Toon posts:

logon script werkt niet bij win98se clients

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een win2000 Advanced Server staan en nu wou ik bij de clienten, draaien alle win98se, een logon scriptje bij het opstarten laten draaien. Maar dit vertikken ze gewoon. Ik heb het geprobeerd door het logon scriptje in te voeren in active directory bij de users en ook als algemeen logon script bij de domain settings. Het logon script is een batch bestand en doet "net use h: \\server1\share". Weet iemand hier een oplossing voor?

Verwijderd

Heb je bij de User (of Group) juiste loginscript ingevuld.
En heb je in de share Netlogon de batch gezet?

Lukt het op een ander OS het wel?

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Als ze niet aanmelden op een domein gewoon in startup folder zetten op de clients. Als ze wel aanmelden op domein de batchfile ff onder de sysvol\*domain*\scripts folder zetten.

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Verwijderd

ik heb hier een NT4.0 server staan, en idd de win98/95 clients draaien de logon scripts niet.

bijv. drive mappings werken NIET!~

ik heb nog geen oplossing gevonden, dus mocht er een oplossing komen, dan ben ik ook geintereseerd!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Komt meer voor, heb dat laatst ook gehad, Win98 bleef vasthangen in het script, ik heb toen gewoon dat script lokaal gezet, dan werkte het wel. Vervelend maar leer ermee leven. Valt afaik weinig aan te doen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Zoetjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Ik ook net zo.. Okee lokaal plaatsen is wel een alternatief, maar echt een oplossing???
Het maffe is dattie op een ander, identiek (voor mensen termen dan, want een computer is in de praktijk never nooit echt identiek), systeem het wel doet. Waar het in zit????

Wanneer ik de password list weghaalde van de gebruiker, dan voerdde die het script de volgende keer WEL normaal uit. Misschien dat ik anderen hierdoor een lichtje in de duisternis zien branden en de oplossing opeens weten?

Maarja, wanneer je scripts niet uitgevoerd worden, staan ze echt wel in de NETLOGON share op je server??

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Het is ook een workaround, geen oplossing.

Ik had het ook, bij 2 identieke PC's (zelfde OS enzo) werkte het bij PC1 wel, bij PC2 niet. Toen maar lokaal gezet.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-05 11:57

gerhald

:P

ik heb het probeem ook bij mijn w2k prof machine voert hij het sript wel goed uit en bij mijn win 9x machienes niet heel vaag ik heb toen ook maar het aanmeldings sript local neergezet

Verwijderd

Probeer het eens met kixstart, dat was bij mij altijd de oplossing voor de omschreven problemen, er zijn hier op tweakersnet ook wat mensen die hele mooie kix aanlog scriptjes geschreven hebben.

Verwijderd

Weet iemand waar ik een overzicht kan vinden van Batch commandos voor loginscripts, ik weet de bekende wel, maar kennis van de meer geavanceerde is natuurlijk nooit weg!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23-04 15:52

RoRoo

Certified Prutser

moet je niet een active directory patch draaien op 9x machines om op een ad site in te loggen??

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op donderdag 21 maart 2002 19:14 schreef Kakarot het volgende:
moet je niet een active directory patch draaien op 9x machines om op een ad site in te loggen??
der is inderdaad zon active directory client (staat ook op de cd van 2000 overigens) die je even moet draaien,

nieuwere versie haal je uiteraard van de microsoft site af.

A wise man's life is based around fuck you

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Op woensdag 20 maart 2002 10:57 schreef arjo_kamp het volgende:
ik heb hier een NT4.0 server staan, en idd de win98/95 clients draaien de logon scripts niet.

bijv. drive mappings werken NIET!~

ik heb nog geen oplossing gevonden, dus mocht er een oplossing komen, dan ben ik ook geintereseerd!
Heb je soms op de PDC de parameter van MaxWorkItems in de registry gewijzigd ? Als dat het geval is zoek daar dan meer eens naar.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Makara
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09-2023
Als je nu NET USE \\Server\Share\HomeDir /HOME gebruikt.
Doet hij het dan wel!
Pagina: 1