[Lotus Notes] Cache.dsk 'refreshen'

Pagina: 1
Acties:

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:28

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Situatie:

Notes Program Files: X:\Notes5 (Netwerk)
Notes Data Files: I:\Notesdat\Data (Netwerk; homedirectory van de gebruiker)
Cache.dsk: J:\Cache.dsk (lokaal ivm performance)

Tot dusver geen problemen.

Probleem:
Gebruiker kan op meerdere plekken zitten. (A, B en C for instance) Als er een design aanpassing is geweest op een database zal notes dit 'doorhebben' en dit verwerken in de cache.dsk op machine A.

Het probleem onstaat als de gebruiker naar plek B en/of C gaat (waar hij al eens eerder op de betreffende database heeft gewerkt).
Notes zal in dit geval cache.dsk NIET verversen en de gebruiker werkt op een foute database wat alleen maar problmen kan veroorzaken

Ik heb dat nagespeeld door op plek A een kolom toe te voegen aan een folder in mijn mailbox, en deze op plek B en C te bekijken. Hierna op plek B de kolom weer verwijderd. Op plek A en C bestond deze nog, wat dus niet zou mogen. (F9 / Shift-F9 /Ctrl-Shift-F9 hielpen niet)

De enige manier die ik tot dusver heb kunnen vinden is op de betreffende plekken Cache.dsk te verwijderen, maar dat is geen gewenste situatie.

-> De vraag is dus hoe ik notes zover krijgt dattie op plek A en C (in dit geval) cache.dsk wèl 'refreshed' (en Cache.dsk moet lokaal blijven!) <-

Op de mij bekende notesfora (notes.net ed.) kan ik hier niks over vinden :{

(ANS in verband met de bijzondere aard van de achterliggende omstandigheden :))

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:36

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik weet niet wat cache.dsk doet, maar als je deze nou bij het uitloggen/sluiten van Notes wegscrhijft naar de home dir, en bij inlog/opstarten van Notes weer van home naar C: laat schrijven ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Cache.dsk is (wat de naam al doet vermoeden) het bestand waar notes design elementen van databases op de (notes)server in cached. Wij hebben dat lokaal gezet omdat dat de performance flink ten goede komt, en zo'n 400 x 10 à 20 meg is een leuk stukje ruimte :)

Jouw idee is opzich een goed idee. 'T probleem is echter dat dat bestand dus een meg of 20 kan worden. Dat is een beetje veel van het goede (10 Megabit netwerk) om elke keer als je notes opstart/inlogt over het lijntje te gooien :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:36

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

If {
(bestand is gewijzigd then copy) }
if else { dan niet }

:P

Tijd voor een nieuwe sig..

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 16:47 schreef Koffie het volgende:
If {
(bestand is gewijzigd then copy) }
if else { dan niet }

:P
Pling; Daar gaan we eens ff goed over nadenken (tering, wat zijn simpele dingen vaak geniaal :P) )

Copy if different, met een 'track distribution per user' vinkje. (Jaja, ook hier een Netware + ZEN gebruiker :) ).

Da's 't naar lokaal kopieren, nu de andere kant nog op (maar daar komen we wel uit, zo niet piepen we wel weer :P)