Toon posts:

P4 1.8Ghz @ 1.8 Ghz temp ?!!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren maar een ASUS Probe geinstalleerd om te kijken wat het nou precies te bieden heeft, en dit is wat ik vondt :

MB temp idle : 28 graden
MB temp stresses : 36 graden

CPU temp idle : 40 - 45 graden
CPU temp stressed : 75 graden !!!!!!

Dat is toch veel te hoog voor die proc ?!!?

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Welke mobo heb je, ASUS probe ondersteund sommige mainboards niet. kijk voor de zekerheid in de bios.

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
temperatuur die je bios aangeeft is over het algemeen nog meest betrouwbaar, check die dus eerst maar eens

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niet in mijn BIOS gekeken, ga ik vanavond meteen doen.

Mijn Mobo is een P4T-E en de ASUS probe was meegeleverd, dus het lijktme dat dat wel goed zit.

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08 07:02
zucht... ja dat zijn goeie temps voor een p4... waarom worden er iedere dag 10 van deze topics gepost? |:( |:(

misschien is het handig om in de faq een temp tabelletje te zetten... :?

Verwijderd

nee dat zijn geen goede temps voor een p4 |:(

• Knot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 12:25
Ik heb ook het vage probleem dat de laatst asus probe versies geen temperatuur onder de 40C laten zien.... 100% stressed 42C en idle 40, wat eigenlijk 32 moet zijn.

Heb een Asus Cusl2c en een Asus Cuv4xd, allebei zelfde probleem.

bios of software?

• VeldKoe
  • Niet online
altijd bios :)
tis misschien niet nauwkeurig op de graad, maar als het er naast zit is het in ieder geval er niet ZO ver naast als met software temp-meet proggies (crap in meeste gevallen)

• Extra300s
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Op woensdag 20 maart 2002 11:55 schreef Knot het volgende:
Ik heb ook het vage probleem dat de laatst asus probe versies geen temperatuur onder de 40C laten zien.... 100% stressed 42C en idle 40, wat eigenlijk 32 moet zijn.

Heb een Asus Cusl2c en een Asus Cuv4xd, allebei zelfde probleem.

bios of software?
Het is toch onderhand wel bekend, dat ASUS de temparatuur probeert aan te geven IN de processor. Volgens mij wordt er gemeten, onder of naast de proc.

Je kan er 8 graden vanaf tellen, tenminste dat doe ik altijd :P
Als ik in de bios kijk (koude start) is de temparatuur van het mobo 18c en van de proc 27c.
Als ik dan 20 seconde wacht, is de temparatuur van de proc 1c omhoog gegaan. Aangezien dit de tijd is wat ik nodig heb om in de bios te komen, tel ik van het verschil 1c af, dus blijft er een verschil van 8 graden over.

Of dit dan ook klopt weet ik niet, maar veel afwijking kan het niet meer zijn...toch?

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Verwijderd

Wow dude, dat zijn wel behoorlijke temps...

Heb je behalve je cpu koeler nog casefans in je pc zitten?
Dat scheelt ook nogal wat. :)

Ik heb een Asus P4T, met een P4 1900@2280, en de idle temp is 30 graden, en de stressed temp (divX'je maken) ligt rond de 48 graden.

Moet ik wel ff bijzeggen dat ik wel maar een simpele coolermaster van 22,50 euro erop heb zitten. :)

Oh ja, en mijn mb-temp komt niet boven de 25 graden, mede dankzij de 5 80x80 fans. :)

ps.
Op woensdag 20 maart 2002 11:19 schreef Spanker het volgende:
Ik heb gisteren maar een ASUS Probe geinstalleerd om te kijken wat het nou precies te bieden heeft, en dit is wat ik vond :

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:39
Op woensdag 20 maart 2002 12:09 schreef Extra300s het volgende:

[..]

Het is toch onderhand wel bekend, dat ASUS de temparatuur probeert aan te geven IN de processor. Volgens mij wordt er gemeten, onder of naast de proc.

Je kan er 8 graden vanaf tellen, tenminste dat doe ik altijd :P
Als ik in de bios kijk (koude start) is de temparatuur van het mobo 18c en van de proc 27c.
Als ik dan 20 seconde wacht, is de temparatuur van de proc 1c omhoog gegaan. Aangezien dit de tijd is wat ik nodig heb om in de bios te komen, tel ik van het verschil 1c af, dus blijft er een verschil van 8 graden over.

Of dit dan ook klopt weet ik niet, maar veel afwijking kan het niet meer zijn...toch?
De P4 heeft een ondie diode, oftewel de temp wordt IN de core gemeten. of de asus probe dinges dit ook weet, is een heel ander verhaal.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat ik ben opgelicht bij de aanschaf van de Proc.

Ik kocht hem in Dec op de beurs in A'dam RAI voor toen fl.689,- wat destijds bijzonder goedkoop was, alles zag er echter goed uit dus heb ik hem gekocht.
Toen ik hem inbouwde in mijn PC en de PC bootte en de snelheid in de BIOS wilde bekijken stond hij op 1600Mhz ipv 1800Mhz, ik heb hem toen op 1800Mhz gezet en hij draait wel goed

Ik verdenk die knakkers op de beurs ervan mij een 1600Mhz verkocht te hebben !

Heeft 1 van jullie een P4 1.8Ghz en kan diegene misschien de Code posten die op de proc staat zodat ik het kan checken met mijn code

Verwijderd

Als je in de bios de fsb gewoon op 100 zet, krijg je de originele snelheid.
Geeft ie dan 1600 aan, dan ben je proper fucked.

Hmm, wacht eens even..
Is het niet zo dat je een P4 alleen maar sneller dan 100fsb kunt klokken, en niet lager dan 100fsb toch?

Als dat het geval is, zal de laagste snelheid die je in je bios kunt instellen de default-snelheid zijn.

Verwijderd

Topicstarter
mijn Mobo is een P4T-E met een standard fsb van 400Mhz dus die kan ik niet eens op 100Mhz zetten als zou ik het willen.

In de BIOS staat gewoon een optie waar ik de sneheid van mijn proc kan instellen (van 1200 to 1980Mhz).
De fsb staat er wel bij maar is 'greyed out' dus kan ik er nix aan veranderen, er zitten ook geen switches/jumpers op het Mobo.

Verwijderd

ja, die 400mhz fsb is in principe een quad pumped 100mhz fsb.
Dus loopt ie standaard toch op 100fsb. :)
Pagina: 1