Abit KR7A-RAID133 problemen?

Pagina: 1
Acties:

• Evink
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 14:48
De volgende upgrade heb ik pas aangeschaft:
-Abit KR7A-RAID133
-AMD XP 2000+
-2*256MB PC2100 DDR (Dane-elec)

dit moet samenwerken met het huidige spul:
-leadtek GF3 Ti500
-2*IMB 60GXP 40GB
-Maxtor 20GB
-Plextor brander
-Poineer DVD-speler
-Realtek RTL8139B (netwerkkaartje)

het volgende doet zich voor, Windows2000 geeft geen problemen, MAAR...als ik de UTP-kabel van het netwerk erin steek, "freezed" de PC, hij reageert nergens meer op.
Ook als ik de PC opstart met UTP-kabel erin, houd de PC soms op met opstarten (halverwege).

een IRQ conflict kan het niet wezen omdat ik alle PCI-sloten al geprobeert heb, ook heb ik verschillende drivers geprobeert..

Kan iemand mij vertellen wat eventueel het probleem kan zijn?, ik begin nu toch wel aardig moedeloos te worden van dit gedoe)

hartelijk dank.

• Evink
weet echt niemand iets hierop?
(heb net all een ander UTP-kabel geprobeerd, ook geen succes ;( )

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
klink misschien gek maar is je netwerkkaart niet brak? contactje waar je stekkertje ingaat? En probeer eens wat met je kaarten te schuiven, in het boekje staat meestal wel welke kaarten je in wel slot moet doen.

ik heb zelf het zelfde board + athlon xp 1900+ + netwerkkaart + pci videokaart + 2x maxtor udma 133 hdd`s + cd rom speler voor een klant gebouwd maar geen problems.

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Probeer eens de netwerkkaart in een andere pcislot te knallen.
Heb hier ook nergends last van :)

Turn it off and on again.

• Evink
Achteraf denk ik dat het mobo'tje kaduuk is, heb nu 3 verschillende merken NIC's gebruikt, en als ik er SB live kaart in douw gaat het ook mis:
Conclusie: MOBO kapot :(