Toon posts:

zelf boxen maken

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik had graag boxen zelf gemaakt wegens gierigheid.
hoeveel gaat me dit kosten en welk materiaal heb ik nodig?
ik had graag 150watt RMS gehad met een ZEER degelijke bas.
aansluiting op versterker via gewone draden(2). heb ik een cross over nodig enzo? en welke tweeter(welk vermogen in combinatie met 150watt RMS...)
HELP

Verwijderd

Materiaal MDF 18mm.
Maaruh, verder valt er weinig over te zeggen. Hangt helemaal van je budget af. Wil je kwaliteit en wat meer betalen of alleen zo goedkoop mogelijk? Hoeveel wil je besteden?
Visaton maakt wel goede woofers voor niet te veel geld, check www.visaton.com

Verwijderd

Op de een of andere manier lijk je mij niet iemand die hier heeel veel verstand van heeft (No Offence) maar als je et echt zelf wil doen kan dat. De meeste mensen die zelf speakers bouwen doen dat voor goede kwaliteit, en geven geen minimaal vermogen ed. aan. Verder weten wij niet wat voor jou degelijke bas is. Op wat voor versterker worden ze aangesloten? Een tweeter hoeft niet een bepaals vermogen te hebben om bij andere speakers (bijv woofer) te passen hoor, dus daar moet je em niet op uit zoeken. Ik zou als ik jou was es naar een bouwpakket gaan kijken, eerder dan zelf een speaker samenstellen. verder heb ik weinig verstand van zelfbouw en bouwpakketten, dus daar zal je verder voor moeten vragen. Heb je btw al eens gezocht of er niet nog iemand was die zoiets gevraagd heeft?

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 17:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

en weetje ... zoeken zou ook niet zo heel erg gek zijn, aangezien dit zelfbouwtopicnr666 is ondertussen

blup

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 23:18 schreef eendje het volgende:
zelfbouwtopicnr666
de666
:D

Had ik ook al aangegeven :P

Verwijderd

Topicstarter
moet 8 ohm worden, aansluiting met 2gewone draadjes op versterker, 150wattRMS,liefst zo klein mogelijk en onder de 8000 frank

Verwijderd

Gewoon een ontwerp op internet zoeken of van speaker&co ofzo nemen. Dan heb je iig een begin, dus welk type woofer, tweeter en filter.

Verwijderd

Ik ga binnenkort beginnen aan een projectje met een Monacor SPH-165KEP en DT-25N. Een beetje zoals CT192 van K&T. Alleen de kast wordt wat groter: 15 ltr. De kosten raam ik op ruim €100 per stuk. Wel biwirable.

Kijk anders eens op www.kochaudio.de & www.intertechnik.de. Daar staan wel interessante ideetjes.

Verwijderd

Topicstarter
welke afmeting moet mijn box krijge voor een 15' woofer? en hoe groot moet het "bas-gat" zijn? en heb ik crossovers nodig?(wat is dat btw)

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op woensdag 20 maart 2002 14:39 schreef de666 het volgende:
welke afmeting moet mijn box krijge voor een 15' woofer? en hoe groot moet het "bas-gat" zijn? en heb ik crossovers nodig?(wat is dat btw)
- 15" = 15 * 2.54 cm, de precieze inhoud bepaal je met software n.a.v. de speakerparameters en boxsoort (gesloten, basreflex, enz)
- Om de grootte van je basreflex poort te berekenen heb je software, die aan de hand van je speakers en box parameters deze informatie uitrekenen
- Een crossover is een scheidingsfilter, die 'splitst' het frequentiespectrum op in bv. laag, mid en hoog. Die resp. signalen worden naar de woofer, middentoner en tweeter gestuurd

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

;( ;( ;( ;(

:z :z :z :z

We hebben een S we hebben een E we hebben een A we hebben een R we hebben een C en we hebben een H lees maar achter elkaar ;)

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Verwijderd

Topicstarter
en hoe noemt dat programmatje?
dan kan ik dit eventueel kopen...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

sorry hoor, maar als je info over zelfbouw wilt, ga je eerst maar eens even zoeken

[search=zelfbouw speakers]

En verder moet minimaal 150watt zijn, klinkt ook een beetje jammer.

Ga even die andere topics bellen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.