WinTV PVR en WinTV2000 probleempje

Pagina: 1
Acties:

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:35

almightyarjen

When does the hurting stop?

Topicstarter
Heb net ff een WinTV PVR PCI aangeschaft, maar d'r is een probleempje: geluid is wel goed, maar krijg geen beeld. Het beeld is de hele tijd roze en als ik op de butoon "freeze" klik, dan wordt het beeld dus wel goed, maar dan staat het stil... En als ik dan nog een keer op "freeze" klik, dan refreshed-ie gewoon, en dan staat het beeld weer stil. :( Als ik ga opnemen, dan is bevat het opgenomen bestand zwart beeld en het geluid is wel goed. Iemand enige ervaring hiermee? Is het mogelijk dat de software ligt te f#cken met mij videodrivers? Zo ja, waar kan ik dan de nieuwste drivers downloaden (zie specs beneden). Andere idee-en ook altijd welkom natuurlijk.

Specs:

Asus A7V, Thunderbird 750, 256 MB, Diamond Viper V770 Ultra, Creative DXR-3, Hauppauge WinTV PVR PCI, Creative SB Live!

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Carny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 23:48

Carny

DatDus!

Heb je wel de goede VFW source gekozen?.. Ik heb de ervaring dat er soms 2 of 3x hetzelfde apparaat staat in het source lijstje en dat maar een van deze opties werkt, de anderen geven geen beeld...

DatDus.DE --- DatDus!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Eh, :? Waar kan ik dat vinden?

• Carny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 23:48

Carny

DatDus!

in je view of capture proggie zit een "select source" optie, klik hierop en er komt een schermpie tevoorschijn met een dropdown menu'tje (balkje met pijltje naar onder ernaast).. daar kun je een device kiezen voor input. Dit is bijv. ook als je wilt switchen tussen webcam, tvkaart, video-edit kaart enz.. signalen van al die apparaten zijn hiermee te krijgen in je view/capture proggie, gegeven dat je die apparaten wel in je pc hebt zitten 'coz :D

DatDus.DE --- DatDus!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Okee, ik zie het... Was niet de oorzaak: was 1 driverupdate vergeten... Heb nu wel goed TV-beeld, maar nu krijg ik een error bij booten van Windows: "Failed to reset WinTV PVR PCI hardware". Met als gevolgd dat-ie de MPEG-hardware niet herkent zodat ik de record-functie niet kan gebruiken. Als ik vervolgens kijk bij configuratie -> besturing voor vid, gel, en spel.-> 2 devices: Hauppauge Win/TV 878/9 VFW video driver en Hauppauge Win/TV 878/9 Aux driver. Die Aux-driver zit me dwars, want met de ouwe drivers (waarbij de VCR-functie wel werkte, stond er ipv "Aux-driver" "streaming data capture device". :( Heel vaag. Iemand enig idee hoe en waarom?

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Misschien ligt ie dubbel met een ander apparaat? :?

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Nee, geen conflicten volgens Windows. Maar ik zal vanvond voor de zekerheid alle zooi er wel uitgooien en alleen die WinTV er in zetten... Kost alleen zoveel tijd... :'(

Pagina: 1