Toon posts:

Video Recorder: Hoeveel Koppen ???

Pagina: 1
Acties:
  • 445 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey die Tweakers,

Ik wil een video recorder gaan kopen voor op mijn kamer, nou heb ik een 10 jaar ouwe Sony Trinitron TV dus geen nieuwe.... maar nu zoek ik dus een goedkope Videorecorder en nou kan je voor:
fl 249 een Samsung kopen met 2 video koppen en voor een Sony met 2 video koppen voor fl319 en voor:
fl 399 een Aristona met 4 video koppen.

Wat is het verschil daar tussen ? Zie ik dat verschil wel op mijn ouwe TV ? Wat denken jullie van deze merken ?
Kennen jullie het merk: Proline ?

De reden dat ik het aan "de Tweakers" vraag is omdat ik die verkopers niet vertrouw :)

Oh ja ik ga hem alleen gebruiken om af en toe wat op te nemen en een filmpje te huren dus ik ben geen intensiefe gebruiker...

Alvaste bedankt !!!

Bazza

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Een 4-koppen recorder heeft een stuk beter stilstaand beeld, en met het spoelen zie je ook wat beter waar je naartoe spoelt.
Daarnaast is de algehele beeldkwaliteit een stuk beter, maar dat kan aan mij liggen
Verder zijn die dingen vaak meteen stereo; erg leuk voor films als je die stereo op je stereotoren aansluit.

Ik heb thuis twee (oudere) stereorecorders van Akai met een 4-koppendrum, en daar ben ik zeer tevreden mee.
De nieuwe lijn recorders van Akai zijn een stuk minder, helaas.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:02

GaMeOvEr

Is een hork.

Als je de optie hebt te kiezen voor een 2kops en een 4kops, absoluut voor de 4kops gaan. De voordelen hefet Kaj. al omschreven.

Wat echter niet klopt is wat Kaj. zegt, dat ze dan vaak gelijk stereo zijn. (De 4kops)

Stereo VCR's zijn namelijk 6kops, omdat er in de koppentrommel twee dedicated koppen voor het geluid van links en rechts aanwezig zijn.

Als je de omschrijving 7kops tegenkomt, die hebben dan ook nog een roterende wiskop, dit zie je vaak op van die Video-Edit VCR's.

Met die roterende wiskop kun je namelijk sneller.... Eurhmm... "knippen & plakken".... zeg maar... :)

Aannames zijn fataal.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

"Proline" ken ik niet.

En ik ken erg veel merken...

Zal weer zo'n een of andere Taiwanese doos zijn...

Je hebt denk ik trouwens wel voor rond de 450,- tot 500,- een stereo VCR, als je de aanbiedingen in de gaten houdt, ook de bekende merken als Sony en Philips.

Persoonlijk zou ik geen goedkope (goedkoop = <500,- ) VCR van nederlands fabrikaat (Philips, Aristona,Magnavox) kopen, i.v.m. de cheapo loopwerken.

Aannames zijn fataal.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 september 2000 09:41 schreef GaMeOvEr het volgende:Wat echter niet klopt is wat Kaj. zegt, dat ze dan vaak gelijk stereo zijn. (De 4kops)

Stereo VCR's zijn namelijk 6kops, omdat er in de koppentrommel twee dedicated koppen voor het geluid van links en rechts aanwezig zijn.[/quote]Die twee VCR's van mij zijn hartstikke stereo en hebben "slechts" 4 koppen op de drum...
Klinken als een klok overigens...

Verwijderd

Kaj heeft wel degelijk gelijk hoor, hoe kom je er bij dat een 4-koppen VCR geen stereomogelijkheid heeft?

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Mja, een beetje begripsverwarring, vaak staat er op de videorecorder 4Head - Stereo.

Dan zijn het echter intern wel gewoon 6 kops, maar de ene fabrikant roept 4Head Stereo, en de andere zegt 6Head Stereo.

De ene fabrikant telt de audiokoppen niet mee, en de andere wel.

Vandaar dus...

Aannames zijn fataal.

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Ja, óf 't ding heeft gewoon 2 koppen voor beeld, en 2 koppen voor geluid ;)
Kaj.: Welk type zijn die Akai's?

Nu 't tóch over stereo video-recorders gaat: wie heeft er nog 'n (defecte) HR-D750E van JVC over waar 'ie vanaf wil??? Bij deze een vriendelijk DOCH DRINGEND verzoek die bij mij in te leveren (evt. tegen vergoeding...)

...With a touch of magic¿

Pagina: 1