Toon posts:

Kleine stille goedkope PC.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gezocht,
Voor in een behandelkamer van een fysiotherapeut.
Een zo goedkoop mogelijke oplossing voor een weinig ruimte innemende PC met TFT-scherm, koppeling aan netwerk en moet als terminal gaan fungeren. Oh ja, het moet ook zo stil mogelijk zijn.

Mijns inziens zijn de huidige laptops nog te uitgebreid, Modem, veel geheugen, snelle CPU worden toch niet (ten volle)benut. Het systeem moet niet domineren in de behandelkamer en moet op een klein tafeltje passen.

Wie weet een goede oplossing?
Met dank,
Rob van den Dobbelsteen

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 13:57

Glorificationer426

come we hero rush yes?

een P2 400 oid, dat zou wel goed moeten werken, en daar kan je zonder problemen gewoon een tft scherm bij kopen

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 22:10

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Deze misschien??

Voor een test op hardwareinfo klik hier

specs

• Seraphin
  • Laatst online: 00:28

Seraphin

Meep?

Hoe sta je tegenover tweaken?

Het is maar een ID, maar je kan een minitower met Pentium underclocken en dan kijken of je de actieve koeling op de proc achterwege kan laten.....

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Verwijderd

Pentium2 400 met watercooling :X :+

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:25

tweakerbee

dus..?

VIA EDEN al te koop hier?
Anders zo'n Shuttle bord. Das FlexATX. Superklein, alles geintegreerd, geen herrie en je kunt er prima een TFT op aansluiten :)

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Een "budget laptop" (gevonden via pricewatch)
Acer Aspire 1200X C 1Ghz/14,1"TFT/128MB/CD/10GB/XP Home http://www.tweakers.net/pricewatch/25387
Dit zou met gemak een 600Mhz/14.1"TFT/64MB/CD/1GB/W98 mogen zijn. Worden deze niet meer verkocht?
De prijs: Euro 1189

Een losse TFT van Acer FP553 15" kost: Euro 595 http://www.tweakers.net/pricewatch/25166
De Recom "silent PC" aanbevolen door De_Flexe_Toki kost: Euro 539 http://www.regenboog.net/docs/pd1011651178.htm
Prijs compleet: Euro 1134 (specs zijn wel beter).

Het systeem hoeft absoluut niet mobiel te zijn en ik begrijp dat tweakers voor snelheid gaan, maar de eisen zijn echt niet zo hoog!

Moet ik het anders op de tweedehands markt gaan zoeken? Downtweaken is een beetje tegen mijn principes.

Verwijderd

Je hebt van die barebone PC's. Of mobo's waar alles al op zit. Je kunt het dan in een super kleine kast doen. De CPU is niet zo snel en je hebt dus geen luidruchtige fans in je PC zitten.

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 13:22 schreef de_Fysiotherapeut het volgende:
[..]
Een losse TFT van Acer FP553 15" kost: Euro 595

Het systeem hoeft absoluut niet mobiel te zijn en ik begrijp dat tweakers voor snelheid gaan, maar de eisen zijn echt niet zo hoog!
Ik zag laatst een Gericom 15" TFT bij de Mediamarkt voor 366 euro (na aftrek van de energiepremie), misschien een idee?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

[topic=309815/1/100]

• De_Flexe_Toki
  • Laatst online: 12-08 22:10

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Op woensdag 20 maart 2002 13:22 schreef de_Fysiotherapeut het volgende:

Moet ik het anders op de tweedehands markt gaan zoeken? Downtweaken is een beetje tegen mijn principes.
Je kan misschien ook regenboog even mailen of je ook een andere celeron erin kan krijgen. Ze hebben er ook van 533 of 733 MHz, scheelt je toch weer resp. 67 en 48 €. (hmmm, je moet dan nog wel een koelertje erop hebben, dus het scheelt iets minder)

specs

Verwijderd

De MSI 6215 Is ook wel mooi , stil en redelijk compleet.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Ik zou ook ff Vraag en Aanbod afzoeken :)

Verwijderd

Misschien een Imac (zo'n nieuwe dan), die is stil en neemt weinig ruimte in...
Als de applicaties die je nodig hebt daar ook voor beschikbaar zijn dan , he..

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:01
een simpele cyrix, want die kan je passief koelen!!

Op een miniatx moederbordje waar ook al geluid+video op zitten.

Helemaal niet duur

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik neem toch wel aan dat je wat garantie wilt hebben dat het geval werkt. Vooral als je het professioneel wilt gebruiken.

Kijk dan idd naar barebone systeempjes of bijv. naar een Dell 2200, incl 15inch tft ong. 1200 euros incl btw. Die kleine Dells zijn lekker stil. Tenminste de modellen die wij hier hebben, hebben geen kleine schreeuwende fan op de koelblok, maar die worden dmv een casefan gekoeld.

En zo'n ding is mooi zwart/donkergrijs. Compaqjes hebben tegenwoordig ook kleinere zwarte systemen, echter de prijzen daarvan weet ik zo niet.

Een vriend die een sportschool is begonnen, heeft zich een goedkope Packard Hell gekocht, natuurlijk zonder raad in te winnen bij mij of iemand anders en voor die PH ben ik al een aantal keer bij hem op bezoek geweest |:( Dus tip: geen PH bij een Megapool kopen >:)

• MrTinux
  • Laatst online: 20:04

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Kijk of je ergens een tweedehands kantoorpc kan krijgen, van bijvoorbeeld Compaq, Dell of HP. Dit zijn vaak simpele dingetjes die prima werken en muisstil zijn.

Mijn ouders hebben op een beurs, bij PC Select, laatst een Compaq Deskpro (P3, 1Ghz) gekocht: mooi pctje, lekker stabiel, zeer netjes afgewerkt en superstil!

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 11:34

spacy

+++

kijk eens bij de eerste intel pentiums. (rond 100 mhz)
meestal dumpen bedrijven well kleine compacte modelletjes op de markt, die afgschreven zijn.
dell of compaq ofzo,

er is bijv bij een p100 geen actieve koeling vereist, en je moet ff een zorgen voor een stille hd.

ik heb zelf een dell optiplex 5100 als router, en je moet je best doen om hem te horen ook al is het stil.
met de eerste versie van win95 is er net op te werken ;)

een imac kan ook leuke oplossing zijn...
Pagina: 1