1.1ghz celeron of 1 ghz athlon?

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-04 15:24

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Ik ga mij binnenkort een laptopje aanschaffen, nu was de vraag welke processor eigenlijk het meest krachtigste is?
Ik zou kiezen tussen een Compaq Presario 1216 @ 1 Ghz Athlon of een Toshiba Satellite 1800-314 @ 1.1 Ghz Celeron...

Bij desktop modellen zou de athlon waarschijnlijk het krachtigste zijn, is dit ook bij de laptops zo?

System Specs!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zou eerder kijken naar de accu. Das iets belangrijker dan de processor snelheid imo

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

ja bij laptops is dat ook zo
alleen de amd gebruikt erg veel stroom dan de celly

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
Op dinsdag 19 maart 2002 23:03 schreef The.Force het volgende:
Ik ga mij binnenkort een laptopje aanschaffen, nu was de vraag welke processor eigenlijk het meest krachtigste is?
Ik zou kiezen tussen een Compaq Presario 1216 @ 1 Ghz Athlon of een Toshiba Satellite 1800-314 @ 1.1 Ghz Celeron...

Bij desktop modellen zou de athlon waarschijnlijk het krachtigste zijn, is dit ook bij de laptops zo?
ja alhoewel in weinig ervaring heb met het stroomverbruik van de athlon 4 dit zal wel hoger liggen waardoor de batterij veel korter meegaat en daar hecht ik meer waarde aan ;)

if broken it is, fix it you should

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Mijn voorkeur zou ik ook laten afhangen van de overige hardware. Overigens is mijn ervaring met Toshiba beter dan Compaq, maar dat is mijn mening...

DIT IS MIJN WEBSITE

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Mmh ik heb helaas geen gegevens over de accu op de website gevonden :(
Normaal gezien zou ie toch zeker 2 uur moeten meegaan he?
Btw; hoe zit het nu met de prestaties?

System Specs!

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 23:05 schreef havana het volgende:
Mijn voorkeur zou ik ook laten afhangen van de overige hardware. Overigens is mijn ervaring met Toshiba beter dan Compaq, maar dat is mijn mening...
same here... heb betere ervaringen met toshiba

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Kun je niet een P3-M krijgen dan, die zal een stuk sneller zijn dan die celeron en iets minder batterij vreten ;).
(zo'n Dell Inspiron is volgens mij niet zo heel duur)

|Specs|

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Alhoewel Dell natuurlijk the king is ;) (zie sig)

DIT IS MIJN WEBSITE

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Nee ik kies vast en zeker tussen deze 2 modellen...
Hoelang schat je dat die batterij mee zal gaan?Waarschijnlijk liggen de prestaties van beide toch niet echt ver uiteen?

System Specs!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
eigenlijk speelt de accu voor mij persoonlijk niet zo'n rol omdat ik hem toch steeds gebruik op plaatsen waar er stroom is voorzien, dus vooral de prestaties zijn belangrijk.

De meest prestatievolle zal wel de athlon zijn, neem ik aan...

Enkel spijtig dat de compaq voorzien is van een 8 mb sdram videokaartje en de toshiba een 16 mb vram kaartje heeft :'(

Tuurlijk is toshiba ook goed maar ik ga toch eerder voor de compaq omwille van die 'Athlon' :p

Btw; iemand soms reviews over de Toshiba Satellite 1800-314?

Alvast bedankt!!!!

System Specs!

• Almachtige
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07-2019
Ik zou de celly nemen, die wordt minder warm.
Dan kan je mooi MP3 luisteren en de laptop in de tas laten. >:)
Ook zou ik voor de Toshiba gaan, heb er zelf een en dat is echt degelijke kwaliteit! :P

Asus CUSL-2C/Intel PIII 1000@1200 Mhz/512 MB Pc133/Asus V7100 Pro/T 64 MB/Maxtor 20 GB 7200 rpm + Maxtor 80 GB 7200 rpm LB/Creative Audigy/17" Iiyama 8617T

Verwijderd

Is het nou echt nodig om 5 topics te openen over 1 laptop?

[topic=444358]
[topic=444078]
[topic=442965]
[topic=439476]
[topic=430509]

Is toch al zoveel over te vinden op GoT en op internet...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 19 maart 2002 23:26 schreef The.Force het volgende:
eigenlijk speelt de accu voor mij persoonlijk niet zo'n rol omdat ik hem toch steeds gebruik op plaatsen waar er stroom is voorzien, dus vooral de prestaties zijn belangrijk.

De meest prestatievolle zal wel de athlon zijn, neem ik aan...

Enkel spijtig dat de compaq voorzien is van een 8 mb sdram videokaartje en de toshiba een 16 mb vram kaartje heeft :'(

Tuurlijk is toshiba ook goed maar ik ga toch eerder voor de compaq omwille van die 'Athlon' :p

Btw; iemand soms reviews over de Toshiba Satellite 1800-314?

Alvast bedankt!!!!
Als je de laptop kiest met de beroerdere accu ga je dat berouwen als je een keer toch op reis moet ermee. Een zeer grove schatting kun je maken door het volgende te doen:

Zoek eerst het type accu uit: Li-Ion of NiMH.
Zoek vervolgens op de site van Intel en AMD de wattages uit van de Mobile Celeron 1.1GHz en de Athlon4 1GHz. Als de twee dezelfde grootte scherm en accu type hebben kun je op basis van de CPU wattage een redelijke schatting maken van hoe de endurance zich verhoudt. Voor elke inch dat het scherm groter is, 20% toevoegen aan de wattage. Als de accu een NiMH is, 50% toevoegen aan de wattage.

Voorbeeld:
12", Duron (23W :r ) met NiMH accu:
23+50%=34
vs
14", P3M (16W) met Li-Ion accu:
16+2x20% (2" grotere scherm)=23

Oftewel zal de batterij van de P3 hier waarschijnlijk het anderhalf keer zo lang trekken als de Duron (en dat kan ik beamen omdat ik beide configs moet supporten).

Reken sowieso voor NiMH tussen de 60 en 120 minuten en voor de Li-Ion tussen de 120 en 180 minuten.

Verder vraag ik me af wat voor apps je wilt draaien, als je wilt gamen (leid ik af uit obsessie met power en VGA kaart) zal de Celly hoogstwaarschijnlijk winnen omdat het de betere VGA kaart heeft. Kies niet de laptop op basis van dat Athlon lekker in de mond zit, kies het op basis van performance in de apps die jij wilt draaien.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1