Toon posts:

Force TV-OUT signal op radeon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi!!

Weet iemand hoe je een radeon kan dwingen een tv-out signaal aftegeven i.p.v. dat hij eerst iets moet detecteren... Kep namelijk een draadloos oversein kastje (om het zo maar te noemen) om dvd's b.v. boven te kijken als me pc beneden staat. maar de radeon detecteerd hem niet :( Op me oude GF 2 MX 400 zat een functie "force tv-out signal" maar bij me radeon kan ik dat niet vinden... Weet iemand hoe je zo'n signaal kan afdwingen??? Ik weet dat je kan gaan kloten met weerstandjes enzo maar liever heb ik het softwarematig. Het gaat om de Radeon 8500LE 250/250 Mhz.

thnx

adroa

Verwijderd

TVTool kan dit volgens mij wel. (Liever gezegt: Die trekt checkt niet eens of er een kabel inzit)

www.tvtool.de

Verwijderd

Topicstarter
TV-Tools werken toch alleen op Nvidia kaarten??? Kon er namelijk geen 1 vinden voor een radeon 8500...

Kan aan mij liggen ben namelijk niet zo thuis in TV-tools enzo :)

Als je er wel 1 weet kan je dan een linkje posten of de naam ervan...

thnx

adroa

Verwijderd

Hmm heeft met die SVHS aansluiting te maken.
Zou er ergens ff een 5 volt gefaked moeten worden.
Of naar GND natuurlijk

Staat zulks niet in de faq ?

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 12:20 schreef adroa het volgende:
TV-Tools werken toch alleen op Nvidia kaarten??? Kon er namelijk geen 1 vinden voor een radeon 8500...

Kan aan mij liggen ben namelijk niet zo thuis in TV-tools enzo :)

Als je er wel 1 weet kan je dan een linkje posten of de naam ervan...
Nee ligt niet aan jou hoor. Ik was iets te snel.
Er staat op de Site van tvtool namelijk een ander proggie TVCC maar ik weet absoluut niet of die werkt.
Ik weet ook niet welke tv-chip er op die Radeon zit dus ik d8 ik post hem gewoon ff het kan vast geen kwaad.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 13:08 schreef Klaas_Baas het volgende:
Hmm heeft met die SVHS aansluiting te maken.
Zou er ergens ff een 5 volt gefaked moeten worden.
Of naar GND natuurlijk

Staat zulks niet in de faq ?
Ja ik heb ergens iets gelezen over een weerstand plaatsen ofzo maar vroeg me af of het ook softwarematig kon... Bij de GF series gaat dat makkelijk bij ze eigen instellingen of met een TV-tool maar kon voor de radeon niks vinden. Het moet gewoon kunnen denk ik door iets in het register te veranderen want hij blokkeerd die functie ook ergens... Je zou denken een nulletje te veranderen in een ééntje maar waar?....

Maar als het wel een hardwarematige lock is moet ik wel solderen :(

Greetz adroa

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:28
Op woensdag 20 maart 2002 01:36 schreef adroa het volgende:
Hi!!

Weet iemand hoe je een radeon kan dwingen een tv-out signaal aftegeven i.p.v. dat hij eerst iets moet detecteren... Kep namelijk een draadloos oversein kastje (om het zo maar te noemen) om dvd's b.v. boven te kijken als me pc beneden staat. maar de radeon detecteerd hem niet :( Op me oude GF 2 MX 400 zat een functie "force tv-out signal" maar bij me radeon kan ik dat niet vinden... Weet iemand hoe je zo'n signaal kan afdwingen??? Ik weet dat je kan gaan kloten met weerstandjes enzo maar liever heb ik het softwarematig. Het gaat om de Radeon 8500LE 250/250 Mhz.

thnx

adroa
Ik heb ook een 'oversein kastje' maar hier werkt dat gewoon goed hoor!!!
misschien dat verloop kabeltje niet goed?(svhs --> tulp)

Computer nr 486 denk ik..

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 16:50 schreef reinoud het volgende:

[..]

Ik heb ook een 'oversein kastje' maar hier werkt dat gewoon goed hoor!!!
misschien dat verloop kabeltje niet goed?(svhs --> tulp)
Hmmm dat kan het natuurlijk ook zijn maar ik had dat probleem al bij me GF daarom was ik zo blij met dat force tv-output.

Kwas naar de audio/video speciaalzaak geweest voor een nieuwe maar daar zeiden ze dat die dingen niet bestonden en dat die alleen bij je kaart geleverd werden... |:(

Misschien toch die tip op volgen en naar de gamma gaan om daar eens voor zo'n kabeltje te kijken (van wie die was weet ik niet meer). :P

adroa

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:28
Op woensdag 20 maart 2002 19:35 schreef adroa het volgende:

[..]

Kwas naar de audio/video speciaalzaak geweest voor een nieuwe maar daar zeiden ze dat die dingen niet bestonden en dat die alleen bij je kaart geleverd werden... |:(

adroa
ik heb mijn kabel niet by mijn videokaart gekregen ,maar in dordrecht in een hifi zaak gekocht.
Dus wat die man/vrouw zegt is gelul ....

s6

Reinoud

Computer nr 486 denk ik..

Pagina: 1