Toon posts:

doorgefikte voeding??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He mensen,

Weer ff een vraagje:
Ik heb een nieuwe comp in elkaar geflanst, maar hij wil niet booten (hij doet dus echt helemaal niets). Ook de fan in de voeding doet het niet, wat is er fout gegaan/verkeerd aangesloten/etc??

Alvast bedankt maar weer

Verwijderd

Of je voeding is rot, of je aansluiting op je moederbord is rot, of verkeerd (niet goed genoeg) aangesloten, of je moederbord is naar de knoppen.

Wat meer specs zou wat makkelijker zijn.

Wat betreft je voeding kan je deze testen door twee pinnetjes door te verbinden, welke weet ik niet uit mijn hoofd. Dat zou ik op moeten zoeken.

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 10:27

oehoe

blije prutser, ouwe sok

Jo, als het een ATX-voeding is (en dat neem ik aan :)), dan kun je het groene draadje van de moboconnector verbinden met een van de zwarte draadjes (maakt niet uit welke) van diezelfde connector. Ik heb het zelf nog niet gedaan, maar op de volgende sites staat hoe het moet.
http://www.virtualhideout.net en http://www.speedy3d.com

Veel suc6

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

Verwijderd

Ben ik weer.

Als je pin 14 (groen) verbind met 15 (zwart) of 16 of 17 en dan de stekker erin en je fan van je voeding zou het moeten doen. Dit is met een standaard ATX voeding.

Suc7

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 00:20
[helpdesk mode]
Zit de stekker in het stopkontakt? :P
[/helpdesk mode]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het gaat dus om een Asus A7V met een thunderbird 800 erop. Er zit nog brandertje+cdrom+harddisk aan. De voeding is 235W.

Het vreemde is dat het groene controlelampje om het mobo wel brand, maar er voor de rest helemaal niets gebeurt als ik comp opstart.

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 10:27

oehoe

blije prutser, ouwe sok

ff voor de zekerheid, heeft zo'n dondervogel 800 geen 300 watt voeding nodig, ligt het niet daaraan?

[edit] weer typo's

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

Verwijderd

Topicstarter
Daar dacht ik dus idd ook aan, Oehoe, dat er gewoon niet genoeg vermogen is om het zaakje te laten lopen.
Weet iemand hier iets van??

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Sluit eerst alleen de echt nodige hardware aan.

Dus Videokaart, CD-rom, HD, Floppy, dan moet je PC in ieder geval normaal op starten.

Als dit niet lukt, kan het zo zijn dat je DonderVogel en/of Videokaart al te veel vermogen eisen.

Pleur er eens een ISA/PCI videokaart in.

And The Only One

Verwijderd

Ik moest wat aan mijn processor wrikken voordat de fan weer ging draaien en het systeem boote, maar nu was het zo dat als er goed hard op de tafel werd geslagen het systeem ook hing of opnieuw boote, nu heb ik een paar wasknijpers tussen het mobotje geduwd en heb geen problemen meer!

[moraal]
Er kan wel eens een contactje niet goed zitten, maak alles een los en weer vast/
[/moraal]
Pagina: 1