Welk systeem upgraden...

Pagina: 1
Acties:

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 15:53
Hallo allemaal,

Ik heb twee systemen...

De eerste bestaat uit een Asus A7V-E met een Duron 800@1009 Mhz en 256 PC133 SDRAM.
Het tweede systeem bestaat uit een ECS K7S5A met ook een Duron 800@800 en 512 SDRAM en deze doet dienst als server.

Ik heb twee videokaarten, een Geforce 3, en een MX400...De MX400 heb ik in de server zitten.

Maandag heb ik de Geforce 3 gekregen en die vraagt wel de benodigde processor kracht! Deze heb ik nu dus in mijn eerste systeem zitten en haal totaal iets van 5400 punten...niet slecht dacht ik.

Maar nu wil ik wel eens een snellere processor...Wat raden jullie mij aan? Welke van deze twee is het beste te upgraden? de A7V-E bevat een KT133 chipset, dus er kan geen XP op ofzo. En de ECS heeft een SIS.

Ik kan dus meerdere dingen doen. Ik kan een Athlon XP kopen en op ECS prikken en de Geforce 3 ook, Maar dan moet ik ook meteen nieuw geheugen kopen wil ik een beetje die XP benutten...En dan hou ik ook weer geheugen over...

Welk moederbord heeft dus de beste prestatie upgrade mogelijkheden? Overklokken is niet echt relevant..

• PhoneTech
vriendelijk kick ;)

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:17

Phydomir

Dennis

Op woensdag 20 maart 2002 11:27 schreef PhoneTechnician het volgende:
Maar nu wil ik wel eens een snellere processor...Wat raden jullie mij aan? Welke van deze twee is het beste te upgraden? de A7V-E bevat een KT133 chipset, dus er kan geen XP op ofzo. En de ECS heeft een SIS.
Volgens mij kan er wel een xp op... kep er zelf ook een met 133 chipset...

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• dion_b
  • Laatst online: 02:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hee Bartje :D

[ontopic]
Wat je kunt doen hangt af van de revisie van de K7S5A. De revisienrs ervan zijn een oerwoud (ga naar OCworkbench voor ellenlange discussies erover), maar een makkelijke toets is om te kijken naast de SoA socket. Staan daar twee kleine 'XP' stickers? Zo ja trekt het een XP.

Als de K7S5A een XP trekt, gewoon de D800 vervangen met een XP1800+ ofzo en de GF3 daarin. SDR en DDR schelen een procent of 10 in performance, maar het draait allemaal wel op de SDR, je kunt altijd later de 512MB overzetten op de A7V en de 256 verkopen en dan 512MB DDR op de K7S5A prakken.

Heb je (net zoals ik :'( ) een oudere revisie dan zijn je mogelijkheden met beide mobos vergelijkbaar, namelijk een Tbird 1400 als max. Dan nog zou ik hem op de K7S5A gooien omdat die zelfs met SDR betere performance levert als de A7V en bovendien op 133MHz FSB kan draaien.

Oslik blyat! Oslik!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:08

GaMbiNo

1337

Op woensdag 20 maart 2002 13:57 schreef Phydomir het volgende:

[..]

Volgens mij kan er wel een xp op... kep er zelf ook een met 133 chipset...
Niet, een KT133 kan alleen bussnelheden van 100 Mhz aan.
Een KT133A kan wel 133 Mhz. bussnelheden aan. :)
En ik meen te weten dat een XP altijd 133 Mhz bussnelheid draait. :)

• PhoneTech
Op woensdag 20 maart 2002 14:10 schreef dion_b het volgende:
Hee Bartje :D

[ontopic]
Wat je kunt doen hangt af van de revisie van de K7S5A. De revisienrs ervan zijn een oerwoud (ga naar OCworkbench voor ellenlange discussies erover), maar een makkelijke toets is om te kijken naast de SoA socket. Staan daar twee kleine 'XP' stickers? Zo ja trekt het een XP.

Als de K7S5A een XP trekt, gewoon de D800 vervangen met een XP1800+ ofzo en de GF3 daarin. SDR en DDR schelen een procent of 10 in performance, maar het draait allemaal wel op de SDR, je kunt altijd later de 512MB overzetten op de A7V en de 256 verkopen en dan 512MB DDR op de K7S5A prakken.

Heb je (net zoals ik :'( ) een oudere revisie dan zijn je mogelijkheden met beide mobos vergelijkbaar, namelijk een Tbird 1400 als max. Dan nog zou ik hem op de K7S5A gooien omdat die zelfs met SDR betere performance levert als de A7V en bovendien op 133MHz FSB kan draaien.
Heej John :D

[on-topic]
Ik heb gelukkid een klein wit stickertje bij mijn zocket zitten met de twee lekker iks en pee. Dus das geen probleem denk ik, maar wat ik mij wel afvraag, is de performance van die ECS. Ik zal als ik thuis ben even mijn Duron op 800 klokken en de dan ga ik met PCmark even bijde PC's testen..

Iemand intresse in 256 MB RAM voor 50 euro? :+

• PhoneTech
Op woensdag 20 maart 2002 14:21 schreef PhoneTechnician het volgende:

[..]

[on-topic]
Ik heb gelukkid een klein wit stickertje bij mijn socket zitten met de twee letters iks en pee. Dus das geen probleem denk ik, maar wat ik mij wel afvraag, is de performance van die ECS. Ik zal als ik thuis ben even mijn Duron op 800 klokken en de dan ga ik met PCmark even bijde PC's testen..

Ok...Op een verkeerde manier mijn spelfouten gefixed...Iets dommer trouwens om jezelf te quoten |:(

• Phydomir
  • Laatst online: 23:17

Phydomir

Dennis

Op woensdag 20 maart 2002 14:12 schreef GaMbiNo het volgende:

[..]

Niet, een KT133 kan alleen bussnelheden van 100 Mhz aan.
Een KT133A kan wel 133 Mhz. bussnelheden aan. :)
En ik meen te weten dat een XP altijd 133 Mhz bussnelheid draait. :)
dat meen jij goed te weten :D

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op woensdag 20 maart 2002 14:21 schreef PhoneTechnician het volgende:

[..]

[on-topic]
Ik heb gelukkid een klein wit stickertje bij mijn zocket zitten met de twee lekker iks en pee. Dus das geen probleem denk ik, maar wat ik mij wel afvraag, is de performance van die ECS. Ik zal als ik thuis ben even mijn Duron op 800 klokken en de dan ga ik met PCmark even bijde PC's testen..

het is toch niet VEEN_BAR of wel?

en volgens mij kan idd ieder socket A bord een XP aan (behalve die ik heb)

• PhoneTech
The one and only VEEN_BAR :D

Hoe denk je dan dat ik aan deze nick ben gekomen :P

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Op woensdag 20 maart 2002 14:24 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Nou er zijn verschillende die het niet aan kunnen hoor o.a de kt7a v1.0-v1.2 en deb kt7 van abit

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 20 maart 2002 14:24 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Was het maar zo. Ik heb nog een keer met Xsence-ECS (werkt bij de buren bij PCChips dus ECS) geschreven erover, en de vroege revisies K7S5A trekken het niet. Waarschijnlijk is het met een flinke mod te verhelpen, maar hij wist niet precies waar de soldeerbout zou moeten gaan...

Oslik blyat! Oslik!

• PhoneTech
En zoiezo...Het is gewoon niet slim om een XP op een KT133(a) te installeren...Hij kan gewoon niet goed overweg met een FSB van 100

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 20 maart 2002 14:47 schreef PhoneTechnician het volgende:
En zoiezo...Het is gewoon niet slim om een XP op een KT133(a) te installeren...Hij kan gewoon niet goed overweg met een FSB van 100
Um, een KT133A (denk aan de Explorer MS-6511 mobo) kan juist wel met de 133MHz FSB overweg. Maar jij hebt lekker de KT133, dus boven de 110 stabiel kun je schudden.

Oslik blyat! Oslik!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

P.s. groetjes van TUIN_ARN >:)

Oslik blyat! Oslik!

• PhoneTech
haha...is AJ nog steeds (8> ??

Maar even los daarvan...Je hebt idd gelijk dat de 133A wel een FSB van 133 kan hebben...

Dus wat rest mij te doen? Een Duron 800@1009 met gemodde voltage bruggen (1.875 volt) en 2x128 of 1x 512 verkopen...

Voor mijn server maakt het eigenlijk niet zo veel uit of er nu 512 of 128 inzit...Het is eigenlijk alleen maar een test server :D

• PhoneTech
Ok...Ik ga morgen nieuw DDR geheugen halen en dan de boel opnieuw benchen met de ECS en GF3.

Ik zou graag willen weten welke XP nu de best prijs/prestatie heeft!
Pagina: 1