Laptop laten grazen, warmte productie

Pagina: 1
Acties:

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Nou wil ik best een laptop gaan gebruiken om een koetje op te laten grazen, alleen qua warmte productie lijkt me dit niet echt gezond. Heb namelijk al in andere draadjes gelezen dat dit de ventilator kan laten kapotgaan en dat is nou niet echt m'n bedoeling (of hoe duur is zo'n reparatie, want ach... geld moet rollen (het liefst mijn kant op :P))

Het is een PIII 650 laptopje, dus echt megasnel grazen doet ie niet, maar hij zit zo rond de 1.4 a 1.5 M/sec.

Hopelijk kunnen jullie me wat antwoorden geven hoe ik anders die ventilatoren standaard aan kan laten als ie op de stroom zit, en of dit wel gezond is voor zo'n ventilator in een laptop (en of er nix kapot kan gaan door de grote overbelasting van het arme processortje).

Alvast bedankt

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 18:57
je kan iig in je client aangeven of de koe moet lopen als hij de laptop aan de lader zit, of uit als de accu loopt.

verder zit er ook een temp. control in je koe, dus kan je een temp. aangeven zodra die bereikt is dat hij kapt.

verder heb ik nog nooit gehad dat een koeler kapot ging.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Standaard staat in de }:O al aan dat hij op pauze gaat als hij op battery draait, en je kan ook instellen dat als hij boven een bepaalde temp komt hij pauzeert, en als hij beneden een bepaalde temp komt hij weer aangaat. Misschien is dat handig?

edit:

Hetzelfde dus als voorganger

Juist

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 12:02
Okee weliswaar geen RC5, maar ik draai al vanaf september vorig jaar 24/7 ECCp op mn laptop en heb nog geen problemen ondervonden. Goed de fan slaat wat vaker aan dan bij niet grazende laptops, maar dat boeit mij niet.
Kheb een Toshiba Satellite Pro 4600 (Celly 750).

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Probleem is dat ik nergens kan zien hoe warm mijn laptop wordt, dus ik betwijfel ook of er wel een sensor in zit. Lijtk met trouwens sterk als ie er niet in zit, is een goed beesje, een IBM uit de T20 serie.

Ik heb MBM 5 al geprobeert, maar die liet niet zien hoe warm m'n proc was... weet iemand anders nog een programmaatje om dat mee te meten? (of een proggie waar ik mee kan instellen dat de fans altijd aan moeten staan)

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 15:05

Scraper

ErikJ

De fans gaan vanzelf aan als het te warm is. Zelf draai ik al jaren een koe op mijn laptop. Eerste een ibm, daarna een compaq en nu een acer. Alledrie hebben ze er nooit last van gehad.
Pagina: 1