Toon posts:

Spel uit oude-spellen-kast ;) MoO2!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus problemen met Master of Orion2.... :D

Heb 'm geïnstalleerd en v1.31 patch gedownload + geïnstalleerd. Nou had ik vroeger dit probleem ook al op een pc met win98, maar nu in winXP ben ik al blij dat hij opstart en dat ik kan spelen, alleen nou is dus het vervelende probleem dat hij soms als je next turn doet gewoon naar windows jumped.

Geen foutmelding, nix. Ik heb dan wel auto-save, maar als ik dan weer 'next turn' doe, dan doet ie weer hetzelfde. Ik kan dus niet verder met die game :(

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-01 12:38
Heb je de compatability modes al geprobeerd?

There is no magic.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 22:34 schreef The Will het volgende:
Heb je de compatability modes al geprobeerd?
Zoals ik al eerder zei, had ik dit probleem ook al onder win98 :(

Verwijderd

Topicstarter
Iemand :?

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Je hebt kennis gemaakt met de turn-bug :)

Onder bepaalde omstandigheden gaat MoO2 direct plat op z'n gat, met of zonder patch. Bouw b.v. een colonyship, klik op z'n map-icoon, stuur het schip ergens heen (maar sluit het fleetwindow niet), en druk dan op Turn. Advies: zet autosave uit, en doe het handmatig :)

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

in MoO2 is het handiger om naar het planets window te gaan en dan proberen de rijkste planeet te selecteren :+

Maar het ligt gewoon aan windows XP. Ik heb ook iets vaags in 2K, ik kan een hele tijd gewoon normaal spelen, maar het gebeurt standaard dat na een tijdje een aantal getekende plaatjes zwart worden. Zo zie ik dan bijvoorbeeld de knoppen, de sterren, maar alles eromheen zwart. Of ik kies voor end game (of exit ofzo), en het menutje waar ik in moet clicken, evenals de knoppen erin, verschijnt niet. Door op ongeveer de goede plek toch te drukken verchijnt wel de net ingedrukte knop en gaat ie eindelijk terug naar windows. In win98 werkt het gewoon prima. (En ja, in Win98 comp. mode in win2k doet ie het ook niet goed, geen veranderingen te zien iig ten opzichte van normaal win2k. Die comp. mode doet volgens mij in win2k niks, want alle spellen die het niet in win2k doen doen het ook niet in win2k met win98 comp. mode)

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 13:44 schreef DroogKloot het volgende:
Je hebt kennis gemaakt met de turn-bug :)

Onder bepaalde omstandigheden gaat MoO2 direct plat op z'n gat, met of zonder patch. Bouw b.v. een colonyship, klik op z'n map-icoon, stuur het schip ergens heen (maar sluit het fleetwindow niet), en druk dan op Turn. Advies: zet autosave uit, en doe het handmatig :)
Ah, je moet dus proberen die beurt dan wat anders te doen :?
Op woensdag 20 maart 2002 13:50 schreef GambitRS het volgende:
in MoO2 is het handiger om naar het planets window te gaan en dan proberen de rijkste planeet te selecteren :+

Maar het ligt gewoon aan windows XP. Ik heb ook iets vaags in 2K, ik kan een hele tijd gewoon normaal spelen, maar het gebeurt standaard dat na een tijdje een aantal getekende plaatjes zwart worden. Zo zie ik dan bijvoorbeeld de knoppen, de sterren, maar alles eromheen zwart. Of ik kies voor end game (of exit ofzo), en het menutje waar ik in moet clicken, evenals de knoppen erin, verschijnt niet. Door op ongeveer de goede plek toch te drukken verchijnt wel de net ingedrukte knop en gaat ie eindelijk terug naar windows. In win98 werkt het gewoon prima. (En ja, in Win98 comp. mode in win2k doet ie het ook niet goed, geen veranderingen te zien iig ten opzichte van normaal win2k. Die comp. mode doet volgens mij in win2k niks, want alle spellen die het niet in win2k doen doen het ook niet in win2k met win98 comp. mode)
Ik had 't in win98 ook :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu orion95 aan de praat gekregen hier op een pc bij me ouders, maar die turn-bug blijft errug vervelend.

Die bug heeft blijkbaar nix met de pc te maken, maar is gewoon echt een programmeringsfout in het spel :(

Ik heb wat adviezen gekregen, maar nu kan ik echt nix doen.

Ik heb al alles geprobeerd, maar hij jumpt gewoon zonder blikken en blozen altijd bij dezelfde turn naar windows :(

Iemand nog verder ideeën daarover :?

ps. wat heeft autosave met deze bug te maken :?
Pagina: 1