Netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 10:09
Ik heb een netwerkkaart en een vriend van me ook. Als we onze pc's nou verbinden met een netwerkkabel krijgen we het niet voor elkaar om verbinding te maken , hoe moet dit?
Bvd.

• FoolZero
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Goh, d'r moet kennelijk nog erg veel gebeuren. Een stap-voor-stap uitleg lijkt me erg moeilijk, omdat ik niet weet welke kennis je bezit en over wat voor hardware je beschikt.
Maar ik kan je aanraden om bij ComputerTotaal een kijkje te nemen. Hier wordt wel op heel simplistische manier uitgelegd hoe een netwerk op te bouwen.

http://www.computertotaal.nl/testlab/dhz-alg.phtml

Suc6!

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• dualspeed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 08:57
Als je utp hebt, is het probleem waarschijnlijk dat je het met het verkeerde type kabel probeert. De kabel die jij nodig hebt is een cross-linked (of hoe heet ie ook al weer) en niet de standaard utp kabel.

Er zijn nog wel meer dingen die mis kunnen gaan, maar ik zou hier eens mee beginnen.

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 09:28
tjah, meer info pls.. je moet dan idd een cross cable hebben, en als je die wel hebt.. heb je wel een link tussen de 2 kaarten ??

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08 13:31

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

[Onzin mode]
Heb je die netwerkkaart(en) wel ingebouwd.
Je zegt dat je een PC hebt en een NIC.
[/Onzin mode]

Lees ook de topic 'Simpel netwerkprobleem'
Waarschijnlijk heb je inderdaad de verkeerde kabel.
Ook leuk om te weten, welke protocollen je wilt gaan gebruiken. Welke 'Werkgroep' enz.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Het ziet er idd naar uit dat je geen crosslink hebt. Je kunt op 2 manieren een simpel netwerk via utp doen.
-1- Hub en normale Patchkabels
-2- Geen hub en een crosslink, dit doe je meestal als er 2 pc's in je netwerk zitten.

• Lexxx
  • Laatst online: 23-08 10:09
Bedankt!
Pagina: 1