Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN
Die monitor stond 24 uur per dag aan en hij geeft gewoon een scherp beeld.
Eizo is een goed merk voor monitoren!
Thuis F35S (15") en vroeger op mijn werk met de T57S (17" trinitron) gewerkt. Ook fantastisch. Alleen de prijs...
Mare 14 october PC-Dumpdag. Vorige keer boden ze daar een (tweedehands) F77S aan voor 1000,00. Ideetje?
<typo>
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Verwijderd
Economische levensduur is veel langer als die van je PC.
Nu nog een Nokia maar mijn volgende wordt weer Eizo, het zij zo:)
Dus een goede monitor is wel een vereiste.
Maar wat is dan de levensduur van zo'n piyama? En ik hoorde bij piyama iets van on-site-garantie, heb je dat bij EIZO ook?
Grtz!
Als je de centjes hebt zou ik zo'n Eizo kopen, met minder ben je altijd slechter af.
Verwijderd
Eizo heeft overigens op IEDER model STANDAARD 3 jaar ON-SITE garantie!!!
Kijk dat je een EIZO beter vind kan ik inkomen, maar een IIyama flut? Tuurlijk is het niet het beste beeld, maar ik zit uren naar mijn 19" IIyama te kijken en nog nooit koppijn of andere klachten gekregen. Kwa prijs/kwaliteit vind ik een IIyama echt een prima scherm. Met flut zit ik meer te denken aan die onbekende merken waar je een 19" voor 750 piek weghaalt ofzo. Heb hier ook een LG staan (15"), maar dat die nou scherper beeld geeft...nee niet echt.
Verwijderd
EIZO maakt monitoren speciaal voor grafisch ontwerp, dus ze moeten gewoon haarscherp zijn en ultiem stabiel & zo. En dat zijn ze ook.
Mijn mening: je betaalt er wat voor, maar dan *heb* je *wel* wat! Doen dus!
Bloed, zweet & koffie
Verwijderd
Ik zit momenteel ook achter een F77S (21" en geen 19" Foolzero[/quote][bloos]WHOOPS!!![/bloos]
Hmmmm, kennelijk valt het mij niet meer op zo een 21" apparaat... Mare nu je het zegt, lijkt die F35 (15"), die ik thuis heb, in een keer een stuk kleiner.
Mare ach het is een blijft een Eizo!
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
EIZO 19" FlexScan T68 Trinitron FL 2299,-
Wat krijg ik nou voor die 300 verschil, wordt niet echt veel wijzer over het verschil tussen die 2 op www.eizo.nl
En hoe is vorm van de monitor zelf, is die ook een beetje leuk, of is het echt een lompe bak?
Grtz!
Verwijderd
Ik zou het wel weten. EIZO all the way!
IIG bedankt voor jullie reacties, zodra ik een kamer heb koop ik HOOGSTWAARSCHIJNLIJK een EIZO-monitor.
Grtz!
Verwijderd
Hij bevalt mij echt heel goed.
Op alle resoluties erg scherp en extreme refresh-rates haalbaar. 1280*1024 haalt hij probleemloos 100Hz, geen geflikker dus.
Dat alles mede dankzij mijn overgeklokte Matrox G400 + een goeie BNC-kabel.
Eizo is natuurlijk ook erg OK, maar qua prijs/kwaliteit is de iiyama wat mij betreft de winnaar.
Verwijderd
Bij spelen e.d. zie er niets van.
En als je ze ziet vind ik het persoonlijk niet storend.
Eizo had/heeft ze trouwens ook bij hun Trinitron modellen.
Maar ik geloof dat ze die beeldbuizen niet meer gebruiken. Jammer...
Maargoed dat doen we natuurlijk met een reden
Ik heb een Eizo FlexScan T660i-T. Een groot oud bakbeest met een inchje van 20 of 21. Fucktioneerd nog prima. Echter tot een resolutie van 1280x1024.
Deze monitor ondersteund reso's van 1600x1200 en hoger. Als ik windows op deze reso instel doet hij het prima, omdat ik dan een goede refreshrate erbij kan selecteren.
Als ik in games deze reso gebruik gaat mijn scherm uit. Namelijk, in games kan je (meestal) niet een bijbehorende refreshrate kiezen. Dus dan pakt een veelte hoge die mijn arme oude EIZO'tje niet hebben kan.
Ik heb al meerdere malen gezocht op het internet naar een EIZO T660i-T driver. No luck so far. Nu staat hij onder apparaatbeheer als standaard beeldscherm. Deze driver werkt dus niet in games met een reso van 1600x1200
N.B.
Wat is de beste aanbevolen refreshrate ook alweer?
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
75Hz en hoger vind ik prettig om naar te kijken, er is geen aanbevolen vernieuwingsfrequentie als je het mij vraagt. Het is iets persoonlijks.Fiddle schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:31:
N.B.
Wat is de beste aanbevolen refreshrate ook alweer?
Toen waren beige computers heel gewoon.
Verwijderd
Is al een aantal jaar in gebruik en heeft er al 2515 uurtjes opzitten en heeft nog steeds perfect beeldkwaliteit, Eizo is gewoon een goed merk vind ik.
Dan is het gewoon een kwestie van proberen wat nog werkt, ongeacht wat ie zou moeten kunnen.
Btw 2x een Eizo L461 (16" TFT) die na dik 4700 en 6900 werkuren nog steeds gewoon hun werk doen. =)
Ze zijn achterlijk duur maar uiteindelijk doen ze altijd gewoon hun werk zonder problemen.
Dat is eigenlijk de enige reden om een Eizo te kopen.
[ Voor 38% gewijzigd door -=bas=- op 08-11-2005 20:12 ]
Senile! Senile Oekaki
Bij mijn resolutie in windows zelf heb ik de mogelijk heid te KIEZEN welke refreshrate ik bij een reso van 1600x1200 doe. Zet ik hem bij deze reso op 60Hz, dan doet hij het perfect.
Maar het punt is, als ik in een game de reso zet naar 1600x1200 dan pakt hij een niet ondersteunde refreshrate bij deze reso. (ik geloof iets van +/-250 ofzo).
Wsslk doet hij dat om dat ik geen EIZO stuurprogramma heb. Maar in plaats daarvan "standaard monitor".
Nu zou ik dus een goede driver willen zodat hij ook een goede refreshrate pakt in games bij een reso van 1600x1200.
Heeft iemand deze voor me?
Of is er een andere mogelijkheid om bij een bepaalde reso je monitor een bepaalde refreshrate "op te leggen"?
[ Voor 3% gewijzigd door Fiddle op 08-11-2005 21:31 . Reden: Spelvouten ]
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
Wat je ook kunt proberen is kijken welke beeldbuis er in je Eizo zit, en dan een driver pakken van de fabrikant van de beeldbuis. WIllen vaakn nogal helpen, zeker als je de detectie-pin van je VGA-kabel onklaar maakt (stukje plakband werkt prima, BNC-kabel ook
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ja dat kan, je Geforce kaart heeft daar een functie voor.Fiddle schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 21:30:Of is er een andere mogelijkheid om bij een bepaalde reso je monitor een bepaalde refreshrate "op te leggen"?
[ Voor 63% gewijzigd door Cubix op 08-11-2005 22:07 ]
Ja daar heb ik al zitten zoeken. Nix kunnen vinden. Waar zit dit ergens?Cubix schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:06:
[...]
Ja dat kan, je Geforce kaart heeft daar een functie voor.
Mmmh. haha, en hoe kom ik in godsnaam bij die beeldbuisThe_Eagle schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 21:57:
Over welke games heb je het precies? Vaak is er namelijk een manier om mbv command-line switches of het editten van INI-files dit soort dingen te forceren. Je moet alleen even in de game-docs duiken dan, want het verschilt per game / producent
Wat je ook kunt proberen is kijken welke beeldbuis er in je Eizo zit, en dan een driver pakken van de fabrikant van de beeldbuis. WIllen vaakn nogal helpen, zeker als je de detectie-pin van je VGA-kabel onklaar maakt (stukje plakband werkt prima, BNC-kabel ook)
Anyway, toch bedankt maar Cubix oplossing lijkt me toch wat handiger. Ik zou zelf alleen niet weten waar ik dat kan wijzigen bij me nvidia driver.
Heb uitgebruid gezocht bij "schermresoluties & videofrequenties". Maar daar kan ik geen voor ingestelde resoluties met bijbehorende (foute) refreshrates vinden. Zowel. dan zou ik de foute/ niet ondersteunde kunnen verwijderen snap je
Is daar anders geen appart programmatje voor?
[ Voor 70% gewijzigd door Fiddle op 08-11-2005 23:03 ]
Deze schop is gewoon topickaping
Bovendien geeft het aan dat je niet weet wat een monitor driver is, het is puur een textbestand met een verzameling van modelines...
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()