Linux distrb Red Hat 7.2 bij PC Active... doen?

Pagina: 1
Acties:

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:13

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
Hey, bij PC-active (comp tijdschrift) hebben ze een linux red hat 7.2 distributie voor 16... heeft iemand dit al besteld/gebruikt en zo ja... de moeite waard? :)

An Explanation of l33t Speak

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

16 wat?
16 euro?
16 gulden?
16-bits processoren?

Als je RedHat wilt gebruiken, gewoon doen, kan geen kwaad toch?
En dan heb je ook wat leesvoer tijdens de installatie :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:13

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
Oke... het euro-sign komt dus niet in beeld.... EURO 16 dus, maar SuSe schijnt veel beter te zijn (zeggen "ze")

An Explanation of l33t Speak

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op woensdag 20 maart 2002 10:59 schreef Buzz_Lightyear het volgende:
Oke... het euro-sign komt dus niet in beeld.... EURO 16 dus, maar SuSe schijnt veel beter te zijn (zeggen "ze")
Nee, debian is beter!
Oh, wacht. Gentoo is beter!

:z
Ach, kies wat je zelf lekker vind werken, makkelijk vind. Kies de distro die biedt wat jij wilt. Jij moet het gebruiken.

Maar debian is het best :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Insanergy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11-2025
Op woensdag 20 maart 2002 11:01 schreef mithalph het volgende:

Maar debian is het best :P
ALs je nou toch zo'n uit spraak doet, kan je dan ook vertellen waarom jij debian het beste vindt? *D

enne Buzz_Lightyear...
16 EURO voor een Redhat distributie, als je 'm niet kan/wil downen, gewoon doen!

But I thought YOU did the backups...

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:56
Man! Het is een samenzwering zeg ik je!
"Ze" luisteren mijn telefoongesprekken af, "ze" volgen me op straat als ik bij de melkboer mijn flesje melk ga halen en "ze" kijken door het beeldscherm van mijn computer naar alles wat ik thuis doe! Ik zweer het je!

En nu gaan "ze" argeloze mensen ook nog eens Suse aanraden! Salauds!

:D

Nee... Sorry... Suse is hardstikke goed... Red Hat ook... Elke distro heeft wel iets wat voor of tegen zich spreekt :) Als je het gewoon eens wilt proberen kun je met een gerust hart dat tijdschrift kopen hoor... Lijkt me niets mis met die CD :)

Veel plezier er mee!

Liege, liege, liegebeest!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op woensdag 20 maart 2002 11:06 schreef Insanergy het volgende:

[..]

ALs je nou toch zo'n uit spraak doet, kan je dan ook vertellen waarom jij debian het beste vindt? *D
debian is het best omdat het doet wat ik wil, en het doet op de manier waarop ik het wil, met een beleid waar ik achter sta :P So, YMMV :)

• Insanergy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11-2025
Op woensdag 20 maart 2002 11:12 schreef mithalph het volgende:

[..]

debian is het best omdat het doet wat ik wil, en het doet op de manier waarop ik het wil, met een beleid waar ik achter sta :P So, YMMV :)
Ik ben blij dat jij het kan onderbouwen! :) :)

But I thought YOU did the backups...

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 10:59 schreef Buzz_Lightyear het volgende:
...maar SuSe schijnt veel beter te zijn (zeggen "ze")
Dat hangt er vanaf... het gaat erom wat jij lekker vind werken. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan SuSE, maar er zijn genoeg mensen die het niet met mij eens zijn en bijvoorbeeld voor Debian kiezen.

Je kunt dus niet zeggen: "die distro is beter dan..." - iedereen heeft daar zijn eigen mening over...

--------------

Ik zou het overigens gewoon doen, die Redhat distro... of het nou bij een tijdschrift van een tientje wordt geleverd of dat je ut download of zo... maakt niet veel uit.

Verwijderd

Ja, gewoon doen, er is echt niets mis met RedHat, je kan later
, als je er wat meer verstand van hebt, altijd nog overstappen op een andere distro.

-Ozzy

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Als je eensa wilt kijken wat Linux inhoudt is het zeker geen weggegooid geld. Voor een volledige dustributie in de winkel ben je al snel ruimschoots het dubbele kwijt. Red Hat is, net alls Mandrake, Suse, Gentoo en nog vele anderen, een prima distro. :z

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Alhoewel, als je alias Buzz-Lightyear is moet je eigenlijk wel aan de Debian.........;)

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 09:17

zwik

randomized

Ja, als ik jou was zou ik het ook gewoon doen hoor. RedHat is een vrij goede distributie.

Debian zou ik niet nemen omdat je nog newbie bent en dselect nogal vaag is naar mijn mening :) . Ik blijf gewoon bij m'n LFS systeemje :P .

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Geen enkele distributie is beter dan de ander. Linux is Linux, dat is alleen de kernel. Als je voor debian kiest, moet je bereid zijn veel in te stellen en niet grafisch, maar via tekst (zoals DOS dus was). Als je SuSE of Red Hat kiest, kun je in principe direct aan de slag. Deze distributies gaan af op de desktopmarkt en maken alles zo makkelijk mogelijk. Zo te zien ben je aardig nieuw met Linux, dan zou ik dus of SuSE of Red Hat kiezen. Mijn voorkeur gaat uit naar SuSE omdat ik dit makkelijker vind werken dan Red Hat.

Maar de keuze ligt dus bij jou. Wil je lekker ingewikkelde commando's intypen, kies Gentoo, Slackware, Debian etc. Wil je lekker met je X Windowing System klooien (grafische interface), dan neem je SuSE, Red Hat, Mandrake etc.

Verwijderd

ik heb eerst een week mandrake gebruikt, maar op de een of andere manier (die ik niet kan onderbouwen) ligt die smaak me niet zo :?

Ik moest voor school iets doen in RedHat en die lag me al beter, ben die ook thuis gaan gebruiken, en het gaat vrij goed. *D ook al gebruik ik geen X :P

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:50

iMars

Full time prutser

16Euro voor een distributie is niet duur.
Gewoon doen als je 'm niet kan downen.

En wat betreft wat de beste distro is ...
Ieder z'n eigen mening.
Ik vind RedHat, SuSe en Mandrake wel lekker werken.

Debian en Slack e.d. snap ik nog niet veel van, maar komt wel :)

Koop hier mijn P1 reader :)

• Gospelkees
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik zeg ik ben ook een nieuwe bij en draai sinds kort rooie hoet 7.2 op m'n server.

Ik moet zeggen ik ben ERRUG tevreden. Het gaat hand-in-hand. Langzaam wordt het moelijker, niet meteen. Dat is ideaal. Langzaam leer ik e.e.a. kennen, natuurlijk ook doordat ik 't zelf ook steeds moeilijker wil...
Ik kan je RH 7.2 dus van harte aanraden, maar SUSE zal ook best goed zijn... Hoor ik ook hele goeie dingen over. Deze distro is ook NOG uitgebreider. Zo'n beetje alles wordt daar meegeleverd, zelfs SAP.

Veel plezier. Ksou zeggen: probeer het gewoon uit joh, wat is nou 16 euroos?

Groet,

Willem

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op woensdag 20 maart 2002 15:22 schreef Gospelkees het volgende:
wat is nou 16 euroos?
35 gulden en 26 cent :Y)
Groet,

Willem
:o
Uit de FAQ:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
Je moet het gewoon doen, verdient het bedrijf er ook nog wat aan.

* LollieStick gaat SuSE 8.0 kopen als ie uit komt :>)

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op woensdag 20 maart 2002 16:09 schreef LinuxUser het volgende:
Je moet het gewoon doen, verdient het bedrijf er ook nog wat aan.

* Niek gaat SuSE 8.0 kopen als ie uit komt :>)
Welk bedrijf? PC-Active? Want die hebben gewoon die twee CD's gedownload, geperst O-) en in hun magazine gepropt. Daar krijgt RedHat geen cent voor. ;)

Overigens is 16 Euro wel duur, ik zelf zou ze bij één van deze twee bestellen:
http://www.munnikes.nl/cd/cart/index.php?cat=104&action=cat
http://kooplinux.nl/bestel.php

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• Kjev
  • Laatst online: 02-01-2024
Je kunt het doen. Ik heb het ook zien staan, en het schijnt dat er behoorlijk wat documentatie op CD-ROM bij zit. Je kunt dezelfde CD's overigens ook bestellen bij www.kooplinux.nl (waar je bovendien keuze hebt uit meer distributies).

Zelf is mijn favoriete distributie Debian, omdat je gewoon alles zelf kunt instellen. Voor beginners is RedHat, Mandrake of SuSe beter, lijkt me. Wil je dus een eerste ervaring met Linux opdoen, dan is deze set een goede keuze :).

Inderdaad heeft PC-Active gewoon zelf RedHat op een CD-tje geperst (niet gebrand, lijkt me ;) - EDIT: hé, wat is dat voor gedrag? *D) en bieden ze dat te koop aan.

Het is echter wel volledig legaal en het is makkelijker hier in Nederland te bestellen dan het uit de VS te moeten halen. Bovendien is een Linux-distributie in de winkel veel duurder (maar dan krijg je er wel papieren handleidingen bij, die je in de praktijk niet nodig hebt).
Pagina: 1