Toon posts:

p3 slot 1 koelblok

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hello, ik vraag mij af of een groot koelblok zonder fan al genoeg is voor het koelen van een p3 500??? ik wil hem namelijk zo stil mogelijk maken.....

thnx

Verwijderd

Ja hoor, dat is geen probleem. :)

Ik heb in mijn server ook een slot 1 Pentium 3 zitten, dat is een p3-600@800, en die wordt ook alleen maar gekoeld door een groot koelblok. :)

Dus als ie op 800mhz zonder fan kan, kan die 500 van jou dat ook makkelijk. :)

Verwijderd

Topicstarter
thnx that`s all I had to know..... trouwens op mijn proc zit geen kapje (om het zo te zeggen) koelblok zit op core zelf,,,, kan er dan nog wel een fan opgezet worden..... of is dan zo`n kapje nodig???????

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

is geen kapje nodig.

ik heb zelf een p3-500 met een golden orb erop zitten. IS misschien volgens sommigen niet nodig een actieve koeling maar baat het niet dan....

overigens die golden orb kan je bij de ocshop in dordrecht krijgen tegen inlevering van 21 eurootjes....

enneuh om het leuter verhaal maar compleet te maken. op www.1coolpc.com staat een overzichtje van de maten van slot 1 koelers (secc1 & secc2)

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 12:10 schreef Gompy58 het volgende:

IS misschien volgens sommigen niet nodig een actieve koeling maar baat het niet dan....
Dat klopt op zich wel, maar hij wil zijn pc zo stil mogelijk hebben, en dan lijkt me een Golden Orb niet bepaald een goed idee. :)

Verwijderd

Nee, die maken wel wat geluid :p Je kan hem inderdaad zonder fan laten draaien, dus veel succes he

Verwijderd

Topicstarter
het nadeel van een koelblok is dat deze groot zijn, en dat past niet in mijn kast. komt het koelblok tegen de voeding aan.. maar ik ga wel ff kijken voor een p3 fan..

thnx u all
Op woensdag 20 maart 2002 13:12 schreef SunStorm het volgende:

[..]

Dat klopt op zich wel, maar hij wil zijn pc zo stil mogelijk hebben, en dan lijkt me een Golden Orb niet bepaald een goed idee. :)

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 12:37
Het is zelfs mogelijk om een AMD 950 mhz passief te koelen.

Een vriend van mij heeft dat een tijdje gedaan, dragon orb 3 erop schroeven en de koeler niet aansluiten. werkt perfect. :D

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

ff tussendoor hoor, maar als je inderdaad van een P3-500@500 de fan in de golden orb uitschakelt, welke temperaturen zou je dan kunnen/mogen verwachten ??

bedoel, merkte laatste dat m'n p2-233 ff zonder fan had staan draaien, enkel een blok metaal eraan vast, en dat blok was te heet om je fikken op te leggen.....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 16:10 schreef Gompy58 het volgende:

bedoel, merkte laatste dat m'n p2-233 ff zonder fan had staan draaien, enkel een blok metaal eraan vast, en dat blok was te heet om je fikken op te leggen.....
Volgens mij wordt een slot 1 P3 niet zo warm als een P2.
Als ik aan de cpu en aan het koelblok voel, voelen ze lauw aan. En dan heb ik het hier over een 600@800! :)

Die cpu komt trouwens zo uit een compaq, dus als compaq zich al niet de moeite doet om er een fan op te monteren, zal het ook wel niet nodig zijn dacht ik zo. :)
Pagina: 1