Niet gaan juigen, het is nog niet zover. Maar ik wil jullie wel even laten meedenken. Ik kan misschien 800 RC5-clients uitzetten in een behoorlijk geavanceerd bedrijfnetwerk. Dit netwerk staat natuurlijk niet 24/7 aan. Maar 800 maal een PII-400 [de gemiddelde kloksnelheid] voor 8 uur per dag zou toch best respectabel kunnen zijn. Ik beloof nog niets, ik moet nog onderhandelen. Maar nu mijn werkelijke vraag: wie heeft er een keyserver die dit geweld aan zou kunnen? En wat voor netwerk verkeer zou zoiets opleveren??
Het betere werk 
Ik wil (wanneer het zo ver is) wel een stat in elkaar planten, als je wilt
Ik wil (wanneer het zo ver is) wel een stat in elkaar planten, als je wilt
Ja, ik had het voor de vakantie het er ook wel over gehad met die systeembeheerder. En volgens mij trek ik hem nu over de schreef met een fles whiskey en een slof sigaretten.
Ik ben d'r niet meer zo achteraan gegaan maar we MOETEN gewoon TA inhalen voordat zij /. inhalen 
Ik ga dus morgen weer ff bellen, kijken of ik het kan fixen.
Iemand een idee voor een keyserver en hoeveel verkeer het genereerd:?
Ik ga dus morgen weer ff bellen, kijken of ik het kan fixen.
Iemand een idee voor een keyserver en hoeveel verkeer het genereerd:?
Verwijderd
Ik hoop voor je dat het lukt maar als zo vaak heb ik mijn twijfels.
Je komt met dat geweld wel dagenlijks in de DPC top 5 terecht.
Laat tegen de tijt dat alles rond is iets weten en dan ben ik berijd om alle gegevens voor een pproxy in te vullen mits je de gegevens voor dat team geeft.
Een stats proggie zoals ik zelf ook gebruik hoeft dan ook geen probleem te zijn.
[url="http://www.212.187.94.87/byhost.html"]http://www.212.187.94.87/byhost.html[/url]
Bekijk het maar en laat via mijn ICQ nummer weten wat je wilt.
Je komt met dat geweld wel dagenlijks in de DPC top 5 terecht.
Laat tegen de tijt dat alles rond is iets weten en dan ben ik berijd om alle gegevens voor een pproxy in te vullen mits je de gegevens voor dat team geeft.
Een stats proggie zoals ik zelf ook gebruik hoeft dan ook geen probleem te zijn.
[url="http://www.212.187.94.87/byhost.html"]http://www.212.187.94.87/byhost.html[/url]
Bekijk het maar en laat via mijn ICQ nummer weten wat je wilt.
800 x 200 blokjes/dag = 16000
Niet slecht dus.
Het beste is een centrale keyproxy te installeren binnen het netwerk, zodat het meeste verkeer intern blijft. Een client kan je zo instellen dat 'ie bv voor 8 uur blokjes ophaalt; we praten dan over 1 x contact per client per dag, en een traffic van hooguit een paar kb.
Als je de proxy ook per x aantal blokjes (zeg 4000) laat flushen, dan genereerd 'ie ook hooguit 4 x per dag een paar honderd kb traffic naar het internet.
Niet slecht dus.
Het beste is een centrale keyproxy te installeren binnen het netwerk, zodat het meeste verkeer intern blijft. Een client kan je zo instellen dat 'ie bv voor 8 uur blokjes ophaalt; we praten dan over 1 x contact per client per dag, en een traffic van hooguit een paar kb.
Als je de proxy ook per x aantal blokjes (zeg 4000) laat flushen, dan genereerd 'ie ook hooguit 4 x per dag een paar honderd kb traffic naar het internet.
Intentionally left blank
Verwijderd
Zet een personal proxy neer binnen het bedrijfsnetwerk met een Internetaansluiting. Een simpele P2 is al voldoende.
Die houdt een voorraad blokjes voor je netwerk en kan natuurlijk sparen als je een megaflushje wilt houden.
Die houdt een voorraad blokjes voor je netwerk en kan natuurlijk sparen als je een megaflushje wilt houden.
Verwijderd
Een p2 als keyserver kan best voldoende zijn, maar, met alle respect, is die PC dan nog wel bruikbaar voor de baas zijn doeleinden ? Of staat 'ie dan 24/7 met ratelende HD's de gestresste var... euh, koeientrog uit te hangen ?
Netwerkload zal wel meevallen ja, 160.000 blokjes is misschien 3 a 4 MB o.i.d. ?
Hoe dan ook, slijmen, tot je b@k droog staat ! Als je geld nodig hebt voor relatiegeschenken
dan valt er vast wel wat te regelen via het forum alhier.
Suc28 !
Netwerkload zal wel meevallen ja, 160.000 blokjes is misschien 3 a 4 MB o.i.d. ?
Hoe dan ook, slijmen, tot je b@k droog staat ! Als je geld nodig hebt voor relatiegeschenken
Suc28 !
Netwerkbelasting is minimaal. een client genereert alleen traffic als ie fetcht en flusht. Die hoeveelheid traffic is minimaal. je praat over pakketjes van mischien 100kb. het gebruik van een netwerk-cd-foongids genereert veel meer traffic. Succes dus. Ik heb zelf een proxy binnen een Wide-area netwerk (dus tussen verschillende vestigingen) en bij metingen op de routers en de vaste- en huurlijnen bleken geen problemen. Groter probleem is de evt. instabiliteit van de werkstations. Dat is een kwestie van Trial & error. Indien een PC na installatie van de client, problemen geeft. gewoon de-installeren!!
groeten Andy
groeten Andy
Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)
Een perproxy is niet zo'n zware belasting hoor. Ik draai een perproxy + koetje op een P233 zonder dat ik er wat van merk.
Het beste is om een NT bak te nemen voor die proxy, want dan kan je 'm als service draaien; hoef je niet ingelogd te zijn.
En idd 800 x 200 = 160.000 (as nog vroeg vanmorgen
)
Ik heb laatst 80.000 blokjes geflushed; buff-out was toen ongeveer 4MB, en opsturen duurde 20 minuten.
Het beste is om een NT bak te nemen voor die proxy, want dan kan je 'm als service draaien; hoef je niet ingelogd te zijn.
En idd 800 x 200 = 160.000 (as nog vroeg vanmorgen
Ik heb laatst 80.000 blokjes geflushed; buff-out was toen ongeveer 4MB, en opsturen duurde 20 minuten.
Intentionally left blank
Het gaat dus van een systeembeheerder uit, de rest van systeembeheer daar en zijn bazen hoeven d'r niets van te weten. Daarom de vraag over traffic. Als er per dag 10Mb verstuurt/ontvangen worden valt dit niet zo op op een permanente 10Mbit internet lijn. Ik laat de clients natuurlijk hidden draaien. Ze krijgen hem automagisch geinstallerd via het start-up script. Een eigen keyserver opzetten wordt lastig. Ik krijg toestemming om die bende te installeren, goed hidden te maken en daarna kan ik er bijna nooit meer naar om kijken. Ik denk dat ik dan de keyserver van [Energy] of [wildhagen] instal als keyserver. Op die manier kan ik mijn dagelijkse productie in de gaten houden. Mijn internet verbinding thuis is namelijk niet betrouwbaar genoeg om een Perproxy op te draaien. 
Ik hoop dat het lukt, ander wordt ik gek!
Ik hoop dat het lukt, ander wordt ik gek!
Suc6. Enne op een 10Mbit lijntje zie je die extra load niet eens
Wij hebben een 2Mbit lijntje naar i-net en daarop zien wijn het ook niet (ok we draaien geen 800 PC's
, maar toch elke dag in de top 30-35
)
Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Verwijderd
Nou, hopelijk lukt het.
ik wens je alle sterkte toe..en doe vooral rustig aan met het assimileren..het moet goed gebeuren . niet dat je telkens weer achter die comp zit om WEER wat te veranderen.
GOOG LUCK!
ik wens je alle sterkte toe..en doe vooral rustig aan met het assimileren..het moet goed gebeuren . niet dat je telkens weer achter die comp zit om WEER wat te veranderen.
GOOG LUCK!
160.000 wu per dag gaat makkelijk, zelfs over een kabelmodem
Met MF6 flushte ik 800.000 wu in een kleine 3 uur. Als de load een beetje over de dag wordt verdeeld (dus niet alle clienten tegelijk de 160K laten flushen en 160K nieuwe laten ophalen) dan kan je de keyserver thuis gaa draaien (als je kabel hebt). Anders kan je ook iets met een bestaande proxyboer afspreken.
We spend our years as a tale that is told
Verwijderd
ben wel benieuwd of dit gaat lukken.... laat het ons even weten als de sysop het groene licht heeft gegeven
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik denk dat ik dan de keyserver van [Energy] of [wildhagen] instal als keyserver.[/quote]Thanks voor de support 
Ik trek 160K per dag wel, denk ik. Weet wel zeker ook ei'k.
Iig suc6 !
Ik trek 160K per dag wel, denk ik. Weet wel zeker ook ei'k.
Iig suc6 !
Virussen? Scan ze hier!
Een is wel genoeg hoor DSmarty, enuh, die van mij trekt het ook makkelijk hoor
We spend our years as a tale that is told
Pagina: 1