Toon posts:

divx speelt ondersteboven af ? me suf gelachen :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(ik wist niet of ik in het goede forum zat, gaat over video, maar lijkt me een windows probleem, omdat ik hier nog een divx "vraagje" zag, dacht ik dat ik goed zat!)
Haha, ik heb me suf gelachen, ik encode al ruim 2 jaar dvd's naar divx, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt!!
een divxje gehad van een vriend(te leen-copyrights save opmerking hehehehehehe :) ) en als ik die in zoomplayer 2.40 afspeel is het beeld omgekeerd!!! :?
Ik heb xp pro met windows mediaplayer 8.0(of course) en daar speelt ie hem wel normaal af.
Tevens heb ik windows mediaplayer 6.4 ge-installed(eigen maniertje) gewoon mpfull.exe met winzip extracten naar een directory en dan doodleuk de .exe file gebruiken om 6.4 te runnnen(hehee) en ook daar krijg in dit probleem.
Onder Windows 2000 sp2 (dual boot) heb ik dit dus niet in windows mediaplayer 6.4.
Nu is dit probleem dus op te lossen, maar ik vind het wel erg raar allemaal, iemand dit wel eens gehad ?
Hoe zou dit nu komen ?
Ik neem aan dat het een divx is die gemaakt is met de oude 3.11 codec,(kan ook asf? verpakt zijn in de avi extensie zie wel een "zonnetje in mediaplayer 6.4 maar dat is louter infowise), en daar speelt ie hem ook mee af(als je divx codec 4.12 installed(heb ik dus) kun je nog kiezen of die elke divxjes afspeelt(ongeacht welke codec ervoor de divx gebruikt is) , dan kies je voor "nee", divx 5.0 heeft die optie niet meer en speelt dus alle divx content af, wat zowieso niet cool is want ik heb wel gemerkt dat de nieuwere legale codecs niet erg goed zijn in het afspelen van divxjes gemaakt met andere codec's)
Ik ben benieuwd naar jullie antwoord.
Oja, voor de heren tweakers : Wil je wel dat een divx gemaakt met de 3.11 codec ook die codec gebruikt voor afspelen moet je dus divx 4.12 gebruiken die nog die keuze optie heeft, install je divx 5.0 dan speelt die alles af, en zal je eerst 5.0 codec moet deinstallen en 4.12 installen in combi met 3.11 (of alleen 3.11)
:9

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Ik heb het idd ook eens meegemaakt toen ik een dvd had geript in xp met het progje flask.
Toen ik em afspeelde in win 98 in Wmp was het beeld ook onderste boven (niet om te lachen) :(
want ik moest em ook af kunnen spelen onder 98 gelukkig ging het met power dvd goed :)

maarre hoe het kan, misschien oude divX codec? :?

die van hen is mooi....

Verwijderd

als je de nemo divx pack pakt (divx-digest.com) en deze installeert, kun je met een filter de boel omdraaien

• real-0ne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-04-2024

real-0ne

Jah wat zal ik ervan maken

Wat je ook kan doen is je monitor op de kop zetten... :P

De enige echte....

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Probeer hem eens met een andere player af te spelen, ik heb het ook gehad dat ie in WMP ondersteboven, maar in BSplayer en The Playa was er niks aan de hand.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:12

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

ik heb het ook gehad met BlueStreak geloof ik...

In Mediaplayer 8 kon ik 'm niet afspelen... kreeg geen beeld. Met mplayer2 deed ie het ook niet. Toen heb ik 'm maar met Global DivX player afgespeeld en opeens nergens meer last van :?

snap er zelf ook nix van

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 11:14 schreef real-0ne het volgende:
Met mijn digitale projektor is dat geen probleem , spiegelen en/of draaien kan allemaal

Verwijderd

Topicstarter
ja daar zijn we(ik oops,ik ben geen meervoud)bekend mee............ooit speelde ik "prince of persia" op mijn amiga, in level 7 gooit ie het beeld om, dus moet je wel :9

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 01:46 schreef Anthrax het volgende:

[..]

Met mijn digitale projektor is dat geen probleem , spiegelen en/of draaien kan allemaal
hum, we zijn niet allemaal gezegend met vette $ voor een digitale projektor.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 11:17 schreef HenkieNL het volgende:
Probeer hem eens met een andere player af te spelen, ik heb het ook gehad dat ie in WMP ondersteboven, maar in BSplayer en The Playa was er niks aan de hand.
ik haat The Playa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
maar bedankt voor je info.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-03 09:18

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik heb het nog niet gehad met divx'en, maar wel dat ie MP3's ondersteboven afspeelde in Winamp... echt weird.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik had t door een te lange slechte kabel te gebruiken naar mijn tv vanaf mijn tv-out

Vraag niet hoe t kan, maar t kan

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Op donderdag 21 maart 2002 04:15 schreef merlinx het volgende:

[..]

ik haat The Playa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
maar bedankt voor je info.
Ok, blijft BSplayer over.....

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

Verwijderd

Probeer eens de kleurdiepte van windows anders in te stellen. Heel af en toe wil dat nog wel eens helpen.

• Exar
  • Laatst online: 26-02 22:09
Op donderdag 21 maart 2002 10:44 schreef cynical het volgende:
Probeer eens de kleurdiepte van windows anders in te stellen. Heel af en toe wil dat nog wel eens helpen.
:? Jaaaja, kleurdiepte veranderen, dan draait het beeld om. Tuurlijk, je kan ook de monitor uitzetten dat helpt dan beter denk ik... |:(

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-03 19:06

Dark

who tweaked the light?

er is een filtertje voor dat de boel om kan draaien.

DivxG400 heet het, en het is hier te downen: http://www.tac.ee/~prr/videoutils/

Ondanks dat de naam doet vermoeden dat het voor een matroxG400 zou zijn werkt dit ook op andere (nvidia) kaarten... bij mij hielp het iig om de boel weer normaal te krijgen...

Verwijderd

Als je een CRT monitor op de kop zet krijg je rare kleuren, aangezien het electronenkanon van de beeldbuis gecompenseerds is voor de zwaartekracht mbv. kleine magneetjes op het kanon. Was een keer een vraag van de wetenschapsquiz :).

• Morre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2025
Op donderdag 21 maart 2002 12:32 schreef Taco het volgende:

[..]

Als je een CRT monitor op de kop zet krijg je rare kleuren, aangezien het electronenkanon van de beeldbuis gecompenseerds is voor de zwaartekracht mbv. kleine magneetjes op het kanon. Was een keer een vraag van de wetenschapsquiz :).
Gaat je toch zelf op je kop staan :P

• Saekerhett
  • Laatst online: 11:45
Op donderdag 21 maart 2002 12:37 schreef Morre het volgende:

[..]

Gaat je toch zelf op je kop staan :P
Of je draait de monitor 90 graden en je hoofd ook :z :P

Verwijderd

Divx 5.0 vind ik beter divx af spelen dan 4.12. Ik gebruik divx 5.0 gewoon overal voor.
Pagina: 1