Onmogelijk? Zeker niet.
De Trust USB scan 19200 is een gerelabelde Mustek scanner (weet zo niet meer welke). Ik had op
http://www.linux-usb.org/ (meen ik) gelezen dat Mustek met drivers bezig was. Ik heb toen de drivers van de Mustek ftp gedowned, gecompiled en over de sane libs heen geinstalled. Toen kon ik in ieder geval scannen met xsane, maar als ik twee keer achter elkaar scande, dan was het tweede plaatje verneukt. Dus ik moest while( true ) { xsane starten; een plaatje scannen; xsane afsluiten } doen. Lastig, maar het werkte wel. Dit probleem was bekend bij een andere Mustek scanner overigens.
Dit is al enige tijd geleden, misschien dat de drivers nu in xsane zijn opgenomen, en misschien dat dat alle-plaatjes-na-de-eerste-zijn-verneukt probleem opgelost is.
[toegevoegd]:
Cool. Ik heb sinds ik handmatig die Mustek drivers had geinstalled (half jaar geleden) er niks meer mee gedaan. Ik draai Debian Unstable, dus elk file op mijn systeem (incl die van sane) is al een keer of 10 geupgrade sindsdien

, wat inhoudt dat ik niks meer van die zelfgecompilede Mustek driver op mijn systeem heb.
Ik pak de scanner van zolder (tis mijn vaders scanner, en hij hangt normaalgesproken aan zijn computer), hang hem aan mijn computer, start xsane, en ziedaar:
En ik kan gewoon herhaaldelijk scannen zonder enige probs, ik heb wat Mustek-specifieke opties, ik hoefde helemaal niks te doen om het ding aan de praat te krijgen... Nice. Stukken makkelijker dan in Windows (op mijn vaders compu was het een ramp).
Ik heb hotplug 0.0.20020114-5 (hotplug ziet usb devices en laadt er de drivers voor), libsane 1.0.7-3, sane 1.0.7-2 en xsane 0.84-2.
Als je ongeveer deze versies van deze programma's installt (liefst gelijk of nieuwer), dan zou het dus een eitje moeten zijn.
Op
http://www.linux-usb.org is de Trust USB 19200 overigens tegenwoordig gelist als 'fully supported'.
Fijn dat er ook bedrijven die zo meewerken. Mustek heeft niet alleen de specs vrijgegeven, maar ook nog aan de driver meegecode (voorzover ik heb begrepen) en toegestaan dat deze driver opgenomen is in sane. Go Mustek!