Toon posts:

[Delphi] Cursus of iets

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben pas nieuw met programeren in delphi voorheen altijd met TP en Basic bezig geweest nu ben ik op zoek naar een goede cursus of iets.
weet iemand een goede site waar ik een cursus kan vinden of heeft iemand toevallig nog iets liggen??

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hier heb je een paar links:
Zomaar wat: http://www.festra.com/
Google Directory: http://directory.google.com/Top/Com.....ials/?tc=1
Boeken: www.comcol.nl

Have fun, verder kan ik je niet helpen :)

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Je kunt met delphi 1 beginnen en dan ergens op een rommelmarkt het boek "Delphi voor Dummies" kopen. *D Dit boek staat bij mij nog steeds op de plank (inmiddels zit ik zelf wel al in D6). Geweldig boek voor de starter.

Je kan ook de boeken van Academic Service proberen die hebben starter en gevorderde boeken.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Delphi 1? Waarom daarmee beginnen? Die is volgens mij zelfs 16 bit.
Vanaf Delphi 3 wordt het pas een beetje leuk. :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Ik heb ergens nog een HTML-versie staan van "Teach Yourself Borland Delphi 4 in 21 Days". De site (mcp.com) waar het toentertijd (legaal) op stond is lang geleden opgeslokt door InformIT.com (of zo), dus *misschien* kun je het daar opzoeken. Het boek behandelt zo ongeveer alles: Pascal, Delphi IDE, VCL, het maken van applicaties en DLLs, COM, ActiveX, Databases en het maken van componenten. Ik vond het als niet-professionele programmeur goed te volgen.

Ik ben trouwens niet zo'n fan dan Delphi for Dummies; je wordt naar mijn idee als een robot geleid langs te stappen nodig voor het maken van een Next Generation Notepad, zonder dat er daadwerkelijk veel duidelijk wordt over hoe en wat alles is. :)

Als je niets vindt (en ik deze forums nog eens bekijk :)), wil ik het best "Delphi in 21 Days" opzoeken in m'n archieven, van alle plaatjes strippen (in de hoop dat ie dan minder dan 0.5Mb is, want met plaatjes is het zo'n 3.5mb ingepakt) en het je e-mailen.

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 13:21
ja klopt ik heb zo'n soort gelijk boek gehad maar dan van delphi 3:

Teach yourself delphi 3 in 15 days,,,,

Dit soort boeken is inderdaad goed om te beginnen. En laat a.u.b. vb 6 links liggen ,,,, vieze programmeertaal

Pak gewoon delphi 6

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

Verwijderd

Als je "echt" in Delphi wilt gaan programmeren, dan _moet_ je i.m.o. een boek uit de "Mastering Delphi <versienummer>" gelezen hebben van Marco Cantu. De laatste versie is "Mastering Delphi 6" .

Dat is pas een serie waarbij er echt goed op de aspecten van Delphi in gegaan wordt. Het vereist wel enige programmeerkennis, aangezien je anders denk ik niet snel ergens komt.
Pagina: 1