Toon posts:

Wat voor probs levert flashen v 6210 (op)?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze jongen heeft dus een 6210. Dat is inderdaad een chille gsm. Ik wil graag binnenkort een aantal blauwe LED's achter het display zetten 8-) Ik ken hier in de Stad een stel dat dat doet, voor ongeveer €45 incl LED's. Ze noemen het SMD solderen ofzo, is dat ook geschikt voor de Doe Het Zelf?

Ze kunnen ALLES met GSM's. Dus ook flashen. Ik heb nu [*#0000#] V 05.02 van 02-04-01 NPE-3

Mijn GSM begon laatst heel vreemd: hij ging zomaar uit, en dan 4 keer achter elkaar. Daarna deed hij het weer perfect, contacten waren schoon, accu sluit goed aan. :?
Daarbij komt, dat de menu-bediening nogal traaag is. Volgens mijn "gsmhackers" "zou hij er sneller van kunnenworden". ;( En van mij mogen ze het doen, maar ze willen wel €17 hebben, en als ik er NIETS mee opschiet... IEMAND ervaring??

Ik kan ook een 8210 kopen, gloednieuw voor €50. Maar daar kan ik niet zoveel SMS'en op kwijt (6210: 170) en die accu is veel minder. Hij is alleen maar veel kleiner en lichter. De knopjes ook trouwens, wel wat brak, nietwaar?
Oke, dat is een persoonlijke afweging, maar wat vinden jullie daarvan?

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Knopjes van de 8210 zijn erg solide hoor. Het klopt dat je niet zoveel sms'jes kan bewaren en de accu is na een uur ofzo bellen vrijwel leeg.

Verwijderd

Topicstarter
Is hier NIEMAND die zijn 6210 heeft geflashed?? Dat lijkt me toch heel sterk. Is er iemand met flashervaringen, werd jouw gsm er sneller van?

Hoe snel is een 8210 eigenlijk in de menubediening?

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Flashen mag hier op tweakers niet, en je telefoon wordt er hoogstwaarschijnlijk niet sneller op. Ik spreek uit ervaring.

Een 8210 voor E50,- is 100% zeker niet legaal, niet doen dus!

Verwijderd

Topicstarter
Flashen MAG niet? Ben ik hier echt zo'n n00b? :?

Ik heb wel eens gehoord dat Nokia softwareupdates aanbied op markten enzo...

Als je het zegt, zal het wel waar zijn, maar echt logisch vind ik het totaal niet.
Bedankt voor deze reply dan toch!

Goed, maar even een andere draai:

Als jij mag kiezen tussen 8210 en 6210 en 6310, welke kiest de tweaker dan?

De 8210 kampt met bugs toch, of zijn die bij de nieuwste versies zo goed als opgelost?

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 13:47
Op woensdag 20 maart 2002 17:05 schreef Coolcase het volgende:
Flashen MAG niet? Ben ik hier echt zo'n n00b? :?

Ik heb wel eens gehoord dat Nokia softwareupdates aanbied op markten enzo...

Als je het zegt, zal het wel waar zijn, maar echt logisch vind ik het totaal niet.
Bedankt voor deze reply dan toch!

Goed, maar even een andere draai:

Als jij mag kiezen tussen 8210 en 6210 en 6310, welke kiest de tweaker dan?

De 8210 kampt met bugs toch, of zijn die bij de nieuwste versies zo goed als opgelost?
Als ik mocht kiezen dan nam ik de 6510. Dat vind ik echt een koel dingetje :)

Heb zelf trouwens ook een 6210 en die doet 't nog perfect.

Edit: Ik heb versie 3.04 trouwens. Lekker oud :+

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 00:34
Volgens mij mag dat flashen wel degelijk hoor. Ik had ook versie 3.04 maar nu de nieuwste versie namelijk 5.27

Werkt prima.

Alleen er zit een risico aan, het flashen hoeft niet goed te gaan, dat is mij mij ook gebeurd. De telefoon ging tijdens of na het flashen over zijn nek :(
Resultaat, telefoon moest naar nokia, en was deze 3 weken kwijt :( (gelukkig deed ik het bij een nokia servicepunt, en koste het me niks en kreeg ik een vervangens toestel mee)

Nu heb ik mijn toestel weer terug met dus versie 5.27, ik flash niet meer als het niet hoeft! Wijze les geleerd! :P

Ohja vergeten, het ding wordt er echt niet sneller van!!

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Ik zou alleen als je er problemen mee hebt de boel laten flashen. Maar om dat probleempje wat jij zei ligt denk ik niet aan de software. Heb je hem een keer laten stuiteren? :)

Ik heb mijn 6210 alweer bijna 2 jaar en heb software versie V03.01 Volgens mij 1 van de eerste versies :)

En nog nooit problemen mee gehad, ben dus ook zeker niet van plan om de te gaan flashen.

En met die telefoons zou ik de 6310 nemen. 8210 zou ik iig nooit doen, geheid dat je er problemen mee krijgt. Echt een heel gevoelig telefoontje.

Zelf wacht ik nog effe op de 6310i.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Flashen kan bij een Nokia servicepunt.
En het feit dat het in geen enkele gewone winkel maar alleen wordt aangeboden in vage marktkraampjes waar je ook kunt laten unlocken en frontjes kunt laten vervangen bij toestellen waar dat officieel niet mogelijk is (allemaal dingen die je garantie laten vervallen) zegt mij genoeg. Een telefoon is honderden guldens waard, dat risico neem ik niet. Ik ga toch liever naar een echte dealer dan naar zo'n 'mannetje'.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Nou die bugs zijn dus naar mijn weten nog steeds niet opgelost! Ik was van de week namelijk bij een Nokia Service Point, omdat me 8210, die ik in januari heb gekocht, raar deed. Bleek dat het beeldscherm niet meer goed was en dat dit de laatste tijd weer vaker voorkwam. Kortom, ik zou je de 8210 niet aanraden!
Pagina: 1