Toon posts:

werking cdrw

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe werkt een cdrw nu eigenlijk. Voor zover ik heb ondekt kun je niets deleten van de cdrw en alleen maar toevoegen net zolang tot hij vol zit. Wordt de oudste data daarna overschreven?
Laatst heb ik een experiment gedaan door met Nero er een aantal audio tracks op te kopieren, dat lukt dus niet helemaal.
Als ik nu probeer met Windows Exporer (onder XP) iets te kopieren naar de cdrw dan krijg ik de melding dat er geen disc in de drive zit. Heb ik nu een probleem?

Verwijderd

LoL je kan een cdrw echt wel tussen tijds wissen.
Er staat ergens een optie er voor verstopt in Nero, check de help (F1) maar es.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 14:49

markvt

Peppi Cola

CDRW is van een hersmeltbare laag

(voor een CDRW moet je CDrec. warmer worden dan voor een CDR)

door hem extra warm te maken smelt de laag weer tot een geheel wat ervoor zorgt dat ie weer leeg is.

je kan het zien als schuifjes, [1/0] die hij heen en weer schuift, vlak = 0 putje =1 maar hierbij kan ie dus het spulletje weer gladsmelten.

je kan zover ik gedaan hebt je cdrw *altijd* leegmaken met clonecd nero heeft er soms wat problemen mee.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik moet het dus waarschijnlijk zoeken in de "handige" Windows XP Explorer. Hiermee zou je eenvoudig files kunnen "dragen, droppen en deleten" naar je CD-RW maar dat werkt dus mooi even niet meer.

deleten geeft:
Files are read-only. You can still copy files to this writable CD, wich will replace files allready on you disc.

Schrijven geeft:
There is no disc in the drive.

Gewoon maar Nero o.i.d. gebruiken.....zeg maar

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:09

-Stef-

Slainthe!

Lees hier hoe CDRW's werken.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford