GeForce 2 MX 400 loopt alleen bij 2d vast

Pagina: 1
Acties:

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 22:06
Ik had deze topic een tijdje terug ook geopend en toen was ik er van overtuigd dat ik een nieuw moederbord nodig had. Dus wat doe ik? Ik koop een nieuw ECS moederbord van 85 Euro, maar nee hoor nog steeds hetzelfde probleem. |:( :r Het kan niet aan de GeForce liggen want hiervoor had ik er een GeForce 4 MX 440 in met hezelfde probleem. Bijna elk 3d spel loopt soepel zonder vastlopers. Maar als ik nu bij Windows een keer iets minimaliseer heb ik 75% kans dat dit kreng weer vastloopt. Iemand nog oplossingen behalve dan de compu het raam uit flikkeren?

tvw

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Welke drivers gebruik je? Geef eens wat info over je BIOS settings (Fast Writes, AGP Aperture Size, Caching / Shadowing, etc.)?

• B1tchwax
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-01 08:31
Heb met een aantal systemen dezelfde problemen gehad. Lag bij mij aan de detonator 23.11 drivers (laatste officiele driver op nvidia.com)

Heb het zelf opgelost door een stel gelekte driver te installeren vanaf www.guru3d.com.

Bij mijn werkt detonator 27.42 het beste.. dit zijn ook de drivers die opgestuurd zijn voor WHQL certificering.

• iets
Ik heb de detonator XP drivers.
Fast write ON
APG aperture @ 64MB
shadowing en caching ON.
En 128 MB RAM :z

tvw

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Misschien handig als je er bij vertelt WELKE detonator XP drivers je gebruikt?
En zet shadowing/caching van het videoram en de video bios eens UIT. Misschien levert dat nog wat op.
Je kunt ook eens een andere Aperture Size proberen (32 of 128 oid.).

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Heb ik bij bijna alle drivers, behalve bij detonator 22.40 en 27.42, dus probeer die eens :)

• iets
Hallo ik heb maar ISDN ja!!! En ik kan geen grote bestanden downloaden anders loopt deze bak in de tussentijd hoogstwaarschijnlijk vast. |:( En waar kan ik opzoeken welke driverds ik heb?

tvw

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 21:59 schreef joshuasioso het volgende:
Hallo ik heb maar ISDN ja!!! En ik kan geen grote bestanden downloaden anders loopt deze bak in de tussentijd hoogstwaarschijnlijk vast. |:( En waar kan ik opzoeken welke driverds ik heb?
bij je eigenschappen van je schermkaart

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:54

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op dinsdag 19 maart 2002 22:01 schreef toffenboy het volgende:

[..]

bij je eigenschappen van je schermkaart
Jep. Ik kan dus ook opmaken dat je niet alle detenator drivers hebt geprobeerd i.v.m. isdn :?

• iets
Ik probeer nu telkens naar de Guru3d.com te gaan, maar telken als het downloaden net bezig loopt de comp steeds vast... Nu voor de 4e keer proberen

tvw

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 22:08 schreef joshuasioso het volgende:
Ik probeer nu telkens naar de Guru3d.com te gaan, maar telken als het downloaden net bezig loopt de comp steeds vast... Nu voor de 4e keer proberen
Druk eens op CTRL of SHIFT terwijl Windows aan het laden is (slaat Windows alle automatische opstartprogramma's over) en kijk of hij dan stabiel is. Zo niet, probeer een recovery.. errr herinstallatie van de drivers/windows

Draai je systeem eens zonder kap en kijk of hij dan blijft lopen... zo ja is het een hitteprobleem. zo nee, zie boven :(

HF + GL

• iets
Ik heb nu de detonator 27.20 geïnstalleerd... loopt nu in iedergeval iets langer door maar ik weet niet of dit zo blijft. Na 5x downloaden lukte het pas!!! Ohja mijn pc staat altijd met de kap open ik weet niet of dat abnormaal is of zo. Maar anders moet ik die kast zo vaak open en weer dicht doen...

tvw

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Fast write ON
Uitzetten ;) Zou wel eens kunnen helpen.

edit:

Is volgens mij ook niet meer volgens AGP specs als-ie aanstaat. 8-)

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

Verwijderd

FW off
SB off
agp 2x zetten

• iets
Ik heb mijn geluidskaart (aztech PCI-338) eruit gehaald en nu loopt ie niet meer vast. Ik zal wel een kaart moeten kopen. |:(

tvw

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35

beany

Meeheheheheh

kijk voordat je een nieuwe geluidskaart koopt eerst of de geluidskaart een IRQ deelt met je video kaart. Kan ook nog wel eens het probleem zijn. Deelt ie geen IRQ, probeer dan eens nieuwere drivers voor je geluidskaart. Als dat ook niet werkt: de geluidskaart ritueel in de fik steken, er omheen gaan staan dansen en een nieuwe gaan kopen.

Have fun :)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• iets
OK thanx allemaal

tvw

Pagina: 1