Toon posts:

Stereo-IN op onboard - amplified- speaker out?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier niet zoveel verstand van, maar gaat dat goed...

als ik de versterkte uitgang van mijn onboard soundkaart op de AUX-ingang (of een andere ingang) van mijn stereo aansluit??

Of kan/moet ik hier wat tussen zetten om het signaal af te zwakken?

Hoe kan ik trouwens een koptelefoon op deze uitgang aansluiten (ZONDER mijn koptelefoon op te blazen!)? (Toch niet rechtstreeks, of ben ik in de war :? )

Verwijderd

Dat met die koptelefoon zou ik niet doen nee, die gaat daar waarschijnlijk niet goed tegen kunnen :)

Gewone speaker-out van je geluidskaart kun je best op de aux van je amp hangen hoor, dat werkt perfect.

andersom trouwens ook, speaker-out van je amp op de line-in van je geluidskaart.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 02:49 schreef MREn het volgende:

Gewone speaker-out van je geluidskaart kun je best op de aux van je amp hangen hoor, dat werkt perfect.
OKe, bedankt!
Dat scheelt weer een zorg :) (En een Audigy ;) )
andersom trouwens ook, speaker-out van je amp op de line-in van je geluidskaart.
:? Bedoel je de luidsprekersnoertjes ipv aan een luidspreker aan je line-in aansluiten?! Of bedoel je echt een andere uitgang?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op woensdag 20 maart 2002 02:49 schreef MREn het volgende:
Dat met die koptelefoon zou ik niet doen nee, die gaat daar waarschijnlijk niet goed tegen kunnen :)

Koptelefoon gaat perfect -> soundmixer gewoon niet te hard zetten.

Enne een versterkte ingang zou ik niet op je set hangen...Als je het dan toch doet moet je em op de EQ ingang zetten als je die hebt.
Druk je toch de versterkte uotput in je midi-set, zet de soundcard wel zacht.

Speaker out van je AMP op de line invan je soundcard ?? Moet het kapot ofzo ?????

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 12:29 schreef KillerAce_NL het volgende:

Koptelefoon gaat perfect -> soundmixer gewoon niet te hard zetten.

Enne een versterkte ingang zou ik niet op je set hangen...Als je het dan toch doet moet je em op de EQ ingang zetten als je die hebt.

Druk je toch de versterkte uotput in je midi-set, zet de soundcard wel zacht.
:? Nou moeten jullie elkaar niet gaan tegenspreken, nou wordt het wel heel ingewikkeld: wat is het nou?

Ik heb MINI DISC, AUX en TAPE IN/OUT op mijn mini-setje, en op mijn PCtje een onboard soundcodec met voorversterkte speaker out, en geen line out.

Is het OK als ik het niveau van de ingang op mijn mini-setje omlaag draai (ja, heb onafhankelijk regelbare in/uitgangen op mijn mini-setje :9 ), en het volume van de geluidskaart laag houdt, of niet?
Of kan ik een signaal-verzwakkertje in de handel krijgen? En zo ja: wat doet dat met de kwaliteit van het geluid?
Speaker out van je AMP op de line invan je soundcard ?? Moet het kapot ofzo ?????
Nee dank je! Maar daar zit geen speaker out op, en de andere draadjes gaan al naar mijn mooie speakertjes.

Weet je dat van die koptelefoon nou wel zeker?...
Is er hier niet een audiofiel die weet hoe het zit, of moet ik echt bij het lokale B&O Center buurten?