Op woensdag 20 maart 2002 11:35 schreef B-Top het volgende:
Example? Ik begrijp je verhaal nl niet helemaal.
Kan ik me goed voorstellen
Wat wil ik dus doen, en het verhaal erachter:
1) Ik ga een virtuele raadszaal creeren in Flash. Als iemand in de echte raadszaal zijn microfoon indrukt, moet het ID behorende bij deze microfoon worden verzonden naar de Flash animatie. Het conferentie systeem bestaat uit het Philips Digital Congress Network. Dit systeem verstuurd via Netbeui continue met het DDE protocol informatie mbt tot: "Wie is er aan het spreken?".
Deze informatie onderschep ik middels een applicatie die ik in VB heb geschreven. Deze VB applicatie zet vervolgens de DDE info om naar een XML string:
<micdata mic1=23 mic2=16 mic3=5 />
Deze data wil ik vervolgens naar de Flash animatie versturen dus heb ik gebruik gemaakt van XML Sockets onder Flash 5. Via het Winsock object in VB verstuur ik vervolgens naar het gekozen IP adres en Port via TCP/IP de XML string. De flash animatie leest deze vervolgens uit, en laad dan de foto's van de sprekers behorende bij de microfoon data.
Tot zover nog duidelijk?
Nu heb ik eerst wat testjes gedaan. Ik heb connecties gemaakt tussen Flash en de VB app, dat ging allemaal vlekkeloos. Vervolgens vanuit Flash 5 met sock.send(message); een bericht verstuurd over de XML Socket, die kwam ook aan. Dit bericht vervolgens ongewijzigd vanuit VB terug gestuurd naar Flash 5, dat ging ook vlekkeloos.
Vervolgens wil ik vanuit VB een bericht sturen, ipv het Flash 5 bericht terug te sturen, en dan gaat Flash 5 moeilijk doen, en reageert die niet op de broadcasts. Dubbelchecks leveren identieke strings voor het oog op.
Oftewel, wat verzend Flash 5 wel, wat ik niet verzend.