Toon posts:

hulp gevraagd: betreft: videokaart + oc'en

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet zeker of het alleen aan vidkaart ligt, zoals iemand hier al eerder zei is m'n systeem nogal ongebalanceerd.

heb nu een duron700 + abit kt7 raid.
ik ben relax aan het overclocken en staat nu op 950mhz (9.5 * 100). (kan verder maar ben ik nog niet aan toe gekomen). alles start gewoon perfect op en in windows doet alles het perfect. Temperatuur van proc word niet hoger dan 38 graden C (vind ik zelf wel ZEER netjes ).

Als videokaarten heb ik: Speedstar a50 agp + voodoo1.

ja ik weet het, zwaar bagger en ze verneuken mogelijkheden van m'n systeem.

en ik heb ook nog een 235W voeding.

maar anyways, alles in windows doet het perfect, ook alle spellen in SOFTWARE mode doen het perfect, het probleem is als ik in OpenGl ga spelen, namelijk zoals in Quake3arena. Ik start het op, kan eventjes door menutjes maar al gauw hangtie.

Nou denkt ik zelf gewoon dat het aan die voeding ligt en/of aan de voodoo1.

voltage verder omhoog ben ik nog niet aan toe gekomen. maar het voltage zit in deze situatie op 1.70 volts.

moet ie hoger? of het ligt gewoon dus aan voeding/vidkaart.

bijvoorbaad dank!

grtz,
AHL

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Denk eerder dat het aan de voeding ligt, je doet er echt goed aan om hem te vervangen door een 300 watt voeding. Dat is toch ook wat je zoveel hoort over AMD. Die lusten wel een slokje :)

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
dus eigenlijk hangt de boel gewoon, omdat alle kaarten en de hele rommel niet meer genoeg power krijgt van de voeding?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 10:35
Kan zijn.. maar kan ook aan de memory timings liggen..

Ik had mijn A7V op 103FSB lopen; Duron700@978 (9,5*103).. maar ik had mijn geheugen op 137Mhz lopen.. en daar ging ie de soep in... had de memory ook op 103 lopen en toen deed ie ut prima...

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gewoon pc100 erin, maar ik heb dus een abit kt7 raid, daar werkt die mem snelheid instellen enzo toch anders? kan je di ewel instellen daar of gebruikt die gewoon fsb ofzo?

• Krypt
Heb je geen mainboard probe oid..
Moet je de voltages van je mainboard ff loggen.. kijken als je een OpenGL spel draait of er dan een "flinke" spanningsdaling in zit.. zoja.. dan zal ut wel aan je voeding liggen..

Trek er anders voor de gein eens wat PCI sloten uit... Soundcard; Netwerkkaart; Modem... kijken of ie ut dan nog steeds doet..

Goedkope netwerk kaartjes kunnen ook nog wel wat slurpen vanuit het mainboard

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
ja thx, kzal het proberen.

wat voor progs zijn die mainbord probes dan? kan je die ergens downen ofzo?

grtz,
AHL

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je gewoon zoiets als MBM? dat heb ik wel, kun je daarmee waardes loggen? zal wel denk ik....ik ga eventjes kijken op de site.

kan nu namelijk niks uitvoeren want ik zit op m'n werk.

grtz,
AHL

• Krypt
Foeifoei!! Werken en tweaken tegelijk :P
(PS. doe ik ook ;))

Ehmm.. ik heb een Asus A7V met de ASUS Probe programma.. daar kun je je voltages op proben en een trigger aangeven dat ie alarm slaat als ie er boven of onder zit..
Misschien dat dat help...

Ruk in ieder geval zoveel kaarten van je mainboard af evt ook xtra cdrom spelers en hdd's

PS. bedenk me net wat.. Mijn oude K6-233 met een zeer ancient voeding ging ook raar doen (Strepen in beeld en beeld trilde); toen kwam ik erachter dat mun Maxtor 6,8gb een beetje te veel stroom trok.. andere hdd was ut opgelost... dus de oorzaak kun je breed zoeken.. BTW. als je nog een voeding nodig hebt (AT voeding wel) ik heb er ergens nog eentje liggen..

Pvouput live

Pagina: 1