Ik heb een Geforce 2MX 200. Aleen constant als ik aan het scannen ben en ik heb een paar pagina`s gescand dan krijg ik een melding in beeld van MBM 5 dat mijn videokaart meer dan 70 graden is. Dan klik ik ingore en 5 minuten later zit mijn hele systeem vast. Nou wil ik er een cooler op zetten aangezien die er nog niet op zit. Aleen waar kan ik 1 kopen en wat voor 1 moet ik erop zetten. Kan er een gewone processor cooler van een P233MMX op, want die heb ik nog wel liggen.
Verwijderd
ga naar een computer speciaalzaak vraag daar of ze daar coolers voor hebben , of zet er een extra fan in die alles naar buiten toe "blaast"
p.s. p2 mxx coolers zal niet werken
succes
p.s. p2 mxx coolers zal niet werken
succes
Verwijderd
Zet er een blue/orange/chrystal orb op, deze coolt naar behoren... dit is trouwens ook in de fack/search te vinden
Verwijderd
Wablief? Een GF 2MX videochip waar geen koeler op zit?
Nog nooit van gehoord. Hoe kan dat?
Er zijn 2 oplossingen:
1. Je kan inderdaad die koeler van een Pentium 233 erop plaatsen, als je tenminste koelpasta hebt die hem erop vast lijmt. Hier is 1 nadeeltje aan:
De GF 2MX 400 draait aan 200 Mhz en heeft eigenlijk een ventilator nodig als je zo'n kleine koeler gebruikt.
Als er op jouw koeler een zit, is er geen probleem natuurlijk. Maar als er geen fan op zit, dan zou het kunnen dat de chip alsnog te warm wordt. Dit kan je echter simpel oplossen: Laat de core aan 175Mhz draaien zoals bij de originele GF 2MX. Je zal - raar maar waar - geen zichtbaar performance-verlies hebben. De reden waarom de 400 beter presteert dan de originele GF2MX heeft immers alleen te maken met de hogere RAM-snelheid van 200Mhz. Die mag je op 200 laten staan.
Bewijs: als ik de chip van mijn GF2MX van 175 naar 155 Mhz "downclock", dan verlies ik nog geen 0,5 fps in Quake 3.
Ik verlies alleen performance als ik het geheugen downclock, de snelheid van de chip doet er weinig of niet toe.
2. Tweede mogelijkheid is een andere koeler kopen.
Ik kan je de Zalman ZM17-cu videokoeler aanraden.
Een kanjer van een passieve koeler. Ga wel na of er op je kaartje niets in de weg zit!
Leef je in België, dan kan je hem bestellen op http://www.halloweencomputers.com/index.php?action=products&search=categories&CategoryID=15&SubCategoryID=52
(Franstalige website).
Als je denkt dat hij te groot is voor je kaart, dan hebben ze daar ook nog 2 kleine koelertjes, MET ventilator.
Anders kun je hem vanuit Engeland laten overkomen via
www.overclockers.co.uk of www.quietpc.com.
Op mijn Geforce 2MX kaartje met TV out van Hercules past de Zalman koeler zonder problemen. Maar da's geen garantie dat ie op de jouwe past natuurlijk.
Kort gezegd: Heeft jouw Pentium koeler een ventilator, plak die er dan gewoon op. Da's MEER dan genoeg. Heeft ie geen ventilator, kijk dan eens of je nog een ventilatortje hebt liggen van een 486 of zo, en schroef dat gewoon op die koeler.
Steeds tot uw dienst
een Belg
Nog nooit van gehoord. Hoe kan dat?
Er zijn 2 oplossingen:
1. Je kan inderdaad die koeler van een Pentium 233 erop plaatsen, als je tenminste koelpasta hebt die hem erop vast lijmt. Hier is 1 nadeeltje aan:
De GF 2MX 400 draait aan 200 Mhz en heeft eigenlijk een ventilator nodig als je zo'n kleine koeler gebruikt.
Als er op jouw koeler een zit, is er geen probleem natuurlijk. Maar als er geen fan op zit, dan zou het kunnen dat de chip alsnog te warm wordt. Dit kan je echter simpel oplossen: Laat de core aan 175Mhz draaien zoals bij de originele GF 2MX. Je zal - raar maar waar - geen zichtbaar performance-verlies hebben. De reden waarom de 400 beter presteert dan de originele GF2MX heeft immers alleen te maken met de hogere RAM-snelheid van 200Mhz. Die mag je op 200 laten staan.
Bewijs: als ik de chip van mijn GF2MX van 175 naar 155 Mhz "downclock", dan verlies ik nog geen 0,5 fps in Quake 3.
Ik verlies alleen performance als ik het geheugen downclock, de snelheid van de chip doet er weinig of niet toe.
2. Tweede mogelijkheid is een andere koeler kopen.
Ik kan je de Zalman ZM17-cu videokoeler aanraden.
Een kanjer van een passieve koeler. Ga wel na of er op je kaartje niets in de weg zit!
Leef je in België, dan kan je hem bestellen op http://www.halloweencomputers.com/index.php?action=products&search=categories&CategoryID=15&SubCategoryID=52
(Franstalige website).
Als je denkt dat hij te groot is voor je kaart, dan hebben ze daar ook nog 2 kleine koelertjes, MET ventilator.
Anders kun je hem vanuit Engeland laten overkomen via
www.overclockers.co.uk of www.quietpc.com.
Op mijn Geforce 2MX kaartje met TV out van Hercules past de Zalman koeler zonder problemen. Maar da's geen garantie dat ie op de jouwe past natuurlijk.
Kort gezegd: Heeft jouw Pentium koeler een ventilator, plak die er dan gewoon op. Da's MEER dan genoeg. Heeft ie geen ventilator, kijk dan eens of je nog een ventilatortje hebt liggen van een 486 of zo, en schroef dat gewoon op die koeler.
Steeds tot uw dienst
een Belg
Daar had er laatst ook een last van. Hij had alleen een koelblok op zijn girlfriend zitten. Hij heeft een standaard koelertje gekocht voor 1 en die erop gezet. Nu is zijn girlfriend van 70 naar 35 graden gegaan. En dat koelertje was superklein.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Bedankt voor de tip! Ik zal het proberen.
op mijn hercules geforce 2 mx alleen maar een koelblokje.. geen fan ofzo.. Heb er nu nog geen crash mee gehad
op mijn geforce 2 mx zit helemaal geen koeling 
Je kan tijdelijk ff je kast open zetten
Je kan tijdelijk ff je kast open zetten
C2D 6600, 275 GTX Windows 7
Een Zalman koeler op een GF2 MX?! Is dat niet een beetje als met Catherine Zeta Jones in een Lada Cabrio? Een Chrystal Orb zou moeten volstaan, meer zou ik er toch ook echt niet aan uit willen geven.
Pagina: 1