Toon posts:

SB Live! IRQ probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Combinatie Diamond Fireport, SB LIVE 1024 en Abit KT7-Raid geeft een IrQ probleem in windoos (11) weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Win98 se
Thnx

• roger is here
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-03 18:10

roger is here

duss..

nog pci sloten vrij?
dan ff in ander slot proberen

Me? Crazy? I aint crazy, poor people are crazy i'm eccentric.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:37

GaMeOvEr

Is een hork.

Wat is het probleem precies ?

Delen ze met zijn tweeen IRQ 11 of wat bedoel je precies ?

Als het inderdaad het delen van een IRQ is, ff een van de kaarten in een ander PCI-slot stoppen.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Ander slot proberen werkt vaak goed. Wat je ook kunt proberen is om in je BIOS de optie PnP OS (Plug & Play operating system) aan te zetten. Deze staat default uit.
Deze optie zorgt ervoor dat Windows zelf de interne adressen toewijst.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog sloten vrij maar zodra ik dan weer opnieuw opstart gaat het even goed. Na nog een keer opstarten geeft ie weer hetzelfde probleem. en pnp OS staat aan. Ze delen inderdaad een IRQ(11) wat ik ook probeer blijft terug komen na een keer opstarten. Thnx

Verwijderd

Nou ken ik je mobo niet, maar ikzelf had ook een IRQ conflict (AOpen AX64 Pro) en heb vervolgens m'n 2e COM-poort uitgeschakeld, had ik toch niet nodig, waardoor de SBLive weer een IRQ beschikbaar had. Dus misschien is dat een optie.
Als er sowieso nog IRQ's vrij zijn kan je ook proberen om in je BIOS handmatig een IRQ toe te wijzen aan een PCI slot, maar zoals ik al zei, ik weet niet of die opties op je mobo zitten.

• Tazzz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-08 14:50
Nieuwe IRQ routing drivers installeren van je chipset... Dat moet werken

Verwijderd

Topicstarter
Super TAZZZ dat werkt dus wel!!

Bedankt jongens.
Pagina: 1