Op dinsdag 19 maart 2002 23:26 schreef The.Force het volgende:
eigenlijk speelt de accu voor mij persoonlijk niet zo'n rol omdat ik hem toch steeds gebruik op plaatsen waar er stroom is voorzien, dus vooral de prestaties zijn belangrijk.
De meest prestatievolle zal wel de athlon zijn, neem ik aan...
Enkel spijtig dat de compaq voorzien is van een 8 mb sdram videokaartje en de toshiba een 16 mb vram kaartje heeft
Tuurlijk is toshiba ook goed maar ik ga toch eerder voor de compaq omwille van die 'Athlon'
Btw; iemand soms reviews over de Toshiba Satellite 1800-314?
Alvast bedankt!!!!
Als je de laptop kiest met de beroerdere accu ga je dat berouwen als je een keer toch op reis moet ermee. Een zeer grove schatting kun je maken door het volgende te doen:
Zoek eerst het type accu uit: Li-Ion of NiMH.
Zoek vervolgens op de site van Intel en AMD de wattages uit van de Mobile Celeron 1.1GHz en de Athlon4 1GHz. Als de twee dezelfde grootte scherm en accu type hebben kun je op basis van de CPU wattage een redelijke schatting maken van hoe de endurance zich verhoudt. Voor elke inch dat het scherm groter is, 20% toevoegen aan de wattage. Als de accu een NiMH is, 50% toevoegen aan de wattage.
Voorbeeld:
12", Duron (23W

) met NiMH accu:
23+50%=34
vs
14", P3M (16W) met Li-Ion accu:
16+2x20% (2" grotere scherm)=23
Oftewel zal de batterij van de P3 hier waarschijnlijk het anderhalf keer zo lang trekken als de Duron (en dat kan ik beamen omdat ik beide configs moet supporten).
Reken sowieso voor NiMH tussen de 60 en 120 minuten en voor de Li-Ion tussen de 120 en 180 minuten.
Verder vraag ik me af wat voor apps je wilt draaien, als je wilt gamen (leid ik af uit obsessie met power en VGA kaart) zal de Celly hoogstwaarschijnlijk winnen omdat het de betere VGA kaart heeft. Kies niet de laptop op basis van dat Athlon lekker in de mond zit, kies het op basis van performance in de apps die jij wilt draaien.