cdrom en brander niet aan ata100 cable?

Pagina: 1
Acties:

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-04 14:04

t3q

Say yes to teq

Topicstarter
Ik hoorde van een maat van me dat je je cdrom en brander niet met een ata100 kabel naar je mobo moet verbinden anders krijg je problemen. Ik vond het maar vaag dus ik moet het even vragen.

Life goes as it goes.

Verwijderd

overbodig... je ceedeerom speler enzo halen die snelheid toch niet... een 'gewone' ide kabel gebruiken dus

:P

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

idd gewoon ata 33 kabeltje voldoet prima

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• t3q

t3q

Say yes to teq

Topicstarter
Nee ok maar ik wil weten of hij gelijk heeft of niet? Dus is het onzin?

Life goes as it goes.

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:59
Op woensdag 20 maart 2002 00:41 schreef Brilson666 het volgende:
Ja, daar komt het wel op neer ;)

• t3q

t3q

Say yes to teq

Topicstarter
Ok ik weet genoeg.

Life goes as it goes.

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Op woensdag 20 maart 2002 00:41 schreef Brilson666 het volgende:
Nu ja, ik weet niet in welke context hij het gezegd heeft, maar ik heb NOOIT problemen gehad wanneer mijn cdrom/brander (vaak voor tijdelijke oplossing) icm een ata100 op zelfs nog met een harde schijf aangesloten ide poort!.
En ik heb nooit problemen gehad, het is immers downwards compatible. Hij laat de extra aders gewoon met rust.
Worth a try though!

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:14

Wok

Dakloos...

• Feit: een CD-ROM speler of -brander kan WEL aan een ATA/100-kabel gehangen worden.

• Feit: Een ATA/100-kabel zorgt NIET voor performancewinst, omdat een CD-ROM speler/-brander hoogstens ATA/33 ondersteunt.

• Feit: ATA/100-kabels en -controllers zijn backwars compatible met voorgaande standaarden. Met andere woorden, als een apparaat geen ATA/100 is, maar bijvoorbeeld ATA/66, dan schakelt de controller automagisch terug naar die modus.

Concluderend: er zullen geen problemen optreden :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-04 22:00
Op woensdag 20 maart 2002 00:49 schreef 456 het volgende:

[..]

Nu ja, ik weet niet in welke context hij het gezegd heeft, maar ik heb NOOIT problemen gehad wanneer mijn cdrom/brander (vaak voor tijdelijke oplossing) icm een ata100 op zelfs nog met een harde schijf aangesloten ide poort!.
En ik heb nooit problemen gehad, het is immers downwards compatible. Hij laat de extra aders gewoon met rust.
Worth a try though!
Die extra aders zijn toch om de andere aders te 'shielden' zodat er geen interference van de aders die er naast liggen is. Die extra aders vervoeren volgens mij geen data, of ben ik nou dom :?

Wokmaster heb gelijk btw :)

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Waarschijnlijk bedoelt hij dat je een cdromspeler niet op dezelfde kabel moet aansluiten als een hd op een ata100 kabel want dat gaat je hd vrolijk op ata33 draaien geloof ik.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• t3q

t3q

Say yes to teq

Topicstarter
Hij had het over datacorruptie ofzo wat dan kan optreden. Maar het is dus onzin dat wilde ik even weten want dat had ik em ook al gezegd.

Life goes as it goes.

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-04 22:00
Op woensdag 20 maart 2002 01:03 schreef bobo1on1 het volgende:
Waarschijnlijk bedoelt hij dat je een cdromspeler niet op dezelfde kabel moet aansluiten als een hd op een ata100 kabel want dat gaat je hd vrolijk op ata33 draaien geloof ik.
Idd, bij twee apparaten aan dezelfde kabel pakt hij de ata-snelheid van het langzaamste apparaat...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:05

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

HA>>OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
En het wordt niet aangeraden om CD-ROM spelers en branders op een extra IDE controller als een Promise of Highpoint te hangen...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sterker nog, in sommige gevallen kan een ATA33 kabel problemen geven die opgelost worden door een ATA66 kabel

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Op woensdag 20 maart 2002 01:02 schreef Hankey het volgende:

[..]

Die extra aders zijn toch om de andere aders te 'shielden' zodat er geen interference van de aders die er naast liggen is. Die extra aders vervoeren volgens mij geen data, of ben ik nou dom :?

Wokmaster heb gelijk btw :)
Nee klopt, je hebt gelijk. kprobeerde het zo alleen maar te simplificeren.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:14

Wok

Dakloos...

Op woensdag 20 maart 2002 08:48 schreef speed24 het volgende:
En het wordt niet aangeraden om CD-ROM spelers en branders op een extra IDE controller als een Promise of Highpoint te hangen...
Mag ik vragen waar je deze wijsheid vandaan hebt? :? Ik heb namelijk mijn brander aan een Promise-kaart hangen en dat heeft mijn problemen opgelost (moet ik wel eerlijk bekennen dat ik een normale ATA/33-kabel gebruik).

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Pagina: 1