Toon posts:

Probleem met wapens in Unreal Tournament

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel nu op fov 110 in UT ik heb alleen een klein probleempje. Sommige wapens zie ik niet goed. De wapens die ik dus heb worden incompleet vertoond! Hoe kan ik dit verhelpen?
System specs:
athlon 1800 xp
asus a7v333
gf2 mx 400
512 mb ddr pc 2100

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Even UT eropnieuw op doen + de patch van www.unrealtournament.com.
Anders: Misschien de cd brak? :?

Verkeerde drivers lijkt mij vaag, maar het kan ook best. Plaats eens anders een screenshot, dan zien we goed wat je bedoeld. :)

🌞🍃

Verwijderd

heb je dat ook als je je fov terug zet naar 90?

Verwijderd

Topicstarter
Bij fov 90 heb ik het probleem niet. Aan de CD kan het ook niet liggen want die gebruik ik niet :o gewoon vanaf harde schijf en ik zal zo een plaatje posten maar het lijkt erop dat dat endoria.net een beetje down is |:(

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:24
Op dinsdag 19 maart 2002 22:15 schreef lauretmichiel het volgende:
hier is het plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2029576608
hier kan ik verder ook weinig mee,
denk toch dat het aan je fov ligt

Verwijderd

Dat ligt dus gewoon aan dat fov, want met fov 110 zoom je alles als het ware een klein stukje in, en als je je view dus te ver naar voren zet krijg je ook de binnenkant van je wapen te zien :)

hier is voor zover ik weet geen patch oid voor

Het verstandigst lijkt me dan gewoon je weapons op "hidden" te zetten

Verwijderd

Okee, first person shooters, op quake of unreal engine hebben de mogelijkheid om de camera instellingen qua
FOV (Field Of Vision) te veranderen, voor een normaal perspectief staat 90, alles wat hoger is 110, geeft extra weer aan de zijkanten en boven en onderkanten van het scherm.

de speler kan zeg maar meer zien van wat er naast hem gebeurt (zet de fov voor de grap maar eens op 180 dan weet je wat ik bedoel) :D
Dit extra zicht zorgt er wel voor dat het lijkt alsof een muur, of tegenstander waarna je op dat moment kijkt verder weg lijkt.

met de wapens in FPS: is het zo dat die zo gemodelled zijn dat ze voor de camera (oog van de speler worden geplaatst) er word niet meer aan gemodeled dan dat er uiteindelijk op het scherm zicht baar zal zijn (dit ivm het aantal polygonen etc.) dit scheelt dus uiteindelijk weer in reken kracht voor processor en grafische kaart.

Bij normaal gebruik van een spel zal je nooit merken dat er dat de wapens niet compleet gemodelled zijn, maar dat er alleen maar een loop van een geweer gemodelled is, een "trigger" is er simpel weg niet.
Doordat jij dus met de fov zit te kloten merk je ineens dat zo'n geweer eigenlijk niets voorsteld en van de achterkant niet is afgemaakt door de modeller.

Bij het dingen als een sniper gun word er gebruikgemaakt van een zogenaamde zoomfov, deze is lager als 90 waardoor het zicht op zij en omhoog beperkt word, maar de tegenstander waarop je richt er uitvergroot word. (8>

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-11 18:00

Sponge

Serious Game Developer

btw, dit is een 'cheat' op servers die CHSP of UTPure draaien, het werkt er niet, of je wordt gekickt zolang het niet 90 is, en je geen sniper hebt.

Zie af en toe ook wel lui die steeds gekickt worden omdat ze "centerview" gebruiken of zo iets..

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op dinsdag 19 maart 2002 22:32 schreef 41.6C.6D.61.72 het volgende:
btw, dit is een 'cheat' op servers die CHSP of UTPure draaien, het werkt er niet, of je wordt gekickt zolang het niet 90 is, en je geen sniper hebt.

Zie af en toe ook wel lui die steeds gekickt worden omdat ze "centerview" gebruiken of zo iets..
Dat is bullshit. Ik ken een hoop mensen die offi spelen via clanbase enzo en die zetten hun fov ook anders.

Centerview is iets wat standaard in het spel zit en ook geen cheat. Het word voornamelijk gebruikt voor headshots (met centerview zit je gelijk opde goede hoogte) Dat gebruik ik trouwens weinig aangezien mijn aim met de snipe niet zo goed is :)

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Pepper
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-06 21:50

Pepper

The one and only!!

het ligt natuurlijk aan je fov... die is te breed voor je wapen..

wil je toch die fov houden. dan kan je beter je weapon op hidden zetten.. want onder in je beeld zie je ook wat voor wapen je in je had hebt.

Ik speel het zo al jaren. In het begin is het ff wennen. maar al je een maandje speeld dan wil je niet meer zonder..

je hebt dan ook veel meer overzicht btw.

dus...

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-11 18:00

Sponge

Serious Game Developer

Op woensdag 20 maart 2002 12:56 schreef TD-DMZ het volgende:

[..]

Dat is bullshit. Ik ken een hoop mensen die offi spelen via clanbase enzo en die zetten hun fov ook anders.

Centerview is iets wat standaard in het spel zit en ook geen cheat. Het word voornamelijk gebruikt voor headshots (met centerview zit je gelijk opde goede hoogte) Dat gebruik ik trouwens weinig aangezien mijn aim met de snipe niet zo goed is :)
Zet centerview maar eens aan en ga dan naar:
Favorites[5]=[PURE] ][C.I.J][- Instagib- Redirect Download\62.67.217.107\7601\False

Dan snap je wat ik bedoel...

"I get kicked because I use Centerview"

Verwijderd

zoals pepper :) al zij is hidden het beste als je je fov hoger dan 105 hebt.

CHSP of UTPure vinden het niet leuk als je een fov boven de 90-95 hebt een dwingen je meestal een fov van 90 op.
(dit kan ook een mutator zijn hoor)

Er zijn idd mutators die mensen die centervieuw gebuiken waarschuwendat ze dat niet mogen doen en meteen kicken als het wel gedaan wordt.

Iets wat ik niet snap want het is toch een functie in het spel. Ik gebruik die heel soms ook wel eens als ik mijn brightnes op heel donker heb staan en ik sta in een donkere kamer om zo nog het kleine beetje ligt dat er is een beetje te kunnen vinden. (erg vaag maar het werkt wel)

(beetje late reply maat mxstream wou me niet meer op internet laten.)

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Hmmm, ik laat me er niet meer over uit. Verder heb ik me fov altijd op 110 en nog nooit problemen gehad. Ook niet met clanmatches...
Centerview gebruik ik niet en dat ze er bij instagib extra op letten vind ik wel logisch.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

moet je je res wat lager zetten, op 1024×756, er is toch geen verschil met hogere res (vind ik)

Verwijderd

Topicstarter
heee jongens bedankt voor al jullie posts maar ik ben er al uit :) ! ik moest van 32 bit naar 16 bit :? toen deed ie em goed, ik snap er niks van dat ie het dan wel doet maar ja hij doet het!

Ik kan trouwens iedereen fov 110 aanraden :) je word er beter van :) (ikke word iig beter :) )

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op woensdag 20 maart 2002 19:05 schreef lauretmichiel het volgende:
heee jongens bedankt voor al jullie posts maar ik ben er al uit :) ! ik moest van 32 bit naar 16 bit :? toen deed ie em goed, ik snap er niks van dat ie het dan wel doet maar ja hij doet het!
LOL! Dat is wel vaag ja. :D :D
Maar gelukkig is het toch gelukt. :)
Op woensdag 20 maart 2002 19:04 schreef Neo666 het volgende:
moet je je res wat lager zetten, op 1024×756, er is toch geen verschil met hogere res (vind ik)
Ik vind dat je toch preciezer kunt richten in 1024x756 hoor. :)

🌞🍃

Pagina: 1