[DISC] phpmyadmin*

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views sinds 30-01-2008

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Oeps ...

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 02:52 schreef seamus21 het volgende:
Oeps ...
tsja..

• seamus21
Kan je ook een eigen post deleten of ervoor zorgen dat je post weggehaald wordt ... ik had bovenstaande post ge-edit naar "oeps..." omdat deze niet meer nodig en tamelijk zinloos was ...

Sorry mensen :(

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Nee, dat kan niet. Misschien kunnen we er nog een nuttige discussie van maken nu dit topic er toch is?

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:19
Op woensdag 20 maart 2002 04:02 schreef tomato het volgende:
Nee, dat kan niet. Misschien kunnen we er nog een nuttige discussie van maken nu dit topic er toch is?
Ja, is goed. We kunnen wel lekker een beetje discuseren over phpmyadmin :)

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ok, mooi onderwerp :)

Wat vonden jullie eigenlijk van phpMyAdmin versie 2.1.0 een tijd terug? Persoonlijk vond ik het een erg matige release, ik ben benieuwd wat jullie ervaringen ermee zijn.

Wat is jullie mening overigens over de achtergrondkleur van het linkerframe, #D0DCE0? Op mij maakte deze een goede indruk. Weet iemand hoe ze op het idee gekomen zijn om deze RGB waarde te gebruiken?

Ik hoop dat er nog een paar kenners langskomen!

• seamus21
Ik wil anders misschien toch nog wel een (domme) vraag posten waar jullie dan op kunnen antwoorden / over nadenken?

Ik heb phpmyadmin geupload en alle waardes volgens mij goed gezet. Ik ga in mn browsertje naar www.domeinnaam.com/phpmyadmin/index.php en dan moet ik inloggen omdat ik http als auth_type heb genomen. Ik log vervolgens in en krijg 2 databases te zien nl: "domeinnaam" en "test". Maar als ik dan via een query "CREATE DATABASE test2;" doe dan zegt hij acces denied for user: blah blah blah ...

Moet ik eerst ergens users aanmaken of vergeet ik iets anders? :?

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:05

krietjur

Where am I?

Dan moet je voor de user waarop je inlogt in sql rechten toewijzen om databases aan te maken lijkt me..

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op woensdag 20 maart 2002 05:21 schreef tomato het volgende:
[..]
Wat is jullie mening overigens over de achtergrondkleur van het linkerframe, #D0DCE0? Op mij maakte deze een goede indruk. Weet iemand hoe ze op het idee gekomen zijn om deze RGB waarde te gebruiken?

Ik hoop dat er nog een paar kenners langskomen!
Mijn mening is dat 90% van de programmeurs artistiek kleurblind zijn. Daarom is de vraag gesteld aan programmeurs compleet overbodig de vraag zou beter in /13 passen. >:)

Mijn mening over phpmyadmin kan ik je simpel geven, Als je een prompt kan gebruiken hoor je die gewoon te gebruiken en geen "klik en doe maar wat" interface. Omdat je gewoonweg met de prompt makkelijker dingen voor elkaar krijgt. Gaat er natuurlijk wel vanuit dat je sql een beetje redelijk kent, als je een n00b ben blijf je natuurlijk fijn met phpmyadmin aan de gang.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Topic titel trouwens veranderd van "[mysql] phpmyadmin" naar "[DISC] phpmyadmin".

Back In Black!

• bras
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 16:22
ok, heel leuk die prompt... maar om nu in mysql een create table van 20 regels te moeten gaan typen, met alles erop en eraan, (keys not null, etc...) vindt ik vrij omslachtig, dan is zoiets als phpmyadmin wel een uitkomst :) (of ik ben gewoon lui, kan ook natuurlijk :Z )

"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."

• dusty

dusty

Celebrate Life!

daar hebben ze editors voor uitgevonden daar tik je je sql commando in, dan voer je die uit moet je wat veranderen kan je dat in je file doen en dan copy paste gebruiken om het weer op de prompt uit te voeren, betekent meteen dat je je installatie script maakt en dat niet na afloop hoeft te gaan maken om alle tabellen overnieuw aan te maken.

Back In Black!

• bras
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 16:22
daar hebben we mysqldump voor >:) die editor is inderdaad wel waar, maar waarom dan geen phpmyadmin gebruiken? vanwege diskruimte?

"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."

Verwijderd

Inderdaad,
ik vind MySQL prompt ook amkkelijker dan die PHPMyAdmin zooi. Veels te windoos achtig >:)

• HenkS
  • Laatst online: 06:54

HenkS

Da_king alias HenkS

ik vind phpmyadmin toch erg fijn hoor, maar werk ik lokaal dan gebruik ik altijd mysqlfront, dit is gratis en echt geweldig, voor meer info

http://www.mysqlfront.de

zou er zeker eens naar kijken

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 18:29
Op woensdag 20 maart 2002 09:14 schreef dusty het volgende:

Mijn mening over phpmyadmin kan ik je simpel geven, Als je een prompt kan gebruiken hoor je die gewoon te gebruiken en geen "klik en doe maar wat" interface. Omdat je gewoonweg met de prompt makkelijker dingen voor elkaar krijgt. Gaat er natuurlijk wel vanuit dat je sql een beetje redelijk kent, als je een n00b ben blijf je natuurlijk fijn met phpmyadmin aan de gang.
Ben ik niet altijd met je eens. Een GUI heeft zijn voor- en nadelen, zowel voor newbies als ervaren gebruikers. Via de GUI van PHPMyAdmin heb je bijvoorbeeld veel meer overzicht van alle databases en tabellen, kun je snel sorteren, en zeker het uitvoeren van uitgebreide INSERT en UPDATE-queries wordt een stuk aangenamer gemaakt. Ik moet er niet aan denken om sommige queries met de hand in te typen.

De nadelen zijn natuurlijk dat je de krachtige mogelijkheden van MySQL veel minder (snel) onder de knie krijgt doordat doorgaans teveel binnen de functionaliteiten van de GUI wordt gewerkt. Maar dat kun je ook de programmeur in kwestie aanrekenen.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• seamus21
Ik heb best veel ervaring met sql scriptjes maken aangezien ik dit oom mijn werk doe voor delphi (interbase db).

Maar als ik geen rechten heb om die scriptjes (lees db aanmaken) te runnen. Dan heb ik weinig aan die kennis...

Hoe kan ik via prompt bij de host sql server een user aanmaken die wel rechten heeft voor aanmaken db enz enz?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

www.mysql.com/doc
als je een echte discussie wil mag je een nieuw topic openen maar dit is meer een "help me ik kan nog geen mysql" topic

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.