[PHP] File uploads in PHP3

Pagina: 1
Acties:

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Zou iemand mij kunne vertellen of file uploads mogelijk zijn in PHP3? Als ik de mogelijkheid had zou ik natuurlijk PHP4 willen gebruiken, maar die keus heb ik dus niet :(

Ik heb best wel wat informatie gevonden over file uploads op php.net, maar ik moet toch even duidelijkheid hebben.

Ik ben er ook achter gekomen dat de volgende code niet werkt in PHP3
PHP:
1
<?$name = $HTTP_POST_FILES['mijn_bestand']['name'];$type = $HTTP_POST_FILES['mijn_bestand']['type'];$size = $HTTP_POST_FILES['mijn_bestand']['size'];echo 'Informatie over upgeloade bestand:<br>';echo "name = $name<br>";echo "type = $type<br>";echo "size = $size<br>";echo "tmp_name = $tmp_name<br>";echo 'Informatie over upgeloade bestand:<br>';echo "name = $userfile_name<br>";echo "type = $userfile_type<br>";echo "size = $userfile_size<br>";echo "tmp_name = $userfile<br>";?>

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

• pjonk
Hmm ik zie dat ik zelf al een fout heb gemaakt.
waar $userfile staat moet de naam staan die in de name attribute staat van het upload control.
<input type="file" name="<naam>">

En ik zie nu ook dat hij die file upload gegevens wel pakt met de globale variabelen, maar die $HTTP_POST_FILES niet.

Alleen lees ik nogal veel over security issues enzo en ook dat de functie move_uploaded_file niet aanwezig is in PHP3.
Is het nog wel verantwoord om file uploads te gaan gebruiken dan :?

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je hoster zou gewoon moeten updaten en dan kan jij gewoon file uploads gebruiken.

Ik vind niet dat je daarop moet wachten .. en er gewoon maar vanuit moet gaan dat je hoster z'n zooi update :P

• pjonk
Op woensdag 20 maart 2002 10:40 schreef Grum het volgende:
Je hoster zou gewoon moeten updaten en dan kan jij gewoon file uploads gebruiken.

Ik vind niet dat je daarop moet wachten .. en er gewoon maar vanuit moet gaan dat je hoster z'n zooi update :P
PHP4 krijgen we gelukkig straks na een upgrade nog even voor een korte periode moeten we het met PHP3 doen.

Maar toch denk ik dat ik het wel werkend kan krijgen.
Alleen het volgende stukje code loopt stuk:

if (is_uploaded_file($mijn_bestand)) {
copy($mijn_bestand,'/test.txt');
} else {
echo 'fout!';
}

Na die copy krijg ik een permission denied. Als ik het bestand in mijn eigen document root kopieer van m'n host zou het toch moeten werken?
Het werkt overigens wel lokaal op IIS in ons eigen intranet.

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
nee want user nobody mag daar geen files schrijven

je moet er rekening mee houden dat je php pages niet onder jouw user draaien als je ze aanroept .. maar onder de user waar apache onder draait (meestal nobody)

dus moet je zelf even een dir maken met de goede rechten :)

• pjonk
Op woensdag 20 maart 2002 11:02 schreef Grum het volgende:
nee want user nobody mag daar geen files schrijven

je moet er rekening mee houden dat je php pages niet onder jouw user draaien als je ze aanroept .. maar onder de user waar apache onder draait (meestal nobody)

dus moet je zelf even een dir maken met de goede rechten :)
Thanks het werkt nu :)
Ik heb een directory upload aangemaakt (buiten de document root uiteraard) met de hoogste rechten en nu werkt het inderdaad wel.

Pagina: 1