Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Chieftec ServerTower type Dragon DA-01W-D met a7v?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje in het bezit van een asus a7v moederbord met een 1000mhz amd thunderbird. Nu wil ik een chieftec kast aanschaffen. Ik heb ergens gelezen dat sommige mobo's niet aangesloten kunnen worden op de psu van deze kast.

weet iemand of mijn moederbord past op de chieftec voeding van deze kast?

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:26
die voeding is gewoon atx ?
ik heb die kast oko maar heb nog nergens gehoord dat ie niet zou passen :?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:45
da's bullshit. ja okay, een 486'er wil er niet op :? en nog een paar van die hele ouwe dingen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
hmmz een asus a7v voor amd thunderbird 1 ghz zal vast wel atx zijn :? at is van de 486 tijd. daar ging het ook niet om, ik had begrepen dat er een andere aansluiting zit die niet op alle borden past. dus vandaar.

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:48
Werk er dagelijkst mee met die dingen en alles past trouwens hoor... Zeg niet waar ik werk das reclame :) zie pricewatch hmc...

Verwijderd

Topicstarter
zitten er dan ook standaard van die afstandhoudertjes bij voor je mobo? of heb je die tegewnoordig niet meer nodig? (laatste kast die ik zelf heb gekocht is van een p I 233 atx)

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 10:48 schreef miessie het volgende:
zitten er dan ook standaard van die afstandhoudertjes bij voor je mobo? of heb je die tegewnoordig niet meer nodig? (laatste kast die ik zelf heb gekocht is van een p I 233 atx)
dat kreeg ik bij mijn CHIEFTEC Dragon DX-01WD er bij, dus denk ik bij die jij wil halen ook.

ik heb dus een CHIEFTEC Dragon DX-01WD, echt super sterk ding :9

Verwijderd

Topicstarter
DA-01W-D vind ik leuker, hij is 67 cm hoog, een flinke toren dus, daar hou ik wel van, en met deurtje natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 11:24 schreef KingOfDos het volgende:

[..]

dat kreeg ik bij mijn CHIEFTEC Dragon DX-01WD er bij, dus denk ik bij die jij wil halen ook.

ik heb dus een CHIEFTEC Dragon DX-01WD, echt super sterk ding :9
ik kan geen dx-01wd vinden op chieftec.com, wel een dx-01w, een atx midi. bedoel je die?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 11:53 schreef jj_valaya het volgende:
kijk hier eens

http://www.tweakshop.nl/n/prod/chieftec/dx-01-wd.htm
mjah, deze vind ik dus net ff iets leuker, vanwege t formaat
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakshop.nl/img/case/chieftec/da01wd.jpg

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 12:37 schreef miessie het volgende:

[..]

mjah, deze vind ik dus net ff iets leuker, vanwege t formaat
[afbeelding]
Ik ik gaf die link eigenlijk meer omdat je hem niet kon vinden.
Hoe dan ook het blijven mooie kasten
Maar in die bigtower past je A7Vtje vast wel. suc6

Verwijderd

Topicstarter
snap je wel, ik ga vanavond mijn toren bestellen. Dan moet ik nog op zoek naar een stille cpu fan die mijn amd thunder 1ghz een beetje koel kan houden, (huidige zoemt een beetje, is zo'n spire ding) ik weet niet hoe warm t zaakie nu is, ik heb geen sensor dacht ik. en dan als ik kast binnen heb even kijken wat de mogelijkheden zijn voor extra koelers voor een fanbay. liefst 1x 120 intake en 1x120 outtake op 7 of 12 volt te schakelen.

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-11 14:58
Ik was toe aan een nieuw systeem en heb mezelf maar eens verwend met een Chieftec Dragon DA-01 full tower kast. Hij was niet duur (€ 85 inclusief 360W voeding) en dan heb je ook wat. Dacht ik.

Vroeger kocht ik altijd de goedkoopste kast die ik vinden kon, je weet wel, van dat pisbakkenstaal dat je met 1 vinger krom buigt en waaraan je je andere vingers openhaalt. Wat dat betreft is de Chieftec toch een hele verademing: prima afgewerkt, dik staal, prachtig om te zien.

Maar nu de aanleiding van dit bericht: ik dacht vooral een bigtower te kopen vanwege de ruimte die je dan hebt. Daarin stelt deze kast me echter zwaar teleur, vooral vanwege de krappe ruimte voor het mobo (een normaal ATX Shuttle mobo). De ruimte is zo krap dat de cpu cooler, een Zalman 7000A-Cu, er niet oppast omdat die een centimeter buiten de rand uitsteekt. Maar net op die plek heeft Chieftec het nodig gevonden een dwarsschot te monteren die niet loskan. Lijkt me een beetje overbodig want een paar centimeter hoger zitten ook al twee dwarsbalken voor de versteviging. Ik zou met een Dremel oid een gat in dat schot kunnen maken maar daar ben ik niet zo'n held in, dus het zal wel een ander koelertje worden. Toch iets om rekening mee te houden, lijkt me.

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:53
grun schreef op 09 mei 2004 @ 11:38:
Ik was toe aan een nieuw systeem en heb mezelf maar eens verwend met een Chieftec Dragon DA-01 full tower kast. Hij was niet duur (€ 85 inclusief 360W voeding) en dan heb je ook wat. Dacht ik.

Vroeger kocht ik altijd de goedkoopste kast die ik vinden kon, je weet wel, van dat pisbakkenstaal dat je met 1 vinger krom buigt en waaraan je je andere vingers openhaalt. Wat dat betreft is de Chieftec toch een hele verademing: prima afgewerkt, dik staal, prachtig om te zien.

Maar nu de aanleiding van dit bericht: ik dacht vooral een bigtower te kopen vanwege de ruimte die je dan hebt. Daarin stelt deze kast me echter zwaar teleur, vooral vanwege de krappe ruimte voor het mobo (een normaal ATX Shuttle mobo). De ruimte is zo krap dat de cpu cooler, een Zalman 7000A-Cu, er niet oppast omdat die een centimeter buiten de rand uitsteekt. Maar net op die plek heeft Chieftec het nodig gevonden een dwarsschot te monteren die niet loskan. Lijkt me een beetje overbodig want een paar centimeter hoger zitten ook al twee dwarsbalken voor de versteviging. Ik zou met een Dremel oid een gat in dat schot kunnen maken maar daar ben ik niet zo'n held in, dus het zal wel een ander koelertje worden. Toch iets om rekening mee te houden, lijkt me.
En hiervoor ga je een topic kicken van meer dan 2 jaar oud? :? :?
Pagina: 1