Ik heb hier een tijdje een tweetal topics neergezet "ik wordt gek van dat hoerending deel 1 en 2". Na veel onderzoek ben ik tot de volgende conclusie gekomen: als mijn computer weer eens op slakketempo (heeeel erg traag dus) gaat lopen moet ik mijn DIMM van 128MB eruit trekken. Ik kan hem dan weer meteen erin steken en dan werkt het weer 2 dagen. Heel raar he? Wie weet hiervoor een oplossing? Ik vind het maar nix dat ik om de 2 dagen mijn DIMM eruit moet trekken en weer erin duwen!!!
Kun je die DIMM van jou niet eens een keer swappen met een 128 MB DIMM van een vriend, om te kijken of het aan je MoBo of aan de DIMM zelf ligt ?
Een vriend van mij heeft ook een keer zo'n probleem gehad met zijn Aopen BX Gold plankje, alleen bij hem was het zo dat zijn machine met meer dan 1 DIMM (of meer dan 128MB) harstikke instabiel werd, en zelfs met alles op default (niks overclocked dus) na 10 minuten al vastnaaide.
Bleek dat de memory-controller op zijn mama-plank niet helemaal fris was.
Jij wilt dus uitsluiten of je DIMM stuk is, of je MoBo.
Een vriend van mij heeft ook een keer zo'n probleem gehad met zijn Aopen BX Gold plankje, alleen bij hem was het zo dat zijn machine met meer dan 1 DIMM (of meer dan 128MB) harstikke instabiel werd, en zelfs met alles op default (niks overclocked dus) na 10 minuten al vastnaaide.
Bleek dat de memory-controller op zijn mama-plank niet helemaal fris was.
Jij wilt dus uitsluiten of je DIMM stuk is, of je MoBo.
Aannames zijn fataal.