[XML/ASP/MSXML4] Encoding Error

Pagina: 1
Acties:

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:46
Reference:
[topic=170343/1/75]
MSDN: XML Encoding
MSDN: XML Workshop

Wat veroorzaakt dit probleem precies? Ik heb de stappen in de workshop zorgvuldig gevolgd, en krijg deze error:
code:
1
2
3
4
5
6
Switch from current encoding to specified encoding not supported. 
Error processing resource 'http://blaat/TransformXml.asp?xml=Books.xml&xsl=Books.xsl'. 
Line 1, Position 40 

<?xml version="1.0" encoding="UTF-16"?>Beginning XMLJohnMastering XMLPeter
---------------------------------------^

Uit de bovengenoemde documenten snap ik dat het komt omdat er al reeds een encoding is, en er daarna weer gewisseld wilt worden. Ik gebruik MSXML 4.0 RTM als parser, misschien betere alternatieven (zoals in die turbotracker topic te lezen is)? Ik zou toch kunnen aannemen dat MSXML 4.0 nu wel redelijk OK moet zijn..

Zit het anders in die whitspaces, zoals ook in die bovenstaande links gesuggereerd werd?

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
Volgens mij mag je geen tekst na de eerste tag zetten, maar eerst een nieuwe tag openen.

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:46
Als je even dat linkje in mn post kijkt over die workshop, dan zie je de sources die ik gebruik.

Verwijderd

Volgens mij moet je teksten in een XML file altijd tussen 2 tags zetten

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 04:13

PommeFritz

...geen friet

Het xml bericht mist inderdaad een root element zoals
code:
1
2
3
<root>
  bla bla
</root>

Maar belangrijker is dat de foutmelding veroorzaakt wordt omdat de (rest van het) xml bericht niet in de karakter encoding staat die opgegeven is (UTF-16).

Meestal (niet altijd!) wordt als standaard karakterset iso-latin-1, ook wel ISO-8859-1, gebruikt.
Als je stukje code het xml bericht schrijft in UTF-8 (wil bij Java nog wel eens lukken) dan moet je natuurlijk UTF-8 als encoding noemen!

FireFox - neem het web in eigen hand