Hulp bij keuze Router

Pagina: 1
Acties:

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:13
Ik had even een vraagje, ik heb vandaag een klusje aangenomen.

Ik ga een netwerk leggen op een geheele verdieping van een studentenflat, er worden 8 kamers voorzien van netwerk. Het netwerk zal voornamelijk gebruikt worden om te Internetten.

Ze willen dus Mxstream OK zo ver ben ik. Ik zoek een Hardwarematige router (server begin ik niet aan teveel beheer het zijn n00bs) Die goser wil liever niet z`n modem tweaken dussss hij wil een Router dus om mijn vraag ff kort weer te geven

Wat voor niet al te dure Router voldoet hieraan !!
8 poorten zijn er nodig maar voor uitbreiding wil ik voor de zekerheid 10 maar zo`n switch zal zeker niet bestaan ??

Verwijderd

Draytek 2200E is een goede, maar deze heeft "maar" een 4 poorts switch, kan der altijd nog een switch aanhangen natuurlijk.

8poorts bestaan denk ik wel maar dat zullen vooral de duurdere merken zijn (cisco misschien?)

Dan ben je denk ik goedkoper uit met een draytek en extra switch.

Die ze bij MyCom verkopen is geloof ik ook wel aardig, was van Edimax geloof ik (rond de €150, die van draytek is rond de €170)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

8 man aan ADSL....
8 studenten... dus ADSL basic ofzo...
ADSL basic 64Kb/s upload= 8 KB/s : 8 = 1 KB/s per student = vrij weinig (als ze met zun allen tegelijk gaan). Download is ook niet super maar iig genoeg...

Als je kan gebruik een router die UPnP ondersteund als je MSN messenger wilt gaan gebruiken. En let erop met dat gedoe met een MAC adres dat de router dat overkan nemen van de netwerk kaart mocht de KPN er op controleren (weet niet of dat zo is bij ADSL)

Voor tips kan je ook fff naar http://www.routershop.nl/ mailen en het daar vragen...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• boswandeling
ja maar van KPN mag je je internet routeren.

Ik zit nu toch te denken dat ik een simpele sitecom router koop en er eem switch aan ga hangen hoewel dit ook nog wel prijzig zal zijn. Ik denk dat ik die gast z`n modem maar ga tweaken hij zei liever niet maarja, kzet er een 8 poorts switch op en als er meer komen zet ie er maar een hub/switch naast.

En nee ze zullen niet al teveel downloaden, het zijn simpele studenten ze zullen alleen een beetje internetten msnen.

PS je kan je getweakte modem toch wel op een switch aansluiten??

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Getweaked modem kun je gewoon aan een switch aansluiten. Maar waarom zou je een switch nemen? Voor studenten is een 10 Mbit hub echt wel genoeg hoor... is bovendien een stuk goedkoper.

Als je voor een router gaat zou ik een Edimax of een Draytek nemen, daar hoor ik hier op het forum de beste verhalen over.

Zelf heb ik ongeveer 5 studentennetwerken aangelegd en ik kan je vertellen dat het modem tweaken nog altijd de beste (en meest goedkope) oplossing is..

DIT IS MIJN WEBSITE

• boswandeling
Modem tweaken gaat ook gebeuren.

http://www.xs4all.nl/~jikey/sites/jp/

Moet je ff kijken wat mijn planning is en geef ff je mening ofzo

Trouwens het wordt een 10/100 mbit switch, misshien gaan ze straks wel nog meer mensen eraan hangen die gaan FileTransferen is wel kloote met een 10 mbit netwerk (hub)

• boswandeling
Schop !!

AUW !!!! snik snik

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-08 14:40

Ruudjah

2022

Zijn er routers die UPnP ondersteunen (op winXP machines na)?

TweakBlog

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 22:11
Op dinsdag 19 maart 2002 22:49 schreef EmBee het volgende:
Trouwens het wordt een 10/100 mbit switch, misshien gaan ze straks wel nog meer mensen eraan hangen die gaan FileTransferen is wel kloote met een 10 mbit netwerk (hub)
Mijn ervaring is dat als er 8 mensen zijn aangesloten, deze nooooit allemaal online zijn op één moment. Max 3 of zo. Dus het zal wel redelijk werken. Je moet er wel bij vertellen dat wanneer men Gnutella progs e.d. gaat gebruiken (welke o.a. de upload max kunnen gebruiken) het internet bijzonder traag zal worden. Ook veroozaken dit soort clients véél kleine pakketjes op je netwerk wat weer meer collisions veroorzaakt.

• boswandeling
Ja dat weet ik

Maar ik doe express een switch & 10/100 mbit.

Gaat gewoon met de tijd mee, misshien gooie ze binnekort wel een interne FileServer neer of koppel ik het netwerk aan meerdere verdiepingen, ja dan zit je met een hub met nog veel meer collisions,

En met het ADSL basic paket verwacht ik niet dat ze gaan uploaden, ik zal het er sowiso bijzetten, ik maak ook een dokumentatie enzo,

Mocht het toch wat krap aan gaan worden, stel ik ze gewoon voor om de Snelle versie te nemen.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op woensdag 20 maart 2002 08:55 schreef Ruudjah het volgende:
Zijn er routers die UPnP ondersteunen (op winXP machines na)?
Sommige wel maar ik zou niet weten welke...
en soms kan het met een firmware upgrade.... in de toekomst.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Is een Freesco router geen idee? Heb er inmiddels 2 van geïnstalleerd en werkt perfect.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• boswandeling
Op woensdag 20 maart 2002 10:57 schreef HenkieNL het volgende:
Is een Freesco router geen idee? Heb er inmiddels 2 van geïnstalleerd en werkt perfect.
Een softwarematige router is geen optie

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
ah, lachen...

ben toevallig met soortgelijk projectje bezig...

http://www.hongens.nl/files/automatiseringsplanzeldenrust.pdf

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:44

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik ben al een paar maanden in het bezit van een Netgear RP114 en ben daar dik tevreden over. Niks geen problemen, alles werkt normaal en snel, hij is klein, ziet er mooit uit en is makkelijk te setuppen en te installeren.

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
Gewoon een e-tech router, is niet zo duur en ook gelijk een 100mb switch erin

Verwijderd

koop de router SMC BARRICADE 7008BR: KEIGOED !!! voor 250 euro zit je goed voor 253 pc's !!!

Verwijderd

je hoeft alleen op te letten of ze ppp ondersteunen (pptep; hmmm ik weet het niet meer) dit betekent dat de meeste goedkope routertjes niet gaan werken. ik weet dat de vigor iig dit ondersteund (de overige weet ik niet).

of de router tweaken idd

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Hij moet PPTP ondersteunen (VPN).

DIT IS MIJN WEBSITE

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Op donderdag 21 maart 2002 16:05 schreef cyberbabe het volgende:
koop de router SMC BARRICADE 7008BR: KEIGOED !!! voor 250 euro zit je goed voor 253 pc's !!!
Niet doen: deze is in de US inmiddels allang vervangen door de ABR-versie, met aanzienlijk betere specs. Volgens SMC-Europe komt-ie begin Q2 beschikbaar in NL.

Verder is www.practicallynetworked.com een goed startadres voor het vinden van een router.

[edit]

Hmm, bovenstaande geldt eigenlijk voor de 7004-BR (er is ook een betere 7004-ABR). Nou ja, bekijk de specs zelf maar es.

Mooi zitten? Barcelona chair!

Pagina: 1