....eenmalig wat progjes uitvoert, wanneer ik XP heb geinstalleerd, als ik voor het eerst in het bureaublad ben maar dat de batch bestand zichzelf na de eerste keer uitvoeren zichzelf meteen verwijderd zodat hij bij een reboot niet nog eens uitgevoerd wordt?
• Start
• Run / Uitvoeren
• notepad.exe
• Tik je batchfile.
• Save / Opslaan in C:\Documents and Settings\\[jouw_username]\Start Menu\Programs\Startup
• Kruisje
• Klaar!
• Run / Uitvoeren
• notepad.exe
• Tik je batchfile.
• Save / Opslaan in C:\Documents and Settings\\[jouw_username]\Start Menu\Programs\Startup
• Kruisje
• Klaar!
Alternatief
Registry :
Moet je daar maar even op zoeken.
Registry :
code:
1
| HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce |
Moet je daar maar even op zoeken.
SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"
Je zou um na het uitvoeren van de opdrachten een call commando kunnen geven naar een andere .bat die die originele weghaalt ...Op dinsdag 19 maart 2002 21:31 schreef CREAM het volgende:
....eenmalig wat progjes uitvoert, wanneer ik XP heb geinstalleerd, als ik voor het eerst in het bureaublad ben maar dat de batch bestand zichzelf na de eerste keer uitvoeren zichzelf meteen verwijderd zodat hij bij een reboot niet nog eens uitgevoerd wordt?
dus doedit.bat
code:
1
2
| bla bla call verwijderme.bat |
En verwijderme.bat
code:
1
| del doedit.bat |
Hij moet zichzelf verwijderen, dus niet in de registers...
En RunOnce entry verwijderd zichzelf toch na het draaien als ik me niet vergis.
SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"
Ik heb m'n eigen ideetje eens aan een test onderworpen..
en het blijkt dat als je met de call de ander aanroept en die alleen maar del %eerstefilename% laat doen, dan wordt die file wel gedelete, maar krijg je ook nog ff een foutmelding dat ie de file niet kan vinden wanneer ie wil terugkeren naar de originele gestartte bat-file
Ik snap het wel, kan het alleen niet uitleggen
Dat call ervoor moet dus weg, als je gewoon vanuit de .bat file met de opdrachten de andere file aanroept die de .bat file moet deleten, is het goed.
en het blijkt dat als je met de call de ander aanroept en die alleen maar del %eerstefilename% laat doen, dan wordt die file wel gedelete, maar krijg je ook nog ff een foutmelding dat ie de file niet kan vinden wanneer ie wil terugkeren naar de originele gestartte bat-file
Ik snap het wel, kan het alleen niet uitleggen
Dat call ervoor moet dus weg, als je gewoon vanuit de .bat file met de opdrachten de andere file aanroept die de .bat file moet deleten, is het goed.
Hij verwijdert de entry in het register ja, maar het batch bestand is daarmee nog niet weg!Op dinsdag 19 maart 2002 21:38 schreef Skinny het volgende:
En RunOnce entry verwijderd zichzelf toch na het draaien als ik me niet vergis.
De omweg met de 2 batch bestanden lijkt me beter geschikt
WTF???
Ik ben ff onder de WinXP command prompt aan het klooien, en daar staat ie gewoon toe dat je in een bat file z'n eigen delete aanroept
Je krijgt wel weer ff een klein meldinkje dat ie de file niet meer kan vinden na de delete... maar het werkt wel
Ik ben ff onder de WinXP command prompt aan het klooien, en daar staat ie gewoon toe dat je in een bat file z'n eigen delete aanroept
Je krijgt wel weer ff een klein meldinkje dat ie de file niet meer kan vinden na de delete... maar het werkt wel
Surprised?Op dinsdag 19 maart 2002 21:43 schreef speed24 het volgende:
WTF???
Daar was laatst nog een topic over. Vandaar mijn "simpele" uitleg hierboven.
Verwijderd
je kan ook even zoeken naar batcom of bat2com ofzo, dat compilet batch files naar executables, dan krijg je hoera hoera geen foutmelding meer als je het ding z'n eigenste zelf laat wissen: hij heeft de code al geladen en gaat dus niet op zoek naar het filetje 
en zo maakte knetter z'n eerste .bat virus
en zo maakte knetter z'n eerste .bat virus
Nogal vreemd... zeg jij maar eens tegen iemand (collega of zoOp dinsdag 19 maart 2002 21:54 schreef Ericston het volgende:
[..]
Surprised?
Daar was laatst nog een topic over. Vandaar mijn "simpele" uitleg hierboven.
Haal ff koffie voor mij, en daarna... pleeg maar zelfmoord.
Domme collega / bat-file heb je dan
Maar als je nou ff gezegd had dat je een batch-file zichzelf had kunnen laten deleten, had dat weer 10.000 karakters in de database gescheeld
Het proggy heet runonce.bat
Zoiets misschien
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| @echo off if exist ok.txt goto delete call <programmanaam> echo blaat >>ok.txt goto end :delete del runonce.bat :end exit |
Zoiets misschien
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Pagina: 1