Toon posts:

[php/mysql] Thumnails opslaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat kan ik het beste doen om plaatjes op te slaan het worden er erg veel en ze moeten allemaal uniek worden

kan ik deze plaatjes beter uploaden naar eenmap en de url in de database zetten of kan ik beter de plaatjes in mysql zetten

heeft iemand hier ervaring mee dan hoor ik dit graag

Thnx

• Ericston
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 18:58
Url in databasesystem, plaatje in filesystem.

Daar zijn ze immers beide voor bedoeld.

Verwijderd

Plaatjes zou ik niet in de database zetten.
Of je de url (of gewoon de filename) in een database wilt zetten moet je zelf weten, tis maar net hoe je je plaatjes wilt gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een auto catalogus aan het maken

met als index thumbnails en als je verder op een auto klik krijg je meer specificaties

• gvtulder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-12-2024
Waarschijnlijk zet je de specificaties van de auto's dan in een database. Het lijkt me dan ook het handigst om de bestandsnamen in de database op te slaan.

Min of meer unieke bestandsnamen kun je maken door de waarde van time() als naam te gebruiken. Dan krijg je iedere seconde een andere bestandsnaam, en dat lijkt me voor deze toepassing voldoende. De kans dat er precies tegelijkertijd twee auto's worden toegevoegd, is te verwaarlozen.

gvtulder.f2o.org

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op woensdag 20 maart 2002 15:47 schreef gvtulder het volgende:
Waarschijnlijk zet je de specificaties van de auto's dan in een database. Het lijkt me dan ook het handigst om de bestandsnamen in de database op te slaan.

Min of meer unieke bestandsnamen kun je maken door de waarde van time() als naam te gebruiken. Dan krijg je iedere seconde een andere bestandsnaam, en dat lijkt me voor deze toepassing voldoende. De kans dat er precies tegelijkertijd twee auto's worden toegevoegd, is te verwaarlozen.
Maak een MD5 van het plaatje en de MD5 de naam van het plaatje.

>:)

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 14:51

thomaske

» » » » » »

als je en unieke bestandsnamen wilt hebben en ook nog consistentie in je plaatjes-gallery, gebruik dan de MD5-hash van het plaatje als filename

(http://php.net/md5)

[edit]kmoet sneller leren typen..

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Verwijderd

Vooral als het veel plaatjes zijn word aangeraden om alleen de bestandsnaam op te slaan in de db. Dit om traagheid te voorkomen!

Verwijderd

Ik zou niet eens de bestandsnaam op slaan in de database. Ik gebruik daarvoor meestal het 'fotoid' er voor. Dan sla je ze op als $fotoid . "a.jpg" en hetzelfde met b voor thumbnails en grote versies.

Je hebt dan een aparte tabel foto nodig die een autoid en fotoid heeft (fotoid is primary key en autoid is foreign). Zodat je meerde foto's per auto kan hebben. Je zou er dan ook nog iets van omschrijving ofzo er bij kunnen doen als text veld.

Zo heb je geen gezeik om unieke namen etc.
Pagina: 1