• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:05

Tarin

Just plain weird.

Topicstarter
Ik wilde op vakantie m'n digicam meenemen, maar ik heb het probleem dat ik daar geen mogelijkheid ga hebben de batterijen op te laden. Daarom wilde ik gewoon een keer bij een aanbieding van het kruidvat ofzo een verzameling batterijen inslaan, zodat ik het een beetje uit houd. (3 weken).
Heeft iemand ervaring met alkalinebatterijtjes in digicams? Ik las wel dat bij de Minolta DImage 7 alkalinebatterijtjes zaten, maar dat die in een kwartier op waren ;(
Ik heb een Olympus c-2040ZOOM, die is vrij zuinig..

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

neeeeeeeej! geen alkalines in digicams. Gisteren las ik op het Oly-forum van DPreview over iemand die een setje Alkalines in zijn Oly c3040z gezet had en daarmee kon hij 1(!) foto maken voordat de batterij-indicator aangaf dat hij er mee ophield. Na de cam een keer uit- en aangezet te hebben kon hij er nog eentje maken.... Een alkaline is dus niet bijster geschikt voor digicams (kunnen geen hoge powerdrain aan). Andere oplossing is de in Nederland onverkrijgbare Lithium batterij die in die cam past (Conrad heeft ze volgens mij maar dan nog zijn ze veel te duur), of een setje lithium-penlites a 4,50 euro per stuk. dure aangelegenheid dus om zo'n cam mee te nemen op vakantie (of je moet jezelf aanleren om te werken zonder LCD, dan moet een setje lith-penlites wel een weekje meegaan denk ik. Je kunt natuurlijk ook op zoek gaan naar aan NiMH lader op zonne-energie of op 12 volt (voor in je auto)

...And the world goes on racing, like the world always will...

Verwijderd

gewoon GP 1800mAH AA batterijen. dan gaan ze wel enkele uurtjes mee.

En dan niet met een NiCD oplader opladen, want dan zijn ze net zo snel leeg als alkaline batterijen.

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Toen ik mijn cam kocht, zaten er ook 4 batterijen bij, nog niet eens 4 foto's en die dingen waren alweer leeg. Toen direct 1800 MaH accu's gehaald van GPPowerbank en die houden het stukken langer vol

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Nooit alkaline doen. Ik kan met Philips Longlife 5 foto's maken en dan zijn die battereijen een kwartier onbruikbaar. Na een kwartier kan ik nog een paar foto's maken en dan zijn ze leeg.

Heb een Olympus C-2100UZ

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:03

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Op www.steves-digicams.com zstaan reviews van externe batterypacks, die schroef je in je statiefingang of hang je aan je riem, dan steek je hem in je adapteringang en heb je echt ongelofelijk veel power.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:59
Als je zoals je hier http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/12610131#12610131 vertelt 3x 64 MB meeneemt zou ik gewoon 2 of 3 setjes oplaadbare batterijen meenemen (even uittesten hoeveel je er nodig hebt).

Zelf schiet ik m'n 64 MB kaart bijna 2x vol met een setje 1100 mAh Philips (Fuji 2400).

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:56

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ga dus ook op vakantie volgende week.
Ik heb dus een extra Lithium-Ion accu aangeschaft voor mij Nikon Coolpix. :9

Waarschijnelijk zijn 2 accu's genoeg om 200Mb aan CF cards vol te schieten. :o

Whatever.

• Parlor_Inventor
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

Op donderdag 21 maart 2002 22:25 schreef Johnny64 het volgende:
Op www.steves-digicams.com zstaan reviews van externe batterypacks, die schroef je in je statiefingang of hang je aan je riem, dan steek je hem in je adapteringang en heb je echt ongelofelijk veel power.
Vet!!! Ik wist niet dat zoiets bestond, dank voor de link!! Dit jaar heb ik een aantal meerdaagse festivals op het programma staan waar ik *veel* foto's ga schieten (40 bands, 3 podia, 3 dagen, sfeerimpressie op het fest, reken maar uit) en dan is zoiets echt super!!

...And the world goes on racing, like the world always will...

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-03 15:12

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

GP's 1800 MAh zijn echt goed... kheb ze ook bij me oly c-2100 en daar kan ik toch echt wel een paar uur mee vooruit. inc lcd gebruiken en zoomen enzo

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1