Geheugen kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 12:02
Ke, ik heb vandaag een 128mb 133mhz in me comp gestoken. Dat is een 100mhz mobo met 2x 128mb 100 mhz er al op.

Ineens kreeg ik probs met CS, continue crashes. normaal nooit last van, dus ik dacht gelijk aan dat geheugen.
Eruit getrokken, maar het probleem blijft.

Dat 133mhz geheugen kan toch niks gesloopt hebben he? Ik heb verder voorzichtig gedaan met het erin steken en uithalen van de verschillende modules (ik had 1 ouwe van plaats verwisseld)

• Stefke
Heb net ook simmtester laten lopen (op mijn 2 ouwe 100mhz 128mb modules) en geen foutmeldingen

Toch gaat er nog steeds het één en ander mis (CS crasht bijvoorbeeld)

Verwijderd

nee, kan absoluut niet aan het geheugen hebben gelegen.

het kan helemaal geen kwaad als je 133 geheugen in 100Mhz duwd.

• Stefke
Dan is het denk ik het volgende (verplaats maar naar geluidskaartenforum):

Ik heb a3d 2.0 drivers geinstalleerd, win98 versie, in een laatste poging a3d onder HL aan de praat te krijgen onder winXP.
Dat is echt het enige dat verder veranderd is, en hij (CS) crashed de hele tijd op het moment dat het spel start (console weg dus)

Alleen, ik kan ze niet meer uninstallen. Heb geprobeerd een win2k beta driver voor a3d er overheen te gooien, maar dat maakt niets uit.

De drivers staan niet in de software of hardwarelijst, waar zit die installrecovery?

• Stefke
Ik weet iig zeker dat het de a3d drivers zijn die ik geinstalleerd heb :( verdorie

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Je kunt beter deze topic laten sluiten en een nieuwe topic in het geluid etc. forum beginnen.
Topic titel klopt bijv anders niet meer :)

• Stefke
Dat wordt normaal toch gewijzigd? nou ja, het is al opgelost dus hij mag ook op slot van mij :)

het waren dus de a3d drivers, heb nu weer de goede erop

• Knot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 12:25
Er is een proggie "memtest" in omloop, komt uit duitsland, ooit vertaald door Alternate.

start je in dos, zonder himem e.d. en die kijkt of er dezelfde waarden terugkomen uit je geheugen dan wat er weggeschreven wordt.

Dit 25passes laten lopen en je weet dat het geheugen oke is. Erg handig om te kijken tot hoever je je geheugen kan overclocken.

Verwijderd

Ja, dat proggie is wel handig, maar ja..... ik ben het weer kwijt, waar kan ik die vinden, wie dat weet???? graag ff posten dan he >:)
Pagina: 1