Bij een gedeelde schijf kan ik op een andere pc deze gedeele schijf koppelen als zijnde het een eigen schijf met een eigen letter (rechtermuis knop op de gedeelde schijf/map en dan netwerkkoppeling maken oid). Ik kan daarbij aangeven dat ie dat telkens bij het opstarten moet doen. Ik heb dit bij 15 pc aangegeven echter blijkt dat na verloop van tijd een aantal van die schijven op de werkstations verdwenen zijn. Ik kan ze dan gewoon opnieuw aanmaken (dus de koppeling bestaat nog wel). Kan ik dit op een andere manier ondervangen. Ik dacht zelf aan een batchfiletje maken die ik draai tijdens (of na) het opstarten van Win95.
Hij bedoeld ff in DOS dit intikken:
net help use |more
net help use |more
edit:
bijvoorbeeld dit in een bat file:
NET USE f: \\server\map >nul
Dan heb je onder "deze computer" een station naar je netwerk erbij op driveletter f:
>nul wil zeggen dat je het commando niet ziet als het wordt uitgevoerd.
bijvoorbeeld dit in een bat file:
NET USE f: \\server\map >nul
Dan heb je onder "deze computer" een station naar je netwerk erbij op driveletter f:
>nul wil zeggen dat je het commando niet ziet als het wordt uitgevoerd.
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein