je centerspeaker simuleerde.

Ik ben zelf absoluut anti-DSP's omdat ze meestal je complete geluid vern##ken. Ik luister dan nog liever gewoon stereo dan dat ik er een gefakete (errr... hoe schrijf je dat :?) centerspeaker bij heb die niet eens in de buurt komt van een echte. Overigens geloof ik zeker dat dat soort presets er wel op zitten, maar ik gebruik het nooit, dus zeker weet ik het niet ;)

//Edit:
Even ter verduidelijking: dit zijn de Kef Q35. Niet zozeer belangrijk voor de topicstarter, wel voor degenen die dit lezen :)
Afbeeldingslocatie: http://www.kef.com/kefimages/image50.gif
Specs

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

Topicstarter
Hey, die heb ik ook, alleen dan in het zwart :) :)

Nog even over subwoofers, De subwoofer uitgang van receivers zoals deze, wat voor een signaal komt daar uit? Wordt dat in de receiver gefilterd? of wordt dit in de subwoofer gedaan?

• dBA

dBA

Op woensdag 20 maart 2002 23:22 schreef mymind* het volgende:
Nog even over subwoofers, De subwoofer uitgang van receivers zoals deze, wat voor een signaal komt daar uit? Wordt dat in de receiver gefilterd? of wordt dit in de subwoofer gedaan?
Het signaal wat hieruit komt moet nog actief versterkt worden door een (je raadt het al) actieve subwoofer. Het is dus zo dat inderdaad het signaal al in de receiver wordt gefilterd. Voor Dolby Digital en DTS is het zelfs zo dat de subwoofer los wordt aangestuurd, dus zonder filtering e.d. Er is een apart kanaal voor beschikbaar op de DVD: het .1 kanaal achter de 5/6/7 :)

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

Topicstarter
Dat had ik al begrepen dat het signaal versterk moet worden, maar ik wilde weten of het signaal wat uit zo'n receiver komt alleen een eindtrap nodig heeft met een subwoofer eraan. of moet er nog een filter tussen on de hoge tonen weg te filteren?

• dBA

dBA

Op donderdag 21 maart 2002 00:21 schreef mymind* het volgende:
Dat had ik al begrepen dat het signaal versterk moet worden, maar ik wilde weten of het signaal wat uit zo'n receiver komt alleen een eindtrap nodig heeft met een subwoofer eraan. of moet er nog een filter tussen on de hoge tonen weg te filteren?
Nee dus :)

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:37
Onkyo Binnenwerk in de dvd spelers is 70% pioneer.
Hetzelfde geld voor marantz (slimline)

En nog een merkje weet nu even niet zo snel welke.
Pagina: 1